ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 28.04.2014, 7:38
درخواست از زندانیان معترض برای پایان اعتصاب غذا

‫درخواست از زندانیان معترض برای پایان اعتصاب غذا

جمعی از زندانیان سیاسی آزاد شده در نامه ای خطاب به یاران دربندشان؛ از آنان خواسته اند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

این زندانیان سیاسی آزاده شده در نامه خود نسبت به تبدیل زندانیان سیاسی به یک اهرم فشار در مناسبات سیاسی روزمره هشدار داده و نوشته‌اند:” از یاران دربندمان که مظلومانه و با تن مجروح و مضروب اعتصاب غذا را فریاد نجیبانه خود ساخته اند مصرانه می خواهیم که هر چه سریعتر به اعتصاب غذای خود پایان داده و بدانند که صدای مظلومیت آنان بار دیگر در گوش ملت ما طنین انداز شده است.”

متن این نامه که در اختیارکلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

به نام حق

زندان و زندانی سیاسی در تاریخ ما زخمی همیشه باز و نشانی از خار مغیلانی است که بر سر راه دشوار تحقق آرمانهای والای ملی از جمله احترام به انسان و کرامت اش، قرار دارد. با این حال در مقاطعی این زخم باز پیکر ملت ما را می آزارد و مساله زندانیان سیاسی و لزوم رعایت حقوق آنان را به صدر توجهات افکار عمومی می کشاند.

واقعه ناگوار پنج شنبه ۲۸ فروردین یکی از این بزنگاه هاست. این حادثه و حواشی آن که به واقع تدبیر دولت و امید ملت را نشانه رفته است، موجب شد تا زندانیان باردیگر به نشانه اعتراض علیه نقض حقوق قانونی شان و تحریف واقعیات، مهمترین دارایی خود یعنی جان شان را به میدان آورند.

ما که خود کم و بیش روزهای دشوار حبس را به عنوان زندانی سیاسی طی سالهای گذشته تجربه کرده ایم، با اذعان به اینکه سهل انگاری ها و گاه برخوردهای غیرقانونی، غیر شرعی و ناقض کرامت انسانی در موارد متعددی سلامت و حیات زندانیان را به مخاطره انداخته و متاسفانه این روند همچنان نیز ادامه دارد، اولا نسبت به تبدیل زندانیان سیاسی به یک اهرم فشار در مناسبات سیاسی روزمره هشدار می دهیم و ثانیا از یاران دربندمان که مظلومانه و با تن مجروح و مضروب اعتصاب غذا را فریاد نجیبانه خود ساخته اند مصرانه می خواهیم که هر چه سریعتر به اعتصاب غذای خود پایان داده و بدانند که صدای مظلومیت آنان بار دیگر در گوش ملت ما طنین انداز شده است.

اسامی:

محمد آزادی
حمید ایزدیاری
مجید آذرپی
آبتین غفاری
حسین احمدنژاد
امید اسماعیل زاده
رضا انصاری راد
پوریا ابراهیمی
مهسا امرآبادی
مهدی اقبال
مازیار اعتمادی
پیمان احمدی
مهدی آجرلو
میلاد اسدی
ارسلان ابدی
پوریا ابراهیمی
فرهاد افرادی
نصیر اسدی
محمود اسدی شمس آباد
فرزاد اسلامی
علی اکرمی
عبدالمهدی افضلی
محمدرضا آذین
مسعود باباپور
ابراهیم بابایی زیدی
سپهر بایرامی
هادی باقری
بهنام بختیاری
بهرام بختیاری
بهمن برنادل
نادر بابایی
ژیلا بنی یعقوب
سیدمحمدرضا بنی طبا
میثم بیگ محمدی
امید پورمحمدعلی
علی پرویز
علی پور سلیمان
مهدی تحققی
مجید تمجیدی
علی جمالی
آبتین جهانیان
سیاوش حاتم
عیسی خان حاتمی
احمد حسین خانی
امیر حسین حاجبیان
حمید رضا خادم
مهدی خزعلی
امید خوارزمیان
غلامرضا خانیان
فاطمه خردمند
علی خدابخش
محمد حسین خوربک
بابک داشاب
اشکان ذهابیان
داوود روشنی
علیرضا روشن
علی رزاقی بهار
علی رضا روشن
امین رونقی
محمد رهبری
حسین زرینی
نفیسه زارع کهن
مرتضی سیمیاری
حامد سیاسی راد
حسین سربندی
موسی ساکت
نسیم سلطان بیگی
علی سمیعی زاده
صادق شفایی
حجت شریفی
محسن شوشتری
شه پر
فواد شمس
روح الله شهسوار
علی شریعتی
اسماعیل صحابه
هانیه صانع فرشی
حجت شریفی
پژمان ظفرمند
ریحانه طباطبایی
جمال عاملی
پیمان عارف
علی عجمی
مزدک علی نظری
جواد علیخانی
رامتین غفاری
امیر حسین قنبری
سید سعید قریشی
پویا قربانی
یوسف قادری مهر
ابوالفضل قاسمی
کوروش قاسمی
کیارش کامرانی
سام کشمیری
احمدرضا کافی
امین کشاورز
روزبه کریمی
ژیلا کرم زاده مکوندی
روزبه کریمی
ساجده کیانوش راد
مهدیه گلرو
کوهیار گودرزی
علی گودرزی
وحید لعلی پور
فرشید لاهوتی
جواد مظفری
محمد حسین مظفری
علی ملیحی
محمدرضا معتمدنیا
سیامک مسیح پور
یاسر مروت پور
حمید مشایخی
مسعود لواسانی
کاظم معتمد
سینا مسعودی
امید نوروزیان
شیوا نظرآهاری
سعید نورمحمدی
عباس نامی
حمیدرضا نجومی
میثم نجومی
مهدی نوذر
سعید نعیمی
مهدی وطن خواه
علی ملا حاجی
محمد علی ولایتی
مجتبی هاشمی
حسن یونسی
احمرضا یوسفی

====

درخواست محمد خاتمی برای پایان اعتصاب غذای زندانیان

محمد خاتمی در پیامی خطاب به زندانیان با امید به روشن تر شدن امور با اقدامات و پی گیری های دولت و مجلس از آنان در خواست کرده که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

متن پیام سید محمد خاتمی به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به دنبال حوادث ناگوار اخیر در زندان اوین و اهتمام دولت محترم برای پیگیری امور و نیز توجه مجلس محترم شورای اسلامی به این امر از همه عزیزانی که در اعتراض به حوادث پیش آمده اعتصاب غذا کرده اند درخواست می شود که اعتصاب را بشکنند، به امید این که اقدام دولت و مجلس موجب روشن تر شدن امور و تأمین خواست قانونی همه عزیزانی باشد که انقلاب و جمهوری اسلامی را پاس می دارند.

سیّدمحمّد خاتمی


====

خانواده مهدی کروبی خواستار پایان اعتصاب غذای زندانیان شد

خانواده مهدی کروبی در پیامی خطاب به زندانیان اعتصاب غذا کننده در زندان اوین٬ از آنان خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

متن این پیام به گزارش سحام بدین شرح است:

زندانیان سرفراز

پیام مظلومیت شما در محکومیت رفتار غیرقانونی و غیر انسانی صورت گرفته در حادثه پنجشنبه سیاه اوین به گوش همگان رسید. خانواده مهدی کروبی ضمن محکوم نمودن آن واقعه دردناک٬ از آن روی که سلامت و وجود شما برای ما از جایگاهی خاص برخوردار است٬ خواستار آن هستیم تا به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان دهید.

امیدواریم مسئولان امر بویژه دولت به وظیفه خودشان در این باب عمل نموده و در راستای دلجویی از شما و خانواده ها تلاش نمایند.

خانواده مهدی کروبی
۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

====

درخواست دبیر کل نهضت آزادی ایران از زندانیان سیاسی برای پایان اعتصاب غذا

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهظت آزادی ایران در پیامی خطاب به زندانیان در اعتصاب به عنوان پدر یا برادری بزرگتر از آنان خواسته است که به اعتصاب غذا پایان دهند.

این پیام که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

دوستان و عزیزان در بند

با سلام و درود فراوان

با تأسف عمیق از آنچه بر شما عزیزان می گذرد به عنوان یک پدر یا برادر بزرگتر از شما و سایر هم بندیان درخواست می کنم به اعتصاب غذای خود پایان دهید که این به صواب نزدیکتر است.

ابراهیم یزدی


====

اعتصاب غذای ۱۱ زندانی سیاسی اوین پایان یافت


خبرگزاری هرانا – ۱۱ زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که در پی وقایع روز پنجشنبه ۲۸ فروردین آسیب دیده و بر همین اساس دست به اعتصاب غذا زده بودند در پی درخواست خانواده‌های ایشان و گروه‌های حقوق بشری به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

این زندانیان در بیانیه شماره سوم خود اعلام کردند: «با توجه به عزل و تنزیل مقام رییس پیشین سازمان زندان‌ها و وعده‌های مسوولین مبنی بر رسیدگی به تخلفات صورت گرفته، ضمن پافشاری بر خواسته‌های خویش، که در بیانیه‌های یک و دو اعلام شده است و جدیت در پیگیری آن‌ها از مسیرهای دیگر و برای ایجاد یک فضای آرام و منطقی برای رسیدگی به جزییات مهم ماجرا و جلوگیری از سواستفاده قانون شکنان که به نحوی در این فاجعه دخالت داشتند به اعتصاب غذای خود در شامگاه یک شنبه ۱۳۹۳/۲/۷ پایان می‌دهیم و در پایان ضمن تقدیر از همراهی زندانیان سیاسی_ عقیدتی گوهردشت (رجایی شهر) و سایر زندان‌ها از آنان نیز می‌خواهیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.»

متن کامل بیانیه شماره ۳ زندانیان که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:

بیانیه شماره ۳

مردم شریف ایران

واقعه بیست و هشتم فروردین ماه ۹۳ بند ۳۵۰ زندان اوین که منجر به ضرب و شتم، زخمی شدن، انتقال به انفرادی، تخریب برخی از اموال عمومی و خصوصی بند و هتک حرمت زندانیان سیاسی شد، بار دیگر وجدان بیدار جامعه و رسانه‌های بی‌طرف را به دفاع از انسانهایی واداشت که جز برای پاسداشت انسانیت، حفظ کرامت شهروندان و احقاق حقوق اساسی آنان در زندان به سر نمی‌برند.

از همه کسانی که در این مدت در دفاع از مظلومیت زندانیان، هم صدا با ما معترض اینگونه برخوردهای غیر قانونی شدند تشکر می‌کنیم و همچنین کمال امتنان را نسبت به خانواده‌های زندانیان و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، اجتماعی و حقوق بشری جهت ابراز نگرانی از سلامت حال اعتصاب کنندگان را داریم.

با توجه به عزل و تنزیل مقام رییس پیشین سازمان زندان‌ها و وعده‌های مسوولین مبنی بر رسیدگی به تخلفات صورت گرفته، ضمن پافشاری بر خواسته‌های خویش، که در بیانیه‌های یک و دو اعلام شده است و جدیت در پیگیری آن‌ها از مسیرهای دیگر و برای ایجاد یک فضای آرام و منطقی برای رسیدگی به جزییات مهم ماجرا و جلوگیری از سواستفاده قانون شکنان که به نحوی در این فاجعه دخالت داشتند به اعتصاب غذای خود در شامگاه یک شنبه ۱۳۹۳/۲/۷ پایان می‌دهیم و در پایان ضمن تقدیر از همراهی زندانیان سیاسی_ عقیدتی گوهردشت (رجایی شهر) و سایر زندان‌ها از آنان نیز می‌خواهیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

بی‌شک ذهن بیدار تاریخ این مرز و بوم، هرگز صدای اعتراضی که برای دفاع از این زندانیان بی‌پناه برخاسته است را فراموش نخواهد کرد.

۱-  عبدالفتاح سلطانی ۲- مهدی خدایی ۳- ابراهیم فیروزی ۴- رسول حیدر‌زاده ۵- اسماعیل برزگری ۶- امیر دوربین قاضیانی ۷- سهیل عربی ۸- وحید اصغری ۹- مسعود عرب چوبدار ۱۰- امید شاهمرادی ۱۱-علی سلانپور

ضمنا پیش‌تر آقایان اصغر قطان، اسداله هادی، اسداله اسدی، مجید اسدی و مهدی ساجدی فر به دلیل بیماریهای حاد و بنا به درخواست آقای عبدالفتاح سلطانی به اعتصاب غذای خود پایان داده‌اند و نیز آقایان آرش همپای در بند ۳۵۰ و امید زارعی‌نژاد در سلول انفرادی بند ۲۴۰ به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.