ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 28.02.2015, 16:59
مطهری: خفقانی بدتر از زمان شاه حاکم است

هنوز ساعتی از سخنان علی مطهری در جمع خبرنگاران پارلمانی نگذشته بود که مصداق های عینی آن سخنان عیان شدند. نماینده مردم تهران از خفقانی بدتر از زمان شاه سخن گفت، و هیچ یک از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها سخنان کامل او را منتشر نکردند تا مشخص شود وقتی علی مطهری از خفقان می‌گوید، چه وضعیتی را توصیف می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلمه، دست کم تا لحظه تنظیم این خبر، هنوز هیچ یک از سایت ها، خبرگزاری ها و رسانه های آنلاین جرئت نکرده‌اند متن کامل سخنان علی مطهری را منتشر کنند و اکثرا او را بایکوت یا لااقل سانسور کرده‌اند.

خفقانی که قوه قضاییه برخلاف قانون برای رسانه‌ها ایجاد کرده، تا حدی است که حتی معدود سایت‌هایی که سخنان مطهری را به طور سانسورشده منعکس کرده‌اند نیز هیچ یک از سید محمد خاتمی نام نبردند و از او با تعبیر «یکی از چهره های سیاسی» یاد کردند.

مطهری اما برخلاف دویست و هشتاد و اندی نماینده دیگر مجلس، امروز این شجاعت را داشت که به میان خبرنگاران بیاید و اعلام کند آنچه قوه قضاییه به شورای عالی امنیت ملی نسبت می‌دهد، دروغ است و این شورا هیچ مصوبه ای برای ممنوع کردن اخبار و تصاویر رئیس جمهوری اصلاح طلب پیشین ندارد.

نماینده مردم تهران به شدت از آنچه قوه قضاییه به مدیران مطبوعات و سایت‌های خبری اعلام کرده، انتقاد کرد و گفت: رسانه‌ها به این دستورها توجه نکنند. اینطور پیش برویم، دیگر هیچ کس نمی‌تواند حرفی بزند. این سطح از خفقان در زمان شاه هم نبود. بگذارند هزینه کار آنها بالا برود، اصلا بگذارند اینها ده تا نشریه را توقیف کنند …

این سخنان کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن ایراد شد که دادستانی دو وب سایت جماران و بهار را به جرم! انتشار عکس‌های خاتمی در مراسم ختم خواهرش و نیز در هنگام نماز بر پیکر سید صادق طباطبایی، توقیف و از دسترس خارج کرد. این دو سایت خبری البته ساعاتی بعد و به دنبال حذف عکس‌های خاتمی، به فعالیت بازگشتند.

مطهری امروز در مجلس، تصمیم گیران حاکمیت را هم نصیحت کرد و گفت: برای نظام خوب نیست کسی که هشت سال رئیس جمهور کشور بوده، حالا ممنوع‌البیان و ممنوع‌التصویر شود.‎ این کار خلاف قانون و عقل است و اتفاقا به نفع آقای خاتمی هم هست؛ با این کارها مردم اقبال بیشتری به او پیدا می‌کنند.

این نماینده مجلس سپس ادعای سخنگوی قوه قضاییه را تکذیب کرد و با تصریح به اینکه اخیرا از یک عضو شورای عالی امنیت ملی درباره چنین ادعایی پرسیده و او هم آن را تکذیب کرده، گفت: اصلا در این شورا چنین موضوعی مطرح نشده است و مصوبه ای در این باره وجود ندارد.

وی افزود: صرفا زمان آقای جلیلی یک نامه‌ای از دبیرخانه شورای عالی امنیت به وزارت ارشاد نوشته شده که آن هم به معنای مصوبه نیست. در واقع این فقط تصمیم قوه قضاییه است، نه شورای امنیت ملی.

مطهری با تاکید بر اینکه آن نامه ی بدون مصوبه از سوی دبیرخانه هم تنها مربوط به موسوی و کروبی بوده و نه خاتمی، ادامه داد: در آن زمان بنده عضو هیات نظارت بر مطبوعات بودم، از آنها پرسیدم که آیا خاتمی هم ممنوع التصویر است؟ گفتند خیر، این فقط شامل آقایان موسوی و کروبی است.‎ ممنوع التصویر شدن هم بارها مطرح شد ولی بررسی کردم و به چنین نتیجه ای نرسیدیم.