ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 04.11.2014, 7:40
غنچه قوامی «اعتصاب غذا» کرده است

رادیو فردا: برادر غنچه قوامی می‌گوید او اعتصاب غذا کرده است. این شهروند ایرانی-بریتانیایی که در پی تلاش برای تماشای مسابقات والیبال مردان در ورزشگاه آزادی و اعتراض به راه ندادن زنان بازداشت شد، اخیرا بنا بر گزارش‌ها به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شده است.

ایمان قوامی برادر خانم قوامی به خبرگزاری فرانسه گفته است «او از روز شنبه (۱۰ آبان) در اعتصاب غذا به سر می‌برد.»

وکیل دختر ۲۵ ساله ایرانی بریتانیایی، روز شنبه از صدور حکم زندان و نشان دادن آن از سوی رئیس دادگاه خبر داده بود، اما تاکیده کرده بود «حکم هنوز ابلاغ نشده است».

برادر غنچه قوامی ۱۲ آبان به خبرگزاری فرانسه گفت «او غذا نمی‌خورد و از نوشیدن مایعات هم خودداری کرده است».

او می‌گوید خواهرش، در زندان، در حالی‌که هیچ حکم رسمی برایش صادر نشده در «ناامیدی» به سر می‌برد.

ایمان قوامی افزوده که همه چیز تمام و پرونده بسته شده است؛ «من نمی‌فهمم چرا آنها نمی‌خواهند حکم را صادر کنند وقتی تصمیم گرفته شده است. این موضوع ما را کمی نگران می‌کند. آنها هیچ مبنای قانونی برای نگه داشتن او در بازداشت ندارند».

وزارت خارجه بريتانيا، ۱۱ آبان ماه، به گزارش‌های منتشر شده درمورد صدور حکم زندان برای خانم قوامی واکنش نشان داد و در این مورد ابراز نگرانی کرد.

این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای گفته بود «ما نگران گزارش‌ها در خصوص صدور حکم ۱۲ ماه زندان برای غنچه قوامی به اتهام تبليغ عليه نظام هستيم.»

عفو بين‌الملل نيز با عنوان کردن این موضوع که او «زندانی اندیشه است» از صدور حکم زندان انتقاد کرده و خواهان آزادی فوری خانم قوامی شده است.

غنچه قوامی ۳۰ خرداد سال جاری برای تماشای مسابقات واليبال مردان به ورزشگاه آزادی تهران رفته بود. نیروهای امنیتی او را به دليل اعتراض به راه ندادن زنان به ورزشگاه دستگير، اما ساعاتی بعد آزاد کردند.

با این همه چند روز بعد که برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرد، دوباره بازداشت شد.