ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 24.04.2014, 11:31
در برابر ظلم آشکار «پنجشنبه سیاه اوین» سکوت نکنید

به نام بهترین وکیل
جناب آقای رییس جمهور روحانی؛ مجری قانون اساسی

این روز‌ها نزدیک به یک سال است که ردای امید ملتی بر دوش شما آرمیده و شما را به حکم تدبیر و اعتدال بر کرسی اعتماد خویش نشانده است.

ما در بحبوحهٔ کارشکنی‌های پی در پی و در پیچ تند اصلاح خرابی‌های برجا مانده از بی‌تدبیری‌ها، نه از سر خشم و کین که از جایگاه یاور و همراه‌تان با شما سخن می‌گوییم.

حتما اطلاع دارید در روزهای گذشته ظلم عریانی به جای هدیهٔ روز میلاد دختر پیامبر اکرم و روز مادر به مادران و همسران دلسوختهٔ زندانیان سیاسی بند۳۵۰ زندان اوین روا داشته شده است و حتما خبر دارید فرزندان و شوهرانشان چگونه مضروب و مجروح کینه توزی‌ها شده‌اند. اکنون بسیاری از آنان در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند و حتی حق دیدار با عزیزان خویش را نداشته‌اند و آنان که رخ به رخ مادران و همسران خویش دوخته‌اند با چهره‌های کبود و دستان زخمی و سرهای شکسته تنها داغ دوری و دلتنگیشان تازه گشته است.

اکنون ما آحادی از اعضای جامعه مدنی و فعالان سیاسی درخواست داریم در چهارچوب قانون و به واسطهٔ قدرتی که به پشتوانه رای مردم به دست آورده‌اید در برابر ظلم و بی‌عدالتی که بر فرزندان این مرز و بوم رفته است بایستید و در صدد دلجویی از آسب دیدگان اتفاقات اخیر برآیید.

برای تحقق این امر درخواستهای خود را به طور شفاف به شرح زیر بیان می‌کنیم:

۱- قبل از هر چیز از تمام مسوولان مربوطه چه در دولت مانند وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات و چه خارج از آن مانند مسوولان زندان و قوه قضاییه و حتی نمایندگان مجلس بخواهید که اگر درباره این اتفاقات نمی‌توانند حقیقت را بگویند لااقل به دروغ متوسل نشوند.

۲- شما می‌توانید با مامور کردن «شورای عالی امنیت ملی» برای تشکیل «کمیتهٔ ویژهٔ حقیقت‌یاب» دربارهٔ «وقایع ۲۸ فروردین در اوین» و درگیر کردن ارگان‌ها و قوای متعدد، هم به تقاضای افکار عمومی پاسخ دهید، هم این غده را قبل از این‌که بزرگ‌تر و کُشنده شود جراحی کنید و هم بر اساس گزارش کمیته عمل کنید.

۳- با وادار کردن تمام کسانی که در این حادثه نقش داشته‌اند به عذرخواهی و استعفای داوطلبانه٬ الگوی عملی برای دیگر مسوولین جامعه نیز ایجاد شود.

۴- همانطور که مستحضرید بیش از ۲۰ تن از زندانیان از روز پنجشنبه و ۱۲ تن دیگر از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند و این تعداد در زندان‌ها از جمله در زندان رجایی شهر به دلیل همبستگی با همراهانشان در زندان اوین رو به افزایش است که با توجه به جراحات وارده و اوضاع نامناسب جسمی و روحی آنان احتمال خطرات بیشتری خواهد بود. بنا براین ما از شما می‌خواهیم تا با فرستادن این عزیزان به بیمارستان و ایجاد شرایط مناسب ضمن تامین خواسته‌های قانونی و مشروع این عزیزان مانع از بروز عواقب جبران ناپذیری مانند شهادت مرحوم هدی صابر شوید.

جناب رییس جمهور
ایمان داریم این ایستادگی و آزادگی شما بر تارک تاریخ این مملکت ثبت خواهد شد و سینه ی‌های سوخته از ظلم این مادران و همسران هرگز از یاد نخواهد برد حقوقدانی را که در برابر باتوم برهنهٔ سرهنگ‌ها یاریشان نمود. در برابر ظلم آشکار «پنجشنبهٔ سیاه اوین» سکوت نکنید. نه مقتضای اخلاق و دیانت و قانون‌گرایی است و نه به مصلحت دولت. واکنش مناسب دولت هم لازمهٔ تدبیر است و هم حافظ امید.