ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 06.07.2014, 10:05
حمایت بیش از ۹۰۰ استاد دانشگاه از وزیر علوم

جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به رییس مجلس از وزیر علوم و فعالیت‌های وی حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نامه که به امضای ۶۳۷ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور رسیده و نسخه‌ای از آن برای ایسنا نمابر شده آمده است: «جناب آقای دکتر لاریجانی - ریاست مجلس شورای اسلامی، بدینوسیله ما امضا کنندگان مراتب تاسف عمیق خود را از رفتار گروهی از نمایندگان آن مجلس در تضعیف وزیر علوم ابراز می‌داریم.

ما معتقدیم که سال‌ها باید بگذرد تا آثار زیانبار سیاست‌های سوء گذشته در حوزه آموزش عالی که پذیرفتن بی‌ضابطه صدها بورسیه به عنوان کادر هیات علمی تنها گوشه‌ای از آن است، برطرف شود و در شگفتیم که نمایندگانی که در طول سالهای گذشته در برابر همه گونه ناهنجاری و تصمیمات نابخردانه و بی‌حرمتی به نهاد دانشگاه ساکت بوده‌اند اکنون فعالیت‌های بازدارنده خود را در مقابل سیاست‌های اصولی وزارت علوم دو چندان کرده‌اند.

مسلما سیاست‌های کنونی از جمله انتصاب روسای دانشگاه‌ها با توجه به نظر نخبگان هر دانشگاه بتدریج فضای آرامش و شایسته سالاری را به دانشگاه‌ها برخواهد گرداند و از نتایج این سیاست سنجیده و معقول، کل کشور به طور قطع سود خواهد برد.

در پایان متاسفیم که اضافه کنیم عملکرد این گروه از نمایندگان از حافظه جامعه دانشگاهی کشور به عنوان یک گروه مرجع مهم اجتماعی پاک نخواهد شد.»

به گزارش ایسنا، در عین حال ۲۶۹ استاد برجسته دانشگاه تهران نیز در نامه جداگانه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تقدیر از فرآیند انتخاب رییس دانشگاه تهران، تاکید کردند: استادان دانشگاه در صحنه حضور دارند و با جدیت، شکیبایی و تدبیر از جنابعالی حمایت و پشتیبانی می‌کنند و امیدوارند که آموزش عالی، پژوهش و فناوری کشور با آرامش و همدلی و امید، صحنه شکوفایی و رشد و توسعه پایدار و سازنده برای کشور و مردم شود.

متن کامل این نامه را انصاف‌نیوز بدین شرح منتشر کرده است: «دانشگاه تهران به عنوان نماد جامعه علمی و دانشگاهی کشور همواره در طول تاریخ معاصر در همه عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور تأثیر بسزایی داشته و طلایه‌دار دانش و دانشمندان این مرز و بوم بوده است. به همین دلیل مدیریت و رهبری چنین نهاد مهم و نافذی باید از مقبولیت، وجاهت و توانمندی علمی و عقلانی بالا، نه تنها در بین اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه تهران، بلکه در بین همه دانشگاهیان کشور برخوردار باشد.

شورای منتخب اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران که با درایت جنابعالی ایجاد شد، در هفته‌های اخیر فضای دانشگاه را از وفاق، همدلی و اعتماد آکنده کرد و باعث افزایش آرامش و انسجام در بین استادان دانشگاه شد و درایت و تدبیر آنان را به نمایش گذاشت.

جناب آقای دکتر محمود نیلی احمدآبادی استاد برجسته دانشکده مهندسی متالورژی و مواد پردیس دانشکده‌های فنی که از خدمتگزاران و یادگاران دفاع مقدس است و در سنگر علم و دانش، مراتب بالای علمی، وقار، آرامش، مدیریت و تدبیر از برجستگی‌های شاخص ایشان است، توسط شورای منتخبین مشورتی به همراه افراد عالم و شایسته دیگری پیشنهاد شدند و جنابعالی با درایت و دوراندیشی ایشان را به سرپرستی دانشگاه منصوب فرمودید. لازم است بخاطر این انتصاب شایسته ومورد وثوق خانواده بزرگ دانشگاه تهران، تشکر و تقدیر کرده و مراتب رضایتمندی و خرسندی خود را ابراز کنیم.

فرایندی که در طول هفته‌های اخیر برای تعیین رییس دانشگاه تهران به نمایش درآمد، بی‌شک حمایت بیش از پیش استادان سراسر کشور را در پی خواهد داشت. ضمنا این رویکرد با ایجاد آرامش، همدلی و وفاق در فضای دانشگاه، تداوم و اثربخشی فعالیت‌های علمی و فناوری دانشگاهیان را نیز در پی خواهد داشت. همچنین بایسته است تا از زحمات همکار دلسوز، استاد برجسته دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر امید که در این مدت ساز و کار تشکیل شورای منتخبین مشورتی را فراهم آورد و اعضای شورای منتخبین، تشکر و قدردانی کنیم.

جناب آقای دکتر فرجی دانا، خداوند منان را سپاس می‌گوییم که با توفیقات الهی گام دیگری در مسیر ساختن دانشگاهی که می خواهیم برداشته شده است. استادان دانشگاه در صحنه حضور دارند و با جدیت، شکیبایی و تدبیر از جنابعالی حمایت و پشتیبانی می کنند و امیدوارند که آموزش عالی، پژوهش و فناوری کشور با آرامش و همدلی و امید، صحنه شکوفایی و رشد و توسعه پایدار و سازنده برای کشور و مردم عزیزمان شود.»

به گزارش ایسنا، اسامی امضا کنندگان این نامه‌ها نزد خبرگزاری دانشجویان ایران محفوظ است