ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 09.03.2014, 22:29
دیدار کاترین اشتون با جمعی از فعالان حقوق زنان

به گزارش تسنیم، کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا که برای دیدار با مقامات ایران به تهران سفر کرده است در حاشیه ملاقات‌های رسمی خود با جمعی از حامیان “حقوق زنان” دیدار داشته است.

هرچند این دیدار به طور رسمی تأیید نشده است اما مایکل مان سخنگوی اشتون در صفحه تویتر خود مطلبی منتشر شده از “لیز دُسِت” خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی را بازنشر داده است که در آن عنوان شده است: «اشتون سفر خود را با دیدار با ۷ تن از فعالان حقوق زنان از جمله “نرگس محمدی” که سابقه پنج مرتبه حبس را دارد آغاز کرده است». مان گفته است که این دیدار به مناسب روز جهانی زن انجام شده است.

نرگس محمدی تاکنون بیش از پنج بار بازداشت و به زندان رفته است. نرگس محمدی در سال ۱۳۹۱ در زندان زنجان دچار فلج عضلانی شد و مدت‌ها تحت نظر پزشک بود. ایشان در همان سال در زندان به مدت ۵ روز بینایی خود را از دست داده بود.

پیش از این نیز خبرگزاری فرانسه از قول یکی از اعضای هیأت اروپائی نوشت که اشتون در برنامه کاری خود در تهران به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زنان، با نمایندگان برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد که اکثر آنها از فعالان  “جنبش زنان” در تهران نامیده شده‌اند ، ملاقات و گفتگو می‌کند.