ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 29.04.2014, 10:05
بیانیه اعلام پایان اعتصاب غذای ۱۲ زندانی بند ۳۵۰

دوازده زندانی سیاسی اعتصاب کننده در بند ۳۵۰ زندان اوین در بیانیه ای ضمن تشکر از همه کسانی که به طرق مختلف احساسات خود را نسبت به حادثه تلخ بند ۳۵۰ ابراز کرده و از سر دلسوزی از آن هاخواسته اند اعتصاب غذای خود را بشکنند، اعلام کردند که روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت ۹۳ به این اعتصاب غذا پایان می‌دهند.

این زندانیان در بیانیه ی خود متذکر شده اند که همچنان تخلفات مذکور را تعقیب خواهند کرد. در این بیانیه همچنین ضمن تشکر از همه عزیزانی که در بند ۳۵۰ و زندان رجایی شهر به این اعتصاب غذای اعتراضی پیوستند، درخواست شده که آنها نیز به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

متن این بیانیه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران

حادثه تلخ پنج شنبه سیاه بند ۳۵۰ زندان اوین که در آن تعدادی از زندانیان این بند با دستان و چشمان بسته ناجوانمردانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و تعداد قابل توجهی از آنان مجروح و مصدوم شدند حادثه ای بی‌سابقه یا بسیار کم سابقه بود.

ما تعدادی از زندانیان سیاسی در اعتراض به این اقدامات و برای رساندن فریاد مظلومیت محبوسان این بند و جلب توجه مردم به فاجعه ای که رخ داده است از روز اول اردیبهشت ماه ۹۳ دست به اعتصاب غذا زدیم.

بحمدالله با اطلاعات و شواهد متقنی که شما مردم شریف دریافت کرده اید حقیقت روشن و افکارعمومی و وجدان های بیدار قضاوت خود را کرده اند. برای مردم عزیز ما علاوه بر شواهد و جزییات اعلام شده آن فاجعه، نگاهی به ضاربان و مضروبان دو سوی معرکه که برای جامعه بخوبی شناخته شده هستند یادآور حقایق بسیاری است و به تنهایی کافی و روشنگر است.

مسئولان مربوطه که بجا بود اولین کسانی باشند، که در مقابل آن ظلم فاحش بایستند و با متخلفان و قانون شکنان برخورد کنند، چشمان خود را بستند و واقعیات روشن تر از روز را انکار کردند هرچند که این انکار واقعیات مسلم و استنکاف از رسیدگی بی طرفانه به موضوع خود بیش از هر امر دیگری به قضاوت افکار عمومی کمک کرد.

آنچه در پنجشنبه سیاه بند ۳۵۰ روی داد حادثه ای است که اگر همچنان به آن رسیدگی بی طرفانه نشود، لکه ننگش بر دامان آمران و عاملان آن ماندگار خواهد شد. امیدواریم اقدام دولت محترم در این رابطه و برخی از نمایندگان شجاع و حق طلب مجلس بتواند واقعیات را روشن تر و مستند سازد.

ما ضمن تشکر از همه کسانی که به طرق مختلف احساسات خود را نسبت به این حادثه تلخ که نشانگر مظلومیت زندانیان بند ۳۵۰ بود ابراز نموده اند و خصوص علمای بزرگوار، چهره ها و شخصیت های ملی، گروه ها و جمعیت هایی که از سر دلسوزی از ما خواسته اند اعتصاب غذای خود را بشکنیم، اعلام می کنیم روز سه شنبه نهم اردیبهشت ۹۳ به این اعتصاب غذا پایان می دهیم و البته همچنان تخلفات مذکور را تعقیب خواهیم کرد.

همچنین ضمن تشکر از همه عزیزانی که در بند ۳۵۰ و زندان رجایی شهر به این اعتصاب غذای اعتراضی پیوستند، درخواست می کنیم آنها نیز به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

۱- حسن اسدی زیدآبادی
۲- امیر اسلامی
۳- اکبر امینی ارمکی
۴- عماد بهاور
۵- قربان بهزادیان نژاد
۶- مسعود پدرام
۷- امین چالاکی
۸- محمدصادق ربانی املشی
۹- علیرضا رجایی
۱۰- سید حسین رونقی ملکی
۱۱- رضا شهابی
۱۲- محسن میردامادی