ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 11.10.2014, 17:33
از مقاومت «کوبانی» در برابر داعش پشتیبانی کنیم!

اتحاد جمهوریخواهان ایران:
با فاجعه انسانی دیگر روبرو هستيم !
از مقاومت «کوبانی» در برابر داعش پشتیبانی کنیم!
چند هفته است که «دولت اسلامی» (داعش) حملات خود به شهر «کوبانی» در شمال سوریه را تشدید نموده است، هر روز حلقه محاصره این شهر را تنگ تر می کند و  هم اکنون به داخل شهر نیز نفوذ کرده است. مدافعان «کوبانی» به جنگ مرگ و زندگی دست یازیده اند، تا نگذارند بار دیگر زنان و کودکان مردم به اسارت این دارودسته جنایتکار درآیند. نماینده سازمان ملل در سوریه نسقوط کوبانی توسط «حکومت اسلامی» را یک فاجعه انسانی دیگر دانسته است و نسبت به امکان کشتار گسترده تر دیگری توسط این گروه، هشدار داده است.

«دولت اسلامی» (داعش) با حضور در درگیری های سوریه و با استفاده از کمک های مالی و تسلیحاتی برخی دولت های منطقه  به موقعیت مقتدری دست یافته است. این جریان بعد از تسلط بر موصل و چند شهر دیگر در عراق، علاوه بر سرباز گیری وسیع از بازماندگان ارتش صدام، به سلاح های مدرن ارتش عراق، از جمله تانک و توپ نیز مجهز شده است و با استفاده از این تسلیحات در صدد است مقاومت رزمندگان کرد در دفاع از کوبانی را درهم شکند.

در شرائطی که  مدافعان کوبانی شديدا به حمايت دولت ها و دريافت سلاح های سنگين نيازمند هستند، اما دولت ها، با بی تفاوتی  منتظر فاجعه نشسته اند. دولت ترکیه تانک های خود را در مرز سوریه مستقر نموده است و نظاره گر نبرد در کوبانی است و جلوی هر گونه کمکی از سوی مردم به مدافعان این شهر را سد کرده است. در عین حال خود مشغول کشتار و بازداشت معترضان به این سیاست خود است.

هشدار نماینده سازمان ملل گوش شنوائی نیافته است. بمباران های هوائی مواضع «دولت اسلامی» توسط ارتش ایالات متحده آمریکا تنها اقدامی است  که صورت گرفته است. این بمباران ها اگر چه به تضعیف داعش منجر شده است، اما نتوانسته است پیشروی آن را متوقف کند.

در مقابل نظاره گری دولت ها، نيروهای آزاديخواه و صلح دوست در کشورهای اروپائی، ترکيه و در کشور ما ايران به ميدان آمده، با رزمندگان کرد اعلام همبستگی کرده و صدای اعتراض خود را عليه بی تفاوتی دولت ها و سياست مخرب دولت اردوغان بلند کرده اند. آن ها خواستار کمک رسانی به مردم کوبانی و رفع موانع پيوستن نيروهای داوطلب به صفوف رزمندگان در کوبانی هستند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران با پشتیبانی از مقاومت مردم کوبانی در برابر «دولت اسلامی»، از دبیرکل سازمان می‌خواهد که در جهت کمک به مدافعان از جان گذشته کوبانی اقدام فوری کند و شورای امنیت سازمان ملل را به جلوگیری فوری از فاجعه‌ای دیگر ترغیب نماید. ما از نیروهای صلح طلب و همه نهادهای حقوق بشری و مردمی می خواهیم با پشتیبانی از مردم کوبانی، دولت های خود را به کمک به مدافعان این شهر برای عقب نشاندن مهاجمان «دولت اسلامی» وادار نمایند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
19 مهر 1393 – 11 اکتبر 2014