ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 15.04.2014, 10:10
نامه یک اصفهانی به مردم ایران و جهان

سلام مردم ایران، سلام مردم جهان

این روز‌ها، تصاویر و اخباری از اصفهان منتشر شده که برای اغلب ما اصفهانی‌ها، باعث شرمساری است. از جمله حمله عده‌ای به مقبره دو ایران‌شناس خارجی که سال هاست در اصفهان دفن هستند و نیز خط و نشان برخی از نمایندگان اصفهان علیه رئیس جمهور که نوشته‌اند اگر فرای در ایران دفن شود، با عکس العمل شدید و کترل نشده مردم مواجه خواهید شد!

می‌بینید که حتی نمایندگان اصفهان نیز از مردم مایه گذاشته‌اند. اما بدانید که مردم اصفهان از نظر اینان، تنها گروه کوچکی تندرو هستند که همواره کوشیده‌اند نام تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان را با افراطی‌گری‌هایشان به زشتی بکشند.

مردم ایران و مردم جهان!

به عنوان یک اصفهانی، می‌خواهم با صدای بلند بگویم که مردم اصفهان، مردمی بافرهنگ هستند و رفتارهای خشونت بار و بی‌منطق گروهی کوچک - ولو آنکه امکانات زیادی در اختیارشان باشد - ربطی به مردم اصیل این دیار کهن ندارد.

ما هنگامی که مرحوم فرای به اصفهان آمد به پاس ده‌ها سال خدمات وی به علم ایران‌شناسی در جهان، او را با آغوش باز پذیرفتیم و اینک نیز که او دار فانی را وداع گفته، دوست داریم به وصیت نامه‌اش عمل شود. به خدا، ما باورمند و پایبند به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی هستیم و از اینکه می‌بینیم عده‌ای این گونه می‌خواهند ما را بدنام کنند، ناراحت می‌شویم و آرزو می‌کنیم صدای واقعی ما به گوش همگان برسد که اینان، تصویر واقعی ما نیستند.