ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 12.10.2014, 9:18
سقوط هواپیمای ناجا با ۷ سرنشین

یک فروند هواپیمای نیروی انتظامی ایران در جنوب شرق کشور سقوط کرد و همه ۷ سرنشین آن فوت شدند.

این هواپیمای نظامی از نوع ملخی “توربو کوماندور” بود و ۷ نفر سرنشین داشت. خبرگزاری رسمی ایرنا اعلام کرد لاشه این هواپیمای سقوط کرده در منطقه ارتفاعات سبز پوشان زاهدان پیدا شد.

۷ سرنشین این هواپیما شامل سه نفر کادر پرواز و چهار نفر مسافر از مسوولان ناجا بودند که برای بررسی حادثه تروریستی سراوان در حال عزیمت به منطقه بودند.

هواپیما در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شنبه شب از تهران عازم زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان بود که در کرمان- سیستان ارتباط رادیویی‌اش با برج مراقب قطع شد. مدتی بعد مشخص شد این هواپیما سقوط کرده است. 

براساس اعلام نیروی انتظامی اسامی سرنشینان این هواپیما عبارت است:

۱- سردار “صادقی” معاون ایمنی بازرسی کل ناجا
۲- سرهنگ “خرسند نیا” جمعی پلیس پیشگیری ناجا
۳- سرهنگ “درودگر” جمعی معاونت عملیات
۴- طلوعی
۵- سرهنگ “فرخی” خلبان
۶- سرگرد “خلیل لو” کمک خلبان
۷- ستوان “قویدل” مهندس پرواز

علت سقوط هواپیما

مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی نقص فنی و برخورد با مانع را علت سقوط هواپیمای ناجا اعلام کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به سقوط هواپیمای دو موتوره نیروی انتظامی به توضیحاتی در خصوص این سانحه هواپی پرداخت.

به گزارش ایسنا،  اسماعیل احمدی‌مقدم روز یکشنبه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگارانی که از وی درباره جزییات سقوط هواپیمای نیروی انتظامی سوال می‌کردند، گفت: هواپیمای دو موتوره متعلق به نیروی انتظامی در ساعت ۴۵/ ۱۷  از تهران عازم زاهدان شد که در حوالی ساعت ۲۱ این حادثه برایش رخ داد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه این هواپیما حامل گروهی از کارشناسان نیروی انتظامی بود که برای نظارت به منطقه سیستان وبلوچستان می‌رفتند، خاطرنشان کرد: در حوالی ساعت ۲۱ ابتدا هواپیما از رادار گم شد و صبح امروز در ارزیابی‌ها و پایش‌های محلی لاشه هواپیما پیدا شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه به نظر می‌رسد خلبان قصد فرود اضطراری در منطقه را داشته، خاطرنشان کرد: این مدل از هواپیما دارای بال‌های پهن است و در صورت نقض موتور نیز تا مدت‌ها می‌تواند به پرواز ادامه دهد. خلبان نیز زمین همواری را برای فرود انتخاب کرده بوده اما احتمالا به دلیل تاریکی شب این حادثه رخ داده است.

وی با بیان اینکه تمامی اجساد سرنشینان در وضعیت نسبتا سالم کشف شدند، افزود: تیمی برای بررسی صحنه به محل اعزام شده و جزییات بیشتر در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

احمدی‌مقدم درباره سرنشینان این هواپیما نیز افزود: دو خلبان و یک مسئول فنی پرواز به همراه ۴ نفر از کارشناسان نیروی انتظامی در این هواپیما بودند که سرپرستی تیم کارشناسان را سردار صادقی معاون ایمنی و بازرسی نیروی انتظامی برعهده داشت.