ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 03.09.2013, 18:29
کشتار ده‌ها نفر از مجاهدین خلق را محکوم می‌کنیم!

بیانیه مشترک: کشتار مجدد ده ها نفر از مجاهدین خلق در شهرک اشرف را شدیدا محکوم می‌کنیم!

بار دیگر روز یکشنبه دهم شهریور ماه ۱۳۹۲ برابر با اول سپتامبر ۲۰۱۳، ده ها نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در شهرک اشرف در نزدیکی بغداد طی یک حمله نظامی، بی رحمانه به قتل رسیدند. بنا به اظهارات مجاهدین خلق، عم چنین فیلم ها و تصاویر منتشر شده نشان می دهد که مهاجمان در این حمله از پیش طراحی شده زخمی ها و بازداشت شدگان را هم به قتل رسانده اند و برخی از قربانیان این حمله بعد از بازداشت و با دست های بسته گلوله باران شده اند. دولت عراق این کشتار را ناشی از انفجار در این شهرک اعلام داشته است.

تلاش دولت عراق برای تخلیه اشهرک اشرف از یک سو و اصرار و سیاست های غیر مسئولانه رهبری مجاهدین برای حفظ این شهرک از سوی دیگر، تاکنون به درگیری های مکرر و هر بار به کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان آن انجامیده است. بر اساس توافق سازمان ملل با دولت عراق در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۱ قرار بود ساکنان این شهرک به «کمپ لیبرتی» پایگاه سابق ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد منتقل شوند. تاکنون نیز اکثریت ساکنان این شهرک به لیبرتی انتقال یافته اند، اما بنا به اظهارات سخنگوی سازمان مجاهدین خلق حدود صد نفر برای انتقال اموال این شهرک در آن جا باقی مانده بودند. ظاهرا حمله اخیر متوجه همین تعداد اندک بوده است.

جمهوریخواهان ایران حمله به مجاهدین خلق ایران و کشتار بی رحمانه آنان در شهرک اشرف را شدیدا محکوم می کنند. کشتار کسانی که به هر دلیلی به کشور دیگری پناه آورده اند و حفظ امنیت آن ها به عهده دولت آن کشور است، جنایت علیه بشریت است و آمران و عاملان چنین جنایاتی مستحق پیگرد و مجازات هستند. ما خواهان پیگیری این جنایت سازمانیافته و تشکيل کميته حقيقت یاب تحت نظر سازمان ملل متحد هستیم. ما بر مسئولیت دولت عراق و سازمان ملل در حفظ امنیت اعضای مجاهدین خلق و تعهد آن ها به ایجاد امکانات انتقال سریع مجاهدین به کشورهای دیگر تاکید داریم. ما از دبیرکل سازمان ملل، مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری می خواهیم که با تلاش خود در جهت جلوگیری از این گونه حملات و کشتار های تبهکارانه بکوشند.

هیات سیاسی اجرائی اتحاد جمهوریخواهان ایران
هیات سیاسی اجرائی اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ – ۳ سپتامبر ۲۰۱۳