ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 29.03.2014, 6:18
در گذشت دکتر علی خوانساری

دوست بسیار عزیز و همرزم دیرینه ما دکتر علی خوانساری روز جمعه ۲۱ ماه مارس ۲۰۱۴ زندگی را بدرود حیات گفت. او در برابر سرطان پانکراس که در  یکسال و نیم  اخیر به جانش چنگ انداخته بود بی‌اعتنا به صدمات و پایان هلاکت بار بیماری با روحیه قوی و بی تزلزل به زندگی پرجوش خروش خود شادمانه ادامه می‌داد.

دکتر خوانساری در سالهای اول دبیرستان در جریان مبارزات ملی کردن صنعت نفت جذب نهضت ملی و فعالیتهای جبهه ملی و طرفداران دکتر مصدق شد و از آن پس چه در دانشگاه تهران و چه در خارج از کشور در پیشبرد مبارزه برای بدست آوردن آزادی و حقوق ملت و ایستادگی در برابر متجاوزین به این حقوق از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

دکتر خوانساری با صرف بیش از شست سال زندگی خود در مبارزات سیاسی و با نگاه مثبت به زندگی و با روابط صمیمانه و احترام‌آمیز با اطرافیان خود یاران و همرزمان فراوانی دارد که یاد او را زنده نگه خواهند داشت و به‌کوشش و فعالیت برای تحقق آرمانهای آزادیخواهانه و ملی ادامه خواهند داد.

اين ضايعه را به فرزندان، کاوه، ژیان، ژاله و خانواده محترم خوانساري، همراهان و دوستان وي صميمانه تسليت می‌گوئيم.

ابوتراب ابوترابی، بهروز آذرنوش، محمد اقتداری، فرزین بستجانی، ناصر دارابی، فرح داوری، محمد داوری، منظر فروهر، فضل الله روحانی، مرتضی رحیمی، ولی سیادت،  باقر صمصامی، پرویز کاشانی، مسعود کاظم زاده، هرمز خیلتاش، محسن قائم مقام، کامبیز قائم مقام، حسن لباسچی، محمد علی مهرآسا، همایون مهمنش، دارا نیروئی، حسین وصال،  سعید یمین.