ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 26.05.2014, 0:48
کیوان صمیمی با سناریوی ساختگی به زندان بازگردانده شد

عصر روز یک‌شنبه کیوان صمیمی فعال ملی مذهبی، محبوس در زندان رجایی شهر با دروغ ماموران دادستانی، سازمان زندان‌ها و زندان رجایی‌شهر و بدون مجوز پزشکان معالج از مرکز قلب تهران به زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، این روزنامه‌نگار و کنشگر حقوق بشر که از ۲۳ خرداد ۸۸ تا کنون در زندان به سر می‌برد و چند ماه با تایید پزشکان زندان و پزشکی قانونی در بیمارستان بستری بود، به شکل ناگهانی با حضور فردی که خود را موسوی از قضات دادسرای شهید مقدس معرفی کرد و فرد دیگری از سازمان زندان‌ها مواجه شد.

این افراد در ابتدا با بیان این نکته که خدابخشی معاون دادستان تهران قصد دارد با این زندانی در دادسرای شهید مقدس اوین، ملاقات کند، به وی و پزشکان بیمارستان قول دادند که بلافاصله مهندس صمیمی را پس از دیدار با خدابخشی به مرکز قلب بازگردانند. اما پس از رضایت اجباری بیمارستان و حرکت به سوی اوین حرف خود را تغییر داده و گفتند که خدابخشی در رجایی‌شهر است و سپس کیوان صمیمی را به نوعی دزدیده و به زندان رجایی‌شهر بازگرداندند.

گفتنی است وی در حال حاضر زیرنظر متخصصان ستون فقرات، ریه و مغز و اعصاب تحت معالجه بوده و همچنین به لحاظ قلبی تحت مراقبت است و براساس مدارک موجود در پرونده پزشکی و تشخیص پزشکان با تخصص‌های مختلف لازم است همچنان تحت مراقبت‌های ویژه بیمارستانی قرار گیرد.