ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 16.04.2015, 7:59
کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار را آزاد کنید

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با انتشار ویدیویی درباره روزنامه‌نگار زندانی کیوان صمیمی از مقامات ایرانی می‌خواهد که این روزنامه‌نگار را که از بیماری‌های حاد رنج می‌برد آزاد کند تا بتواند در بیرون از زندان درمان پزشکی خود را دنبال کند.

کیوان صمیمی دچار بیماری‌های مانند گرفتگی رگ قلب، آرتروز کمر، گردن و زانو در زندان است و تاکنون چندین بار به مرکز قلب تهران منتقل شده است با این حال مقامات قضایی در طی این سال‌ها هیچگاه با مرخصی او موافقت نکردند. کیوان صمیمی قرار است خرداد ماه امسال با اتمام دوران محکومیتش آزاد شود.

این روزنامه‌نگار، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در منزلش بازداشت شد و پس از آن در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی از طریق زیر سوال بردن انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، شرکت در تظاهرات اعتراضی و نوشتن مطالب انتقادی در مورد جریان انتخابات به شش سال حبس محکوم شد.

او در حالی به شرکت در تظاهرات اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری متهم شده که یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات، در تاریخ ۲۳ خرداد ماه دستگیر شد. آقای صمیمی، مدیر مسول روزنامه توقیف شده «نامه»، عضو انجمن دفاع از ازادی مطبوعات و عضو کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و دفاع از حق تحصیل بود. او سابقه ده سال زندان در زمان شاه نیز دارد.