ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 19.05.2014, 22:14
عذرخواهی رییس‌جمهور کره جنوبی از مردم

پارک گئون هایه رییس جمهور کره جنوبی در یک سخنرانی تلویزیونی و در حالی که اشک از دیدگانش جاری بود، از مردم کشورش به خاطر کشته شدن ۳۰۰ دانش آموز در حادثه غرق‌شدن کشتی در ماه گذشته عذرخواهی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه رییس جمهور کره جنوبی گفت: «به عنوان رییس یک دولت متعهد و مسئول در برابر جان و امنیت شهروندان، از مردم کشورم به خاطر رنج‌هایی که بابت این حادثه متحمل شدند از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم.»

رییس جمهور کره جنوبی که گریه می‌کرد، گفت پس از این حادثه تلخ، دولت تمهیداتی را برای عدم تکرار چنین حوادثی در آینده اندیشیده است و از جمله تمهیداتی برای بازنگری در پرسنل و تجهیزات گارد ساحلی کره جنوبی صورت گرفته است.

رییس جمهور کره جنوبی با اشاره به اینکه گارد ساحلی این کشور در این حادثه مسئول و مقصر بوده است، افزود: «اگر عملیات امداد و نجات بلافاصله از سوی گارد ساحلی انجام می‌گرفت تعداد کشته‌های این حادثه کمتر از این میزان می‌شد.

خانم هائه همچنین گفت به منظور عدم تکرار چنین فجایعی در آینده به» مافیای بوروکراتیک «در کره جنوبی پایان خواهد داد.

در حادثه غرق شدن کشتی در ۱۶ آوریل در کره جنوبی ۲۸۶ نفر که بیشتر آن‌ها دانش آموز بودند غرق شدند و جسد ۱۸ دانش آموز نیز هنوز پیدا نشده است.

خانواده‌های قربانیان این حادثه مقامات دولتی را به اهمال و قصور در این حادثه متهم می‌کنند و این دومین باری است که رییس جمهور کره جنوبی بابت کشته شدن این تعداد شهروند در این حادثه تلخ عذرخواهی می‌کند.

دو هفته پیش نیز نخست وزیر کره جنوبی با قبول مسئولیت این حادثه از سمت خود کناره گیری کرد.