ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 09.07.2014, 13:51
درسی که برزیلی‌ها به فوتبال ایران دادند

فروپاشی سلسائو در بلوهوریزونته

تیم ملی آلمان با برتری پرگل و عجیب 7 بر یک برابر برزیل سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال سلسائو را رقم زد و به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ راه یافت.

به گزارش ایسنا، آلمان و برزیل در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی در ورزشگاه مینه‌رائو شهر بلوهوریزنته به مصاف هم رفتند که تیم ملی آلمان موفق شد با نتیجه خیره کننده ۷ بر یک برزیل را شکست دهد.

آلمان در دقیقه یازده موفق شد با ضربه توماس مولر به گل نخست خود در این دیدار دست یابد. میروسلاو کلوزه در دقیقه ۲۳ موفق شد ضمن به ثمر رساندن دومین گل آلمان شانزدهمین گلش را در تاریخ جام های جهانی به ثمر برساند و رکورد بی‌نظیری را به نام خود ثبت کند.

حملات طوفانی آلمان پس از این گل شروع شد. تونی کروس در دقیقه ۲۴ موفق شد با شوتی روی پا و دیدنی حساب کار را سه بر صفر کند. این بازیکن در دقیقه ۲۶ موفق شد بار دیگر از روی اشتباه مدافعان برزیل، گل چهارم تیمش را نیز به ثمر برساند.

سامی خدیرا تکمیل کننده نیمه نخست بسیار خوب ژرمن‌ها در این بازی بود. او در دقیقه ۲۹ موفق شد پاس مسوت اوزیل را به گل پنجم تیمش تبدیل کند.

یوآخیم لوو که خیالش از پیروزی در این دیدار راحت بود در نیمه دوم چند تغییر در تیمش ایجاد کرد که از جمله می‌توان به حضور آندره شورله در زمین اشاره کرد. آندره شورله در نیمه دوم موفق شد دو گل برای تیمش به ثمر برساند. اولین گل او در دقیقه ۶۹ بود که با یک بغل پا توپ را از بین پاهای ژولیو سزار وارد دروازه کرد.

شورله در دقیقه ۷۹ موفق شد گل هفتم آلمان را نیز به زیبایی به ثمر برساند. بازیکنان ناامید برزیل در دقیقه ۹۱ موفق شدند با ضربه اسکار یکی از گل‌های خورده را جبران کنند تا این دیدار با نتیجه ۷  بر یک به سود آلمان به پایان برسد تا سنگین‌ترین شکست برزیل در تاریخ فوتبال این کشور رقم بخورد.

پیش از این سنگین‌ترین شکست برزیل در سال ۱۹۲۰ با شکست ۶ بر صفر برابر اروگوئه حاصل شده بود.


***

همدردی لوو با اسکولاری و برزیلی‌ها

سرمربی تیم ملی آلمان پس از پیروزی پر گل برابر برزیل عنوان کرد، با هواداران فوتبال این کشور ابراز همدردی می‌کند. او همچنین رمز موفقیت تیمش را شجاعت بازیکنانش دانست.

به گزارش ایسنا، تیم ملی آلمان موفق شد در یک بازی بی‌نقص برزیل را با نتیجه ۷ بر یک شکست دهد و به فینال ماراکانا راه یابد. آنها این فرصت را دارند تا با برتری در دیدار نهایی چهارمین قهرمانی خود در جام‌های جهانی را به دست آورند.

یوآخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان پس از پیروزی تیمش مقابل برزیل در نشست خبری حاضر شد و گفت: با هواداران برزیلی و مردم این کشور همدردی می‌کنم. آنها پس از گل‌های ما همگی در شوک فرو رفتند. من این موضوع را کاملا درک می‌کنم.

سرمربی تیم ملی آلمان با تمجید از لوئیس فلیپه اسکولاری گفت: برای اسکولاری متاسفم. تیم ملی ما در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز امید زیادی برای قهرمانی داشت اما یک شکست برابر ایتالیا باعث شد نتوانیم به هدف اصلی‌مان برسیم. شکست در نیمه‌نهایی بسیار تلخ است. می‌دانم که او اکنون چه حسی دارد. زمانی که در جام جهانی ۲۰۰۶ مربی آلمان بودم این حس را تجربه کردم. اکنون تنها می‌توانم با او ابراز همدردی کنم.

او در ادامه گفت: در نیمه نخست هر کاری که می‌خواستیم کردیم. خیلی مهم بود که برابر تیمی مثل برزیل با شهامت در میدان حاضر شویم. قدرت هجومی ما در این دیدار برزیلی‌ها را غافلگیر کرد و توانستیم به گل برسیم. پس از آن توانستیم از اشتباهات حریف در خط دفاع نهایت استفاده را کرده و به گل‌های بعدی برسیم.

لوو در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شانس بالای این تیم برای پیروزی در بازی روز یکشنبه و قهرمانی در جام جهانی گفت: کمی فروتنی هم خوب است. فردا خیلی آرام و راحت تمرین‌هایمان را برای بازی فینال شروع می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم بازی خوبی در فینال داشته باشیم. از حالا به بعد باید این بازی را فراموش کنیم و به فکر بازی در فینال باشیم. برابر هر حریفی قرار بگیریم بازی بسیار سختی خواهیم داشت. فرقی نمی‌کند هلند و آرژانتین هر دو از تیم‌های بزرگ دنیا هستند.

میروسلاو کلوزه در بازی برابر برزیل توانست شانزدهمین گلش را در تاریخ جام‌های جهانی به ثمر برساند. یوآخیم لوو، سرمربی آلمان با تمجید از میروسلاو کلوزه گفت: این رکوردشکنی معنای زیادی برای ما دارد. هم برای او و هم برای تیم آلمان این رکوردشکنی ویژه و خاص است. قطعا چنین رکوردی یعنی بیشترین گل در تاریخ جام‌های جهانی نیاز به سختی‌های زیادی دارد. هر کسی نمی‌تواند به این رکورد برسد. کلوزه هنوز در بالاترین سطح فوتبال بازی و گلزنی می‌کند.

ولفگانگ نیرزباخ، رییس فدراسیون فوتبال آلمان نیز پس از این پیروزی تاریخی عنوان کرد: اکنون باید گام بعدی را برداریم. من ستاره چهارم را می‌خواهم. شما باید این ستاره را برای من بیاورید.

***

اسکولاری: من مسئول این نتیجه هستم، خود من!

سرمربی تیم ملی برزیل پس از شکست برابر آلمان عنوان کرد، او مسئول این نتیجه است و باید سرزنش شود. اسکولاری همچنین عنوان کرد این تیم برای پیروزی در دیدار رده‌بندی تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی برزیل با نتیجه ۷ بر یک برابر آلمان شکست خورد تا با نتیجه‌ای تحقیرآمیز به دیدار رده‌بندی جام بیستم برود.

لوئیس فلیپه اسکولاری، سرمربی تیم ملی برزیل پس از شکست سنگین تیمش برابر آلمان در نشست خبری خود حاضر شد و گفت: چه کسی مسئول این نتیجه سنگین است؟ این سوال همه شماست، درست است؟ من مسئولم، من. کسی که باید برای این شکست فاجعه‌بار مورد سرزنش واقع شود من هستم نه بازیکنان. تاکید می‌کنم خود من. همه ما اکنون غمگین هستیم و باید این شکست سنگین را باور کنیم اما کسی که ترکیب را انتخاب می‌کند و کسی که تاکتیک را برمی‌گزیند، من بودم. پس این من هستم که باید مورد سرزنش واقع شوم و نباید هیچ بازیکن برزیلی را برای این باخت سنگین مورد سرزنش قرار دهید.

اسکولاری ادامه داد: از همان ابتدا به دنبال گلزنی بودیم. می‌توانستیم به پیروزی در این دیدار برسیم. در واقع تیم من توانایی این را داشت که به فینال جام جهانی راه یابد. فراموش نکنید که ما برابر تیم بزرگی چون آلمان بازی داشتیم. فکر می‌کنم بازیکنان در این دیدار تمام تلاش خودشان را کردند تا نتیجه خوبی برابر آلمان کسب کنیم اما پس از آنکه دروازه‌مان در دقیقه ۱۰ باز شد به هیچ وجه نتوانستیم واکنش خوبی به گل آلمان نشان بدهیم و همین زمینه را برای شکست سنگین ما فراهم کرد.

سرمربی تیم ملی برزیل در ادامه گفت: حتی خود آلمانی‌ها هم نمی‌توانند توضیح بدهند که چگونه در این دیدار به پیروزی رسیدند. باید به آنها احترام گذاشت. توانایی بازیکنان این تیم باعث شد که آلمان به این پیروزی بزرگ و باارزش دست یابد. اکنون پیام‌ من به مردم برزیل این است لطفا ما را به خاطر این نمایش ضعیف ببخشید! متاسفم که نتوانستیم به فینال ماراکانا راه یابیم اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم رتبه سوم را به دست آوریم. هنوز می‌توانیم برای به دست آوردن چیزی هرچند کوچک بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی برزیل در پاسخ به این سوال که این تیم شخصیت قهرمانی در جام جهانی نداشت، گفت: اصلا حرف‌تان را قبول ندارم. ما با حریفان آسانی بازی نکردیم. با مکزیک و شیلی در این جام به میدان رفتیم که یک تساوی برابر مکزیک به دست آوردیم و شیلی را هم در ضربات پنالتی شکست دادیم. کلمبیا را هم در جریان بازی با یک نمایش خوب شکست دادیم. از لحاظ تاکتیکی تیم من هیچ ضعفی نداشت. در بازی برابر آلمان نیز هیچ تفاوتی با بازی‌های قبل نداشتیم تا زمانی که گل اول را دریافت کردیم. این گل سرنوشت بازی را به طور کل تغییر داد. پس از آن در ۶ دقیقه ۴ گل دریافت کردیم. سعی کردیم که در نیمه دوم ریسک کنیم. مدافعان تنها در زمین باقی ماندند و تمام بازیکنان ما در زمین آلمان حاضر بودند. توانستیم چندین فرصت گلزنی نیز در نیمه دوم ایجاد کنیم. مطمئنم خود آلمانی‌ها هم این نتیجه را باور نمی‌کنند. هیچ آلمانی فکر نمی‌کرد بتواند این تعداد گل به ما بزند.

اسکولاری در پاسخ به این سوال که آیا از سمت خود استعفا خواهد داد یا خیر گفت: به هیچ وجه استعفا نمی‌دهم. کاملا به کارم اعتماد دارم و سعی می‌کنم این نتیجه را جبران کنم. قبول می‌کنم، امشب شکست بسیار تلخی را تجربه کردیم. خیلی ترسناک بود این شکست اما حداقل در این جام با افتخار پیراهن برزیل را به تن کردیم. شکی ندارم که من برای موفقیت به اعتماد سران فوتبال برزیل نیاز دارم. در جام جهانی 2002 ما قهرمان شدیم. در این جام شکست خوردیم. دقیقا هم مثل هم بود و هیچ تفاوتی نداشت. هرچند فراموش نکنید که ما شنبه یک بازی مهم داریم که تلاش می‌کنیم رتبه سومی را به دست آوریم.

سرمربی برزیل درباره اینکه آیا دوران فوتبال برزیل به پایان رسیده یا نه، گفت: خیر این طور نیست. بازیکنانی که در اختیار دارم، تا جام جهانی ۲۰۱۸ کنار هم خواهند بود. این را فراموش نکنید که بازیکنان فعلی آلمان در یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ کنار هم بودند و شناخت بسیار خوبی از هم دارند اما ما این طور نبودیم. این شکست، شکست بسیار تلخ و تحقیرآمیزی بود اما با آن کنار می‌آییم و سعی می‌کنیم که در آینده اتفاق‌های بهتری رقم بزنیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا در نیمه نخست تعویضی نکرد گفت: شما هم اگر جای من بودید و تیم‌تان در ۶ دقیقه ۴ گل می‌خورد چه کار می‌کردید؟ سعی کردم که با بازیکنانم صحبت کنم. تعویض یکی دو بازیکن دردی را دوا نمی‌کرد. بار دیگر از تمام مردم برزیل عذرخواهی می‌کنم که به فینال نرسیدیم. به صورت صمیمانه دست تمام مردم برزیل را می‌فشارم که در این جام پشت ما بودند و به خوبی از ما حمایت کردند. اکنون هیچ حرفی از روی شرمساری ندارم که به آن‌ها بگویم.

***

درسی که برزیلی‌ها به فوتبال ایران دادند

خیلی‌ها هنوز هم فکر می کنند دیشب خواب دیده‌اند. برزیل یک – آلمان ۷ ! دیشب یک فاجعه واقعی در برزیل رخ داد و تلخ‌ترین شب فوتبالی سلسائو در ورزشگاه مینه‌رائو شهر بلوهوریزونته اتفاق افتاد.

به گزارش ایسنا، برزیل در نیمه نهایی جام جهانی با اختلاف شش گل و مقابل دیدگان تماشاگران خود مغلوب آلمان می‌شود و همه را در شوک فرو می‌برد.

جدای از همه اتفاقاتی که در بازی دیشب رخ داد و همه تحلیل‌هایی که در این زمینه مطرح شد یک چیز بود که حداقل می‌تواند برای فوتبال ایران درس‌هایی را به همراه داشته باشد.

آنها سنگین‌ترین شکست تاریخ خود را متحمل شده‌اند و در خانه هفت بر یک باخته‌اند اما نه از کوره درمی‌روند و نه از پاسخ‌گویی فرار می‌کنند. آنها بازیکنانی حرفه‌ای هستند. حرفه‌ای در همه زمینه‌ها. چه در فوتبال چه در پول گرفتن و چه در اخلاق.

داوید لوئیز، کاپیتان تیم برزیل پس از این باخت تحقیر آمیز در میان خبرنگاران حاضر می‌شود و از علت این شکست می‌گوید: «عذر می‌خواهم. از تمام مردم برزیل عذر می‌خواهم که نتوانستیم شادی را به آنها هدیه بدهیم. واقعا نمی‌دانم چه بگویم. تنها به این فکرم که پس از مسابقه مردم برزیل را می‌بینم که می‌خندند اما متاسفانه چنین نتیجه بدی را کسب کردیم. آلمان قطعا از ما بهتر بود و آمادگی خیلی خوبی داشت. دریافت پنج گل در نیمه نخست بسیار ناراحت کننده بود.»

لحظاتی بعد هم ژولیو سزار دروازه‌بان تیم ملی برزیل، پس از شکست سنگین برابر آلمان به میان خبرنگاران می‌آید و علت این شکست را توضیح می‌دهد: «صحبت کردن و توضیح چنین شکستی کار بسیار سختی است. هیچ حرفی برای گفتن ندارم. امروز آلمان فوق‌العاده بود و مزد بازی خوبش را گرفت». سزار در ادامه گفت‌: «گل دقیقه یازده توماس مولر تمام رویاهای ما را از هم پاشید. اصلا انتظار این گل را نداشتیم.»

آنها در مقابل تماشاگران خود باخته‌اند اما در بدترین شرایط هم به میان خبرنگاران می‌آیند و پاسخ‌گوی افکار عمومی می‌شوند. آنها از پاسخ‌گویی فرار نمی‌کنند.

لوئیس فلیپه اسکولاری، سرمربی تیم ملی برزیل پس از شکست سنگین تیمش برابر آلمان در نشست خبری خود حاضر می‌شود و درباره علت این شکست توضیح می‌دهد. او نه در نشست خبری غیبت می‌کند و نه دستیاران خود را به نشست خبری می‌فرستد.

او مسولیت این شکست را می‌پذیرد و می‌گوید: “من مسئولم، من! کسی که باید برای این شکست فاجعه‌بار مورد سرزنش واقع شود من هستم نه بازیکنان. تاکید می‌کنم خود من. همه ما اکنون غمگین هستیم و باید این شکست سنگین را باور کنیم اما کسی که ترکیب را انتخاب می‌کند و کسی که تاکتیک را برمی‌گزیند، من بودم. پس این من هستم که باید مورد سرزنش واقع شوم و نباید هیچ بازیکن برزیلی را برای این باخت سنگین مورد سرزنش قرار دهید.”

حالا این رفتارها را مقایسه می‌کنیم با رفتار بازیکنان و مربیان ایرانی که معمولا بیشتر آنها پس از هر شکست یا با پرخاشگری پاسخ‌گوی خبرنگاران به نمایندگی از افکار عمومی هستند و یا از پاسخ‌گویی فرار می‌کنند.

اما دیشب دیدیم که برزیلی‌ها نه مشکل را به گردن داور می‌اندازند و نه از آسمان و زمین گله می‌کنند. آنها می‌آیند به مردم خود درباره علت این شکست توضیح می‌دهند و بالاتر از آن از مردم کشورشان عذرخواهی می‌کنند. نه فراری در کار است و نه بهانه‌ای!

این جام جهانی جدای از تمامی نکات مثبت فنی که برای فوتبال می‌تواند داشته باشد، از نظر اخلاقی نیز برای فوتبال ایران و بخصوص لیگ برتر درس‌های زیادی داشته است.


***

تیتر روزنامه‌های جهان:
«برزیل به من بگو «هفت» چند تاست؟»

پس از شکست عجیب برزیل مقابل آلمان روزنامه‌های جهان تیترهای جالبی برای این بازی انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های جهان صبح امروز (چهارشنبه) در واکنش به شکست سنگین و تحقیرآمیز برزیل در نیمه نهایی جام جهانی مقابل آلمان تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص دادند.

در برزیل اکثر روزنامه‌ها نتیجه‌ رخ داده را یک رسوایی و فضاحت برای تیم کشورشان دانستند. روزنامه‌ “گلوبو اسپورت” با تیتر “Vexame Historical” به معنی رسوایی تاریخی به استقبال این بازی رفت و در داخل صفحات خود نیز از تیترهایی مثل “کابوس مینیه‌رائو” بدترین رسوایی فوتبال برزیل و “برزیل نابود شد” به توصیف این شکست پرداخته است.

روزنامه‌ “فولیا” اما کمی محتاطانه‌تر تیتر زده و نوشته “رسوایی”.

در آلمان روزنامه‌ “بیلد” با اختصاص دادن بیشتر صفحات خود به گزارش این بازی تیتر زده “بی‌حرف و حدیث”.

روزنامه‌ “اوله” آرژانتین با تمسخر برزیلی‌ها و نتیجه‌ای که رقم خورد تیتر زده “برزیل به من بگو هفت چند تاست؟”.

تیتر سایر روزنامه‌های معتبر دنیا را در زیر مرور می‌کنیم.

اکیپ فرانسه: “فاجعه”

لاگازتا دلو اسپورت ایتالیا: “تحقیر تاریخی”

بی بی سی: “رسوایی جاودانه”

آبولای پرتغال: “تحقیر کننده‌ترین شکست تاریخ”

اسپورت اکسپرس روسیه: “تحقیر برای برزیل”

نیویورک تایمز آمریکا: “له شدن به وسیله آلمان”

***

اسکولاری مهمان امشب «ماه عسل»

شکست تاریخی و عجیب تیم ملی فوتبال برزیل از آلمان با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد که بخش زیادی از این واکنش‌ها، طنز است.

سایت‌های «پارسینه» و «کافه سینما» بخشی از این واکنش‌ها را گردآوری کرده‌اند که با هم می‌خوانیم:

* از این به بعد موقع خواب به جای اینکه گوسفند بشمرم، حساب می‌کنم که مثلا اگه بازی ۵۰۰ دقیقه طول می‌کشید، آلمان چند گل دیگه به برزیل می‌زد؟

* آلمان خطاب به برزیل: اومدیم نود دقیقه خودتون رو ببینیم ... همش دم دروازه دارین توپ جمع میکنین ...

* اسکولاری تو مصاحبه بعد بازی: دسته خرابه رو دادن دست ما.

* اما اگه کسی نتیجه این بازی رو پیش‌بینی کرده باشه میشه به عنوان پیشوا پذیرفتش و کلا پرسید به چی اعتقاد داره، به همون معتقد شد smile

* طبق اخبار موثق برای جلوگیری از خیزش و قیام ناشی از خوشحالی بعد از برد، دستور از بالا به برزیلی‌ها رسیده بود که باید ببازند.

* الان اسکولاری به یوآخیم لو میگه داداش ما هم یه گل بزنیم؟ لو میگه نه! اسکولاری میگه پس من یه موز برداشتم.

* حالا دیگه بقال سر کوچه هم طرفدار آلمان شده!

* تنها راه نجات برزیل اینه که احمدی‌نژاد به طرفداری از آلمان بیاد استادیوم.

* کاری که کل دنیا می‌گفتند آرژانتین با تیم ایران می‌کنه، آلمان با برزیل کرد smile

* خبر فوری: دقایقی پیش فرمانداری آبادان تقاضای پناهندگی اسکولاری را رد کرد.

* واقعا جا داره جمشید مشایخی رو بفرستم برزیل بوسه‌ای نثار این شانه‌های مردانه آلمانی‌ها بکنه.

* جای خیابانی خالی که اگه بود الان میگفت برزیل اگه 8 تا بزنه صعود میکنه.

* سردبیر مجله TIME طی تماسی با فردوسی‌پور گفته عکس اونایی که درست پیش‌بینی کردن رو بفرسته تا شماره بعد روی جلد کار کنن.

* خداییش با این باخت برزیل به ارزش‌های تیم ایران خیلی اضافه شد. خداوکیلی ایران خیلی بهتر از برزیل در این جام جهانی حاضر شد. به نظرم مردم باید بریزن تو خیابون!

* خب لامصبا جنگ جهانی رو هم پنج - هیچ می‌بردین! فقط فوتبال و بنز و ب.ام.و و صنعت و نظم و ... بلدن.

* آقا راسته؟ میگن یه هیات «آبی‌پوش» از ایران دارن میرن برزیل تحت عنوان «ستاد دلجویی»

* از آلمان فقط میشه با این وضع شکایت حقوق بشری کرد. بابا اومدی فوتبال بازی کنی یا حساب شکست در جنگ جهانی دوم رو صاف کنی؟

* به نظرم بین دو نیمه بدون سر و صدا جام رو بدن به تیم آلمان بگن مخفیانه از برزیل خارج بشه. بازیکنای برزیل هم همونجا یه سبیلی چیزی بذارن که شناخته نشن. به عنوان کارگر ورزشگاه قاطی جمعیت برن بیرون.

* این طرفداران برزیل به چه امیدی نشستن و دارن بازی رو میبینن؟ خب اون صندلی‌های بی‌صاحابو پرت کنید وسط زمین دیگه! آخه طرفدار اینقدر با ادب؟

* دکتر احمدی‌نژاد واسه دلجویی از مادر اسکولاری راهی برزیل شد!

* برزیل، الشباب، پیکان، استقلال، ملوان، پیوندتان مبارک!

* آقا نکنید این کارها رو. حرمت صابخونه رو نگه دارید. خداییش من به عنوان طرفدار آلمان دارم ناراحت می‌شم.

* تک‌گل برزیل به آلمان، دقیقا مث فحشایی بود که کیهان به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای میده smile

* اجازه بده من هم گل بزنم ... دکتر شریعتی به یواخیم لو

* خاک تو سرتون. یه دعوا راه بندازید زمینو ترک کنیم. حداقل ۳ تا حساب میشه!

* قربون غریبیت برم استقلال، چی کشیدی تو اون بازی شیش هیچ ...

* یعنی الان ممد مایلی کهن مربی آلمان بود الان همون لب خط نشسته بود داشت واسه برزیل گریه میکرد ... grin))

* لیک آزادگان با حضور شموشک و برزیل

* آلمان گند زد به هیجان نیمه‌نهایی جام جهانی! انقدر تپ و تپ ٥ تا زد که کلا یادمون نیست کی چی رو چه جوری زد!

* بنا بر گمانه زنی‌ها، فیلیپه اسکولاری مربی برزیل قرار است در برنامه امشب ماه عسل حضور پیدا کرده و بینندگان را مهمان احساسات خود کند.

* عرق شرم به پیشانیم نشست! برزیل فکر کنم بعد این بازی از «کشور» به «بخش» ارتقاء بدنش.

* رونوشت به رئیس صداوسیما: لطفا در بازی برزیل - آلمان، حرکات آهسته نشان ندهید. ممکن است در همین فاصله، آلمان گل بعدی‌اش را هم بزند!

* کاری که آلمان با برزیل کرد «کاکرو» با بچه‌های تیم امید تو فوتبالیستا نکرد.

* آدم حیفش میاد بره دستشویی ۴ تا گل دیگه از دست بده!

* خبر فوری: مجید جلالی برای جانشینی اسکولاری اعلام آمادگی کرد.

* بیداری؟ ( اس ام اس اسکولاری به دلبوسکه)

* هیتلر: حتی با استانداردهای من کاری که آلمان با برزیل کرد، بی‌رحمانه بود

* پدر: پسرم چشمات چرا قرمزه؟ پسر: مواد کشیدم! پدر: دروغ نگو می‌دونم طرفداره برزیلی!

* فکر کنم آقوی همساده قبل بازی طرفدار برزیل شده.

* گریه بازیکنای برزیل دیگه گریه واسه شکست نبود، یحتمل از ترس جونشون گریه می‌کردن.

* فدراسیون جهانی فوتبال با قید سه فوریت طرح حذف سه صفر از نتیجه بازی آلمان –برزیل را تصویب کرد!

* مورد داشتیم از طرف پرسیدند بازی آلمان و برزیل چند چنده؟ گفته الان یا الان؟

* رییس‌جمهور برزیل : مردم برزیل رو ساکت می‌کنیم،جواب آبادانیا رو چی بدیم؟؟؟

* من جای برزیل باشم توپ بر میدارم میرم تو رختکن میگم “بابام صدام کرده”.

* مربی آلمان از هواداران این تیم خواسته که اگه نحوه گل زدن بخصوصی مد نظرشون هست بگن که اونجوری براشون گل بزنن.

* بازی آلمان برزیل ساعت چنده؟! چون تلویزیون ما الان داره آلمان - فجر سپاسی رو پخش می‌کنه.

* نیمار با تماس تلفنی از بازیکن کلمبیایی که کمرش را خرد کرده بود، تشکر کرد.

* اگه مربی برزیل بره برنامه ماه عسل علیخانی بغضش دیگه واقعا جوابگو نیست، باید یه شمشیر سامورایی بیاره اول سر اونو ببره بعد بکنه تو شکم خودش.

* نیمه بازی اسکولاری رفته سراغ داور چهارم: حاجی الان ترک زمین ٣-٠ حساب میشه یا با اون ٥ تا گل جمع میشه؟

* جمشید مشایخی از مردم برزیل معذرت خواست!

* باید به اون ٢٨ نفری که نتیجه بازی رو درست حدس زدن بورسیه تحصیل رمالی و فالگیری و کف‌بینی تو دانشگاههای معتبر خارجی بدن. اینا اینجا حیف میشن.

* بابام بیدار شد گفت برزیل برد؟

* سزار داره با بغض و احساس مصاحبه می‌کنه و گوینده ایرانی در حالی که داره خیار گاز میزنه ترجمه می‌کنه.

* فکر کنم برزیلیا مخابرات منطقه ما رو آتیش زدن. اینترنتمون قطع شد.

* هنوز نفهمیدم این شبکه‌های اجتماعی که مجریای صداسیما از بازتابشون حرف می‌زنن کجاهان دقیقاً که فیلتر نیستن.

* کاش جاودانی شب ما رو با آوردن اسم گواردیولا خراب نمی‌کرد.

* برزیلی‌ها فردا از خواب پا میشن فکر میکنن کابوس دیدن دوباره میرن استادیوم!