ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 15.07.2014, 21:15
نامه ۸ زندانی سیاسی به بان کی مون درباره غزه

نامه هشت نفر از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد درباره غزه
جناب آقای بان کی مون٬ دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

عالیجناب
طی روزهای اخیر اخبار کشتار زنان٬ کودکان٬ سالمندان و غیرنظامیان در نوار غزه وجدان همه انسانهای آزاده٬‌ حامیان و فعالان حقوق بشر را در سراسر جهان آزرده است. تداوم این وضعیت پرونده جنایات علیه بشریت دولت‌های مسئول به خصوص اسرائیل را بیش از پیش تیره و سنگین کرده‌است. جامعه بشری در آغاز هزاره سوم چگونه می‌تواند چشم بر این همه خشونت٬ جنایت و رذالت مسببان منازعات فعلی ببندد؟

جامعه مدنی ایران همواره پیش و پس از انقلاب مدافع حقوق ملت فلسطین بوده و با وجود نقدهای فراوان نسبت به سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در قبال مسایل منطقه و به خصوص فلسطین هنوز هم با آنان احساس همدردی دارد. جنگ و ویرانی‌ها و خسارات حاصل از آن برای همه انسانها فارغ از دین٬ قومیت و ملیت رنج و بدبختی به ارمغان می‌آورد و در این منازعات جان کودکان٬ زنان٬ سالمندان و سایر غیرنظامیان در معرض خطر قرار می‌گیرد. حاشا اگر تمایزی بین خون به ناحق ریخته کودکان معصوم فلسطینی یا اسرائیلی قائل شویم٬ اگرچه در حالی که گنبد آهنین از مردم تل آویو و ... حمایت می‌کند٬ مردم غزه که ماهها است در محاصره از حداقل امکانات از جمله دارو٬ ‌غذای کافی و آب آشامیدنی محروم اند حتی از حمایت گنبد کاغذین نیز برخوردار نیستند.

ما جمعی از زندانیان سیاسی ایران٬ ادامه جنگ نابرابر کنونی و اعمال تضییقات اساسی علیه ساکنان فلسطین و تحمیل آوارگی٬ بی‌خانمانی و همچنین کشتار را مصداق بارز نسل کشی٬ جنایت علیه بشریت٬ نقض حق حیات ٬ کرامت انسانی ٬ آزادی٬ امنیت فردی و اجتماعی (ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر) اعمال تبعیض دولتی مبتنی بر نژاد و مذهب (ماده ۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر) محرومیت از حق برخورداری از وطن و ملیت (ماده ۴) و دعوت آشکار به جنگ و نفرت نژادی یا مذهبی و تحریک به منظور نقض صلح ( ماده ۲۰ میثاقین حقوق مدنی و سیاسی) دانسته و ضمن محکوم نمودن جنگ کنونی خواستار برخورد فعال و قاطع نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در چارچوب فصل هفتم منشور و اعلام آشکار اراده و افکار عمومی جهان علیه تداوم این جنایات برضد غیرنظامیان ساکن منطقه٬ برقراری آتش بس و توقف درگیری ٬ درمان مجروحان و کمک به استقرار صلح برپایه آرای عمومی هستیم. در دنیایی که جنگ به سودایی برای تجارت و امکانی برای تداوم فضای سرکوب و نفی کرامت انسانها بدل شده ٬ روشن است که چه کسانی از ادامه درگیری‌ها و نقض فراگیر و حاد حقوق بشر در سراسر جهان و به ویژه در فلسطین سود می‌برند.

عالیجناب٬ امید است با کمک و تلاش شما ٬ دیوارهای منفعت طلبی ٬ نفرت و تعصبات دینی ٬ قومی و نژادی مانع رسیدن و شنیده شدن فریاد دادخواهی جمعی از زندانیان سیاسی ایران که خود از جمله قربانیان نقض حقوق بشر هستند٬ نشود.

با احترام
جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر

جعفر ( شاهین) اقدامی – مسعود باستانی – سید محمد سیف زاده  - کیوان صمیمی  - سعید رضوی فقیه – مهدی محمودیان- سعید مدنی – مهدی معتمدی مهر