ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 24.05.2014, 9:22
سقوط بلوک سیمانی در تبریز جان دختر ۱۶ساله را گرفت

سقوط بلوک بتونی در پیاده رو یکی از خیابان‌های تبریز بر روی دو نفر عابر پیاده موجب جان باختن دختر ۱۶ ساله و شکستن پای پدر میانسالش شد.

به گزارش ایرنا، این حادثه روز جمعه در آخر خیابان شریعتی تبریز زمانی اتفاق افتاد که دختر و پدر برای بازسازی دیوارخانه شان در حال تهیه ملات بودند.

به گفته مهدی شمشیری از شاهدان عینی این حادثه، این بلوک مقابل یکی از مغازه های مجاور خانه آنها گذاشته شده بود که به علت شیب زیاد زمین و جاگذاری نامناسب ان سقوط کرد دختر زیر بلوک جان داد.

وی افزود: بلوک های بلند بتونی دیگری در مجاور محل وقوع حادثه قرار دارد که خطر سقوط آنها به علت پوکیدگی بتون‌ها و نامناسب بودن محل استقرار آنها وجود دارد.

یک شاهد دیگر نیز گفت: شش ماه است که شهرداری این بلوک ها را مقابل در مغازه‌ها قرار داده و استفاده از مغازه و کسب در این مکان را غیرمجاز اعلام کرده است.

رسول رستگار افزود: شهرداری اعلام کرده که این مغازه غیرمجاز در سال ۷۸ ساخته شده و در آن زمان صاحب مغازه ۱۱۵ میلیون ریال جریمه کرده است.

وی گفت: با وجود اینکه مدارک لازم و شواهد محلی وجود دارد که این مغازه از سال ۴۹ مغازه فروش سیمان بوده است، اما شهرداری قبول ندارد و این بلوک‌ها مقابل مغازه قرار داده است.

رستگار اظهار کرد: جریمه ۱۱۵ میلیون ریالی سال ۷۸ به علت فقر خانواده متوفی پرداخت نشده و امروز به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

به گفته یکی دیگر از شاهدان عینی پیش از این نیز سقوط یک بلوک دیگر موجب خسارت یک دستگاه خودرو یکی از اهالی محل شده است.

شاهدان عینی و مردم محل همچنین با ابراز گلایه از تاخیر در رسیدن اورژانس گفتند آمبولانس حدود 30 دقیقه بعد از وقوع حادثه در محل حاضر و متوفی را منتقل کرد.

در این حادثه که بعد از ظهر امروز اتفاق افتاد دختر ۱۶ ساله بنام مهناز اکبری جان باخت و پدرش ابراهیم اکبری نیز به علت شکستگی شدید از ناحیه پا و کمر به بیمارستان منتقل شد.

شهرداری تبریز برای جلوگیری از ادامه فعالیت مغازه هایی که به تشخیص آنها غیرمجاز یا بدهکار باشند، از بلوک های سیمانی بلند و سنگین استفاده می‌کند.

گزارش سایت امید تبریز درباره حادثه

امید تبریز: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی از کشته و زخمی شدن دو نفر بر اثر حادثه واژگونی بلوک بتنی در یکی از پیاده رو های تبریز خبر داد.

حبیب حسینقلی‌زاده در گفتگو با امید تبریز اظهار داشت: این حادثه حوالی ساعت ۱۵ ظهر امروز در مسیر آخر شریعتی روبروی دانشکده پرستاری اتفاق افتاد.

وی افزود: در پی این حادثه یک دختر ۱۸ ساله در جا و قبل از رسیدن نیروهای اورژانس کشته شده و یک مرد ۴۱ ساله نیز  توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انتقال داده شد.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: مشخص نیست دیوار بتنی بر اثر چه ضربه و اتفاقی واژگون شده است.

گفتنی است ، بلوک های سیمانی که شهرداری مقابل درب یک مغازه لوازم آرایشی در آخر شریعتی گذاشته بود موجب این حادثه شده است.

به گفته یکی از شاهدان عینی این حادثه، این بلوک که مقابل یکی از مغازه‌ها گذاشته شده بود  به علت شیب زیاد زمین و جاگذاری نامناسب آن سقوط کرد دختر جوان زیر بلوک جان داد.