ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 14.11.2014, 18:30
بی‌خبری از وضعیت مهدیه گلرو یک هفته پس از بازداشت

یک منبع آگاه به وضعیت مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان که یک روز پس از تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی در مقابل مجلس در روز اول آبان بازداشت شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت بیش از یک هفته از او خبری در دست نیست و دلیل بازداشت و اتهام او نیز هنوز مشخص نشده است. خانم گلرو پس از بازداشت به سلول انفرادی بند ۲ الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شده است.

این منبع آگاه به کمپین گفت: «مهدیه از زمان بازداشت تا کنون دو بار تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش داشته و گفته بازجویی می‌شود و حالش خوب است اما اکنون بیشتر از یک هفته است که هیچ تماسی نگرفته و خانواده‌اش نیز در مراجعه به دادسرای شهید مقدس هیچ خبری از وضعیت او نتوانسته‌اند بگیرند و همین بی خبری باعث نگرانی شدید خانواده شده است.»

این منبع آگاه با اظهار اینکه مهدیه گلرو هیچ فعالیت سیاسی پس از آزادی‌اش نداشته به کمپین گفت: «او از زمان آزادیش تا کنون هیچ فعالیت سیاسی و خارج از چارچوب قانون نداشته است. فقط به همراه گروهی از شهروندان در تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی روبه روی مجلس شورای اسلامی شرکت کرد. در آن روز اعتراض کنندگان همان چیزی را مطرح کردند که تمام مسولان صحبتش را می کنند یعنی دستگیری اسیدپاشان. در آن اعتراضات هیچ اتفاق و درخواست غیرقانونی صورت نگرفت و به همین دلیل ما واقعا نمی دانیم برای چه باید مهدیه دستگیر شود.»

این منبع ادامه داد: «مهدیه از جمله کسانی بود که مردم را به مشارکت در انتخابات این دوره ریاست جمهوری دعوت می کرد و به شدت مدافع دولت فعلی بود حتی وقتی حقش هم برای ادامه تحصیل تضییع شد باز مدافع دولت باقی ماند. او خیلی امیدوار بود که در دوره روحانی بتواند دوباره به دانشگاه برگردد اما از نادر دانشجویان ستاره داری بود که با برگشتش مخالفت شد.»

مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان و زندانی سابق، صبح اول آبان ماه در راه محل کارش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و پس از آن ماموران منزل او را نیز تفتیش کرده و وسایل شخصی از جمله لپ تاپ و موبایل او را ضبط کردند. از آن زمان تا کنون خانم گلرو در انفرادی بند ۲ الف سپاه پاسداران به سر می برد.

مهدیه گلرو، دانشجوی ستاره دار دانشگاه علامه طباطبایی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود. او در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب به دو سال و چهار ماه حبس محکوم شد.

مهدیه گلرو پس از اتمام دوران محکومیتش در اردبیهشت ماه سال ۱۳۹۱ از زندان آزاد شد. پس از مطرح شدن امکان برگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاه ها در دوران فرجی دانا، وزیر سابق علوم دولت روحانی، او نیز مانند بسیاری از دانشجویان دیگر تقاضای برگشت به دانشگاه را داد اما با تقاضای او به دلایل نامشخصی موافقت نشد.