ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 26.10.2014, 6:04
نسرین ستوده  آزاد شد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده در صفحه فیسبوک خود نوشته است که خانم ستوده روز سوم آبان ماه در مقابل ساختمان وزارت کشور در تهران بازداشت شد و پس از چند ساعت آزاد شد. نسرین ستوده به همراه تعداد دیگری از شهروندان تهرانی در اعتراض به اسیدپاشی های اصفهان در مقابل ساختمان وزارت کشو تجمع کرده بودند.

طبق نوشته آقای خندان در فیسبوکش، بازداشت خانم ستوده از سوی ماموران بدون «حکم قضایی» و به صورت «خودسرانه» صورت گرفته است.

رضا خندان در توضیحات بیشتر در فیسبوک خود نوشته است که خانم گیتی پور فاضل، وکیل دادگستری، پیمان عارف، زندانی عقیدتی سابق، عباس جمالی و فرید روحانی نیز بازداشت شده اند اما پس از تحویل مدارک شناسایی آزاد شدند اما خانم ستوده پس از چند ساعت بازداشت آزاد شد.

نسرین ستوده از روز ۲۹ مهرماه هر روز صبح در مقابل کانون وکلای دادگستری تهران در اعتراض به حکم محرومیت از وکالتش تحصن می کند. این وکیل حقوق بشر غیر از اعتراض به محرومیت از وکالتش، سه خواسته دیگر نیز دارد، تغییر در روند وکالت در ایران، تغییر در وضعیت بیکاری دگراندیشان و حذف لایحه جامع وکالت.

به گفته آقای خندان، این وکیل حقوق بشر روز سوم آبان ماه پس از پایان ساعت تحصن خود در مقابل کانون وکلا، به همراه دوستان و همکارانش در اعتراض به عملکرد مسولان به اسیدپاشی های اخیر روبه روی وزارت کشور رفته بوده است که به بازداشت او منتهی شده است.