ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 15.05.2014, 9:53
ششمین سالگرد زندانی‌شدن مدیران جامعه بهائی

در ششمین سالگرد زندانی شدن مدیران جامعۀ بهائی، نسرین ستوده، نرگس محمدی، ژیلا بنی‌یعقوب، معصومه دهقان، اسماعیل عبدی، ناصر اشجاری، محمد نوری زاد، عیسی سحرخیز، دکتر محمد ملکی، آیت‌الله معصومی تهرانی و شهناز کریم بیگی (مادر مصطفی کریم بیگی) با خانواده‌های این زندانیان بهائی دیدار کردند.

ژیلا بنی یعقوب در فیسبوک نوشت:‌

شش سال گذشت از روزی که فریبا کمال آبادی و مهوش شهریاری(هم بندی های سابقم در زندان اوین) به زندان افتادند، فریبا انسانی با روحیه‌ای قوی، پر از انرژی برای زندگی و سرشار از آرامش و صبر است و تکیه گاه بسیاری از هم بندی هایش بود و هست.

مهوش پراز مهر و محبت است و مهرخودش را همچون یک مادر مهربان بی دریغ نثار همه‌ی ما می‌کرد، شنونده با حوصله‌ای برای شنیدن رنج ها و دردهای دیگران است.

مهوش و فریبا هر دو مادر هستند و هردو شش سال است که به طور مداوم در زندان‌اند، بدون اینکه یک روز به مرخصی آمده باشند و همه‌ی سهم‌شان از فرزندان‌شان بیست دقیقه ملاقات در هفته است. من و خیلی‌های دیگر از اوین آمدیم و آنها هنوز هستند و هیچ کس نمی‌داند چند سال دیگر باید در زندان بمانند. واقعا قرار است حکم بیست ساله ی این مادران بهایی اجرا شود!؟

آنها شش سال پیش در چنین روزهایی به همراه پنج نفر دیگر از اعضای یاران ایران (عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم، جمال الدین خانجانی) بازداشت شدند و همچنان همگی بدون مرخصی در زندان هستند.