ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 28.02.2015, 18:06
فیگارو: امید به زنده ماندن خامنه‌ای ۲ سال است

العربیه: روزنامه فرانسوی فیگارو به نقل از منابع اطلاعاتی غربی نوشته است که امید به زنده ماندن آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، ۲ سال است.

این روزنامه در شماره شنبه ۲۸ فوریه خود نوشته که آیت‌الله خامنه‌ای در مرحله چهارم  (سرطان پروستات) قرار دارد و متاستازها (سلول‌های سرطانی) به دیگر نقاط بدن پخش شده‌اند و این به معنای آن است که بیماری به دیگر بخش‌های بدن او نیز سرایت خواهد کرد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «با توجه به اینکه آیت‌الله خامنه‌ای ۷۶ ساله است، از نظر پزشکان امید زنده ماندن او حدود ۲ سال دیگر به پایان می‌رسد.»

از این رو فیگارو پیش‌بینی کرده است که نبرد جانشینی در راس قدرت در ایران، قبل از آن‌چه انتظار می‌رود، آغاز خواهد شد.

آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۸-۹-۲۰۱۴ به علت آنچه که عارضه پروستات اعلام شده، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران گفت‌و‌گوی رهبر ایران قبل از عزیمت به بیمارستان فیلم مصاحبه وی را در سایت خود پخش کرد که در آن گفته بود: «من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم. البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند، لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.»

براساس همین گزارش، این عمل جراحی با موفقیت به پایان رسیده است.

رسانه‌ها و شخصیت‌های ایران از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی رهبر ایران خبر دادند. فیلمی هم از کوهپیمایی آیت‌الله خامنه‌ای پس از عمل جراحی منتشر شد. اما پس از آن خبرهایی از داخل ایران به گوش رسید مبنی بر این‌که روند پیشروی بیماری رهبر ایران متوقف نشده است.

آنچه گمانه‌زنی‌ها درباره تشدید بیماری آیت‌الله خامنه‌ای را تقویت می‌کند، سخنان برخی مسئولان ایرانی درباره جانشین او است.

پیش‌تر قربانعلی دری نجف‌آبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ایران، در حاشیه همایشی در شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «خدا رهبری را حفظ کند و به ایشان طول عمر دهد انشاالله. اما به هر حال باید برای بعد از ایشان به فکر باشیم.»

هاشمی رفسنجانی نیز اخیرا در گفتگویی مفصل با روزنامه جمهوری اسلامی، از آینده رهبری جمهوری اسلامی سخن گفت و این پرسش را مطرح ساخت که «اگر فردا آیت‌الله خامنه‌ای نباشد، چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند؟»؛ خود او در پاسخ، بحث «شورای رهبری» را مطرح ساخت و گفت: «شاید در آینده بدون شورا نتوان کار درست را انجام داد.»