ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 05.11.2014, 15:19
احضار نرگس محمدی به دادسرای اوین

نرگس محمدی، نایب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای شهید مقدس- اوین- احضار شد.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، خانم محمدی براساس احضاریه‌ای که دریافت کرده است باید روز شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۳ به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کند.

نرگس محمدی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ و بعد از ملاقات با کا‌ترین اشتون، مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخطاری مبنی بر ممنوع الخروجی دریافت کرد که در آن گفته شده بود، اتهام‌هایی متوجه او است. خانم اشتون ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ برای انجام یک دیدار رسمی با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود که در این سفر با چند تن از فعالان مدنی نیز دیداری داشت.

خانم محمدی ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای شهید مقدس احضار و از او برای چند ساعت بازجویی شد. بار دیگر او در ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ احضار و بازجویی شد. در این احضار آخرین دفاع توسط بازپرس شعبه از او اخذ شد.

نرگس محمدی در خرداد ۱۳۸۹ و پس از گذشت یک سال از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ در منزلش در تهران بازداشت و در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال زندان محکوم شد. او در سال ۱۳۹۱ مجددا بازداشت و بعد از چند روز به طور غیر قانونی برای تحمل حبس به زندان زنجان منتقل شد و سپس در پی بیماری به مرخصی آمد.

خانم محمدی در پی اسیدپاشی‌ها به دختران اصفهانی، همراه با دیگر فعالان مدنی به مجلس شورای اسلامی رفت تا توجه نمایندگان مجلس را به این موضوع جلب کند. حضور فعالان مدنی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی با آرامش به پایان رسیده بود. اما پس از گذشت چند روز از این حضور، مهدیه گلرو از فعالان مدنی در پی تلاش مدنی‌اش برای جلب توجه نمایندگان مجلس به موضوع اسیدپاشی‌ها بازداشت شد.

اینک نرگس محمدی احضاریه‌ای دریافت کرده است که باید بر اساس آن، روز شنبه ساعت ۹ صبح در شعبه ۲ دادسرای شهید مقدس- اوین- حاضر شود.