ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 23.07.2013, 14:34
نامه‌ سرگشاده فاطمه کروبی به عسگراولادی

سه‌شنبه ۲۳ جولای ۲۰۱۳

فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده خطاب به عسگراولادی در پاسخ به اظهارات وی، ضمن غیر حقوقی و غیراخلاقی دانستن حبس آقای کروبی، گفته است که: «سکوت در مقابل تکرار سخنان وهن آمیز نسبت به همسر دربندم را جایز نمی‌دانم.»

حبیب الله عسگراولادی اخیرا از مشروط بودن آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به «نوشتن توبه‌نامه» سخن گفته بود.

عسگراولادی گفته بود: «از موسوی و کروبی درخواست دارم در ماه رمضان که ماه توبه است، نسبت به امام، رهبری و نظام شرایطی را ایجاد کنند که در شب‌های قدر آرامشی را که در دولت جدید پدید آمده، به جانب کمال ببریم و عید فطر امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری شود.»

فاطمه کروبی در بخشی از نامه خود آورده است: «مگر آقا(آقای کروبی) چه گفت که برای تخریب‌اش شرع و قانون زیر پا گذاشته شد و هر فعل خلاف شرع و قانون مشروع تلقی گردید. آنچه او پیشتر بر زبان و قلم آورد بعدها توسط دوستان خود شما به ادبیاتی متفاوت و بعضا تندتر گفته شد. آیا گناه او جز زود فهمی و بصیرت چیز دیگری است؟»

نامه فاطمه کروبی در حالی منتشر می شود که نزدیک به ۹۰۰ روز از حصر و حبس آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد سپری شده است. خانم کروبی نیز برای چند ماه دوران حبس خانگی را در کنار همسرش سپری نموده بود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در ادامه این نامه به چند مورد از دفاع مهدی کروبی از حقوق بر حق مردم، به موضوع جنایت کهریزک و نیز تاکید ایشان بر میزان بودن رای ملت و همچنین ملامت سرکوب مردم معترض اشاره می کند و خطاب به آقای عسگراولادی می نویسد: “از شما می خواهم یکبار دیگر بیانیه ها و سخنان آقا را بخوانید و شرایط امروز کشور را ببینید و به مخالفانش توصیه کنید او را نقد بی رحمانه کنند و پاسخ ادعا هایش را با استدلال محکمه پسند نه با تهمت و تهدید و یا توسل به اوباش در جهت تخریب، حمله و انداختن بمب صوتی درون منزلش دهند.”

در پی افشای جنابات کهریزک از سوی مهدی کروبی و نیز تهیه اسناد و مدارک جامع و مستند در خصوص این رفتارهای خلاف قانون و شرع با دستگیرشدگان، نهادهای قضایی و امنیتی به جای رسیدگی به این جنایت‌ها، در یورشی هماهنگ در ۱۸ اردیبهشت ماه ۸۸، ضمن پلمپ دفتر حزب اعتماد ملی و بازداشت موقت ۸ نفر از کارکنان و خبرنگاران سایت سحام؛ دفتر شخصی آقای کروبی را پلمپ و مرتضی الویری، نماینده ستاد آقای کروبی در کمیته صیانت از آراء و نیز محمد داوری، سردبیر سایت سحام نیوز را بازداشت کردند.

متن کامل نامه فاطمه کروبی، به عسگراولادی که در سایت سحام‌نیوز منتشر شده، به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای حبیب الله عسگراولادی

با سلام،
مدتی است جنابعالی در مصاحبه های تان با اشاره به حوادث پس از انتخابات ۱۳۸۸ نسخه ای توبه برای عزیزان دربند به هدف خروج کشور از بحران فعلی را تجویز می کنید. بطور مثال در آخرین مصاحبه تان گفته اید:

“از موسوی و کروبی درخواست دارم در ماه رمضان که ماه توبه است، نسبت به امام، رهبری و نظام شرایطی را ایجاد کنند که در شب‌های قدر آرامشی را که در دولت جدید پدید آمده، به جانب کمال ببریم و عید فطر امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری شود”.

در ابتدا لازم میدانم به این نکته اشاره کنم که اینجانب شما را فردی دلسوز و انقلابی می دانم. سوابق درخشان دوران مبارزه و همچنین خدمات ارزشمند شما پس از انقلاب را می ستایم و بعنوان فردی که سال ها همکار شما در هیئت منصفه ی مطبوعات بوده، برای شما احترام ویژه ای قائل ام. اما سکوت در مقابل تکرار سخنان وهن آمیز نسبت به همسر دربندم که هم غیر حقوقی است و هم غیر اخلاقی را جایز نمی دانم. رسانه ملی در ۴ سال گذشته در کنار سایر رسانه ها و سایت های متعلق به حکومت، بدون به رسمیت شناختن حق دفاع برای آقایان کروبی و موسوی، لاینقطع اتهام های واهی و بی پایه ای را علیه آنان ترویج کرده و این روزها شما با بستن چشم تان بر حوادث جامعه در سال های گذشته و با استناد به همان تبلیغات بی ارزش و بی محتوا خواستار توبه آنان می گردید. کافی است به جامعه بنگرید و ببینید نتیجه آنهمه تخریب و تهمت چه بود و جایگاه این عزیزان نزد مردم چگونه است. مطمئن ام از دو جشن شادی مردم و خواسته آنان باخبرید. آری عزت و ذلت بندگان در اختیار خداست و لاغیر. تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ

جناب آقای عسگراولادی
مگر آقا چه گفت که برای تخریب اش شرع و قانون زیر پا گذاشته شد و هر فعل خلاف شرع و قانون مشروع تلقی گردید. آنچه او پیشتر بر زبان و قلم آورد بعدها توسط دوستان خود شما به ادبیاتی متفاوت و بعضا تندتر گفته شد. آیا گناه او جز زود فهمی و بصیرت چیز دیگری است؟ اینجانب قصد ورود به موارد اختلاف اساسی میان همسرم با بخشی از حاکمیت ندارم، اما گذرا تنها به چند مورد اشاره می کنم و شما را با وجدان خود تنها می گذارم. همسرم از جنایات کهریزک گفت، جنایاتی که منجر به شهادت فرزندان عزیز این کشور شد و بعد ها حکومت ابعادی از آن را پذیرفت و زمینه محاکمه متهمان را فراهم آورد، اگرچه متهم ردیف اول آن جنایت یعنی همان مدیر عامل بزرگترین بخش اقتصادی کشور اخیرا به مجازات سنگین و کمر شکن دویست هزار تومانی محکوم شد!!! کروبی سرکوب خشن را ملامت کرد و خواستار تحمل نظر مردم شد، او از حق مردم و تکلیف حکومت در شنیدن ندای مردم گفت، او با استناد به قانون اساسی و امام بر میزان رای ملت بودن تاکید کرد. او فریاد بر آورد کسی حق مهندسی و یا تقلب در آرای مردم را ندارد. او گفت تمکین به حق مردم موجب اعتماد و آرامش است و توهین به حق و شعور آنان موجب طغیان. از شما می خواهم یکبار دیگر بیانیه ها و سخنان آقا را بخوانید و شرایط امروز کشور را ببینید و به مخالفانش توصیه کنید او را نقد بی رحمانه کنند و پاسخ ادعا هایش را با استدلال محکمه پسند نه با تهمت و تهدید و یا توسل به اوباش در جهت تخریب، حمله و انداختن بمب صوتی درون منزلش دهند.

جناب آقای عسگراولادی
از حقوق و اخلاق نمی‌گویم اما آیا رسم مردانگی است هنگامیکه که قلم و قدرت دفاع از این دو عزیز سلب شده، در محکمه ی مجازی‌تان آنان را محاکمه و با فرض مجرمانه بودن حکم به مجازات آنان دهید و بعد از تحمل ۳۰ ماه حبس غیر قانونی برای خروج از دایره مجازات، آنان را دعوت به توبه کنید؟ جنابعالی نیک می‌دانید که اگر این روحانی آزاده امروز حق سخن گفتن و دفاع داشته باشد، چه پاسخی به دعوت شما می‌دهد.

برادر گرامی
رمضان امسال سومین سالی است که این مبارز دوران ستم شاهی که امام او را دوست خوب خود می نامید بدون حکم و یا دستور قضایی در مکانی خارج از منزل مسکونی اش حصر است و به تشخیص مقامات امنیتی همه اعضای خانواده از جمله اینجانب از دانستن جزئیات مراحل درمانی کنونی اش محروم مانده ایم. به قول خودشان اگر در اوین هم بودند لااقل چند روزی مرخصی برای رفتن به منزل شخصی اش شامل حال شان می شد، اما علیرغم تحمل همه ی سختی ها و ناملایمت ها او بر عهد خود با خدای خود و مردم پایبند است. لذا پیشنهاد می کنم به ازای فرافکنی در این مورد که دون شان شماست، پیش قدم شوید و در عید سعید فطر امسال زمینه مناظره معترضین ۸۸ را با مجریان و دبیر شورای نگهبان فراهم آورید تا مردم بعنوان هیئت منصفه ای اصلی به قضاوت در این امر مهم ملی بپردازند.

آری همه ما محتاج توبه به درگاه احدیت هستیم و بدون شک رمضان بهترین ماه برای استغفار و بازگشت به خداست. امیدوارم خداوند در این ماه مبارک توفیق و فرصت توبه، استغفار و انابه را به همه بندگان بویژه آنانی که در این سال ها برای چند صباح دنیای فانی هر فعل نامشروعی را مشروع دانستند و حق الناس را زیر پا گذاشتند، اعطا کند.

فاطمه کروبی
یکم مردادماه ۱۳۹۲