ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 24.07.2014, 22:07
دخالت نیروهای امنیتی در مراسم بزرگداشت شاملو

مراسم بزرگداشتی که در چهاردهمین سالروز درگذشت احمد شاملو در مزار او در قبرستان امام‌زاده طاهر کرج برگزار شده بود با دخالت نیروهای امنیتی نیمه‌تمام ماند. مأموران انتظامی و لباس شخصی‌ها که پیش از آغاز مراسم در محل حاضر شده بودند، پس از فیلم‌برداری از حاضران خواستند به مراسم پایان داده و محل را ترک کنند.

در وبسایت ناصر زرافشان در این باره آمده است: چهاردهمین سالگرد درگذشت، احمد شاملو  با دخالت پلیس و حضور لباس شخصی‌ها نیمه‌کاره ماند. ساعتی قبل از برگزاری این سالگرد که از قبل اطلاع‌رسانی شده بود مأموران انتظامی و لباس شخصی‌ها در امام‌زاده طاهر کرج مستقر شدند و شروع به فیلم‌برداری و عکس برادری از کسانی کردند که به یاد و خاطره احمد شاملو امروز دوم مرداد، به دعوت کانون نویسندگان ایران در قبرستان امام‌زاده طاهر کرج دورهم جمع شده بودند.

بنابر این گزارش از طرف کانون نویسندگان ایران چهره‌های شناخته شده‌ای چون علی‌اشرف درویشان، ناصر زرافشان، فریبرز ریس‌دانا، رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین در این مراسم بزرگ‌داشت حاظر بودند. این مراسم یادبود با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی نیمه کاره به پایان رسید.

ناصر زرافشان که صحبت‌‌های خود را با یادی از مردم فلسطین آغاز کرد و گفت: «باید یاد کنیم از مردم فلسطین که دارند در خون و گلوله دست و پا می زنند».

عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در کلامی به عنوان خاتمه این مراسم به طعنه خطاب به «فاتحان قلعه روسپیان» چنین گفت: «کشور ما کشور آزادی است، در این هوای گرم خیلی‌ها به این گورستان آمده‌اند که شعر بخوانند. اما کانون را مجبور کرده‌اند که زودتر از وقت مقرر این جلسه را تمام کند. کانون ختم این جلسه را اعلام می‌کند با توجه به اینکه ما اینجا جرمی جز شعر خواندن نداریم.»
با این که هر سال نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش بیشتری برای جلوگیری از برگزاری مراسم اعلام شده از طرف کانون نویسندگان ایران انجام می‌دهند با این وجود امسال نیز در مراسم بزرگداشت این شاعر مردمی، جمعیت زیادی در گورستان گرد هم آمده بودند.

کانون نویسندگان ایران هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود در چهاردهمین سال درگذشت شاعر بزرگ، احمد شاملو، روز پنج شنبه دوم مرداد ساعت پنج بعد از ظهر به همراه دیگر دوستداران او مزارش را گل باران می‌کند.