ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 28.05.2014, 9:12
ﺻﺒﺎ آذرپیک روزنامه‌نگار بازداشت شد

بنابر خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی, ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺭ ﺩﻓﺘﺮ ﻫﻔﺘﻪﻧﺎﻣﻪ «ﺗﺠﺎﺭﺕﻓﺮﺩﺍ»، خانم ﺻﺒﺎ ﺁﺫﺭﭘﯿﮏ‌ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ. هنوز از علت بازداشت و این که چه ارگانی او را بازداشت کرده، خبری در دست نیست. این خبرنگار روزنامه اعتماد در بهمن سال ۹۱ هم بارداشت شده بود که پس از چندی با قرار ثیقه آزاد شد.

صبا آذرپیک خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد است. وی پس از افشای ضرب و شتم، بازداشت و توهین‌های صورت گرفته از سوی گشت‌های ارشاد در میدان ونک تهران که خصوصاً در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم بازتاب وسیعی در رسانه‌های جمعی داشت با شکایت نیروی انتظامی و تهدیدهای مقامات انتظامی روبرو گردید.

وی با مطرح شدن موضوع مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا پیگیری پرونده قتل این وبلاگ نویس معترض را به عهده گرفت و با پیگیری‌های خود توانست با کشاندن این موضوع به مجلس، از مسکوت ماندن این پرونده مانند پرونده بازداشتگاه کهریزک جلوگیری کند.

گزارش وی از مراسم چهلم ستار بهشتی موجب برخاستن موجی از همدردی با خانواده این وبلاگ نویس معترض شد. در نهم بهمن ماه ۱۳۹۱، وی و شماری چند از خبرنگاران در ایران بازداشت شد.

بعد از بازداشت وی مادر صبا آذرپیک گفته بود: ماموران وقتی برای بازداشت صبا به خانه ما آمدند، به صورت پسرم سیلی زدند و همزمان از او فیلمبرداری می کردند، سپس صبا را با خودشان بردند. می‌خواهم به مسولان بگویم، این راه برخورد با جوان‌ها نیست، زندان راه حل نیست و نتیجه معکوس دارد.

صبا آذرپیک علاوه بر کار در رسانه‌ها, در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز فعال بوده و اخبار و گزارش‌هایی را در صفحه شخصی فیس بوک خود منتشر می‌کند. آخرین یادداشت او در فیسبوک چندین ساعت پیش از بازداشت منتشر شده بود.