ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 15.12.2014, 17:46
بی‌خبری از اتهام مهدیه گلرو پس از ۲ماه بازداشت انفرادی

یک منبع آگاه به وضعیت مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان که یک روز پس از تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی در مقابل مجلس (اول آبان ماه) بازداشت شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت بازجویی‌های او مدتی است تمام شده اما هنوز گزارش پرونده برای بازپرس فرستاده نشده و خانوادۀ وی همچنان از اتهامات او بی‌اطلاع هستند. این در حالیست‌که خانم گلرو نزدیک به دو ماه است که در سلول انفرادی دو- الف زندان اوین تحت نظر سپاه پاسداران به سر می برد.

این منبع آگاه با اظهار اینکه خانوادۀ خانم گلرو در این مدت دو بار با او ملاقات حضوری داشته اند به کمپین گفت: «متاسفانه ملاقات ها با حضور مامور بوده است، بنابراین مهدیه چیزی در مورد بازجویی ها و اتهاماتش نتوانسته بگوید. فقط گفته است او نمی داند دلیل بازداشتش چیست و این بار کاری نکرده که مستحق این رفتار و انفرادی باشد.»

این منبع آگاه به وضعیت خانم گلرو به کمپین گفت: «دوشنبه ۱۷ آذر ماه مهدیه در دومین ملاقاتش با خانوادۀ خود گفته که از ۱۰ روز پیش بازجویی هایش تمام شده است. با این حال وقتی خانوادۀ خانم گلرو برای پیگیری به نزد بازپرس رفته اند، بازپرس گفته هنوز گزارش پرونده برای او فرستاده نشده است، بنابراین درباره اتهامات نمی تواند حرفی بزند.»

این منبع آگاه در خصوص وضعیت مهدیه گلرو به کمپین گفت: «حال جسمی و روحیش خوب بوده، اما بهرحال ۴۵ روز است که در سلول انفرادی به سر می برد، در اتاقی که دستشویی هم داخل آن تعبیه شده، بنابراین او حتی به بهانۀ رفتن به دستشویی هم نمی تواند از آن اتاق ۶-۵ متری لحظه ای بیرون بیاید.»

به گفتۀ این منبع آگاه قرار بازداشت موقت مهدیه گلرو تا روز سوم دی ماه است و آنها امیدوارند تا آن روز وضعیت وی مشخص شود و بتواند با قرار وثیقه آزاد شود.

مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان که در سال ۱۳۹۱ پس از اتمام دورۀ زندان خویش آزاد شده بود، صبح اول آبان ماه در راه محل کارش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و پس از آن ماموران منزل او را نیزتفتیش کرده و وسایل شخصی از جمله لپ تاپ و موبایل او را ضبط کردند. از آن زمان تا کنون خانم گلرو در انفرادی بند دو-الف سپاه پاسداران به سر می برد.

مهدیه گلرو، دانشجوی ستاره دار دانشگاه علامه طباطبایی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود. او در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب به دو سال و چهار ماه حبس محکوم شد.

مهدیه گلرو پس از اتمام دوران محکومیتش در اردبیهشت ماه سال ۱۳۹۱ از زندان آزاد شد. پس از مطرح شدن امکان برگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاه ها در دوران فرجی دانا، وزیر سابق علوم دولت روحانی، او نیز مانند بسیاری از دانشجویان دیگر تقاضای بازگشت به دانشگاه داد اما با تقاضای او به دلایل نامشخصی موافقت نشد.