ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 01.07.2013, 9:13
احمدی‌نژاد «زمین سوخته» برجا می‌گذارد؟

فرارو- یک نماینده مجلس گفت: «آقای احمدی نژاد باید بداند در روزهای پایانی حق ندارد برای دولت آینده ایجاد مشکل کند. آن هم دولتی که با رای اکثریت قاطع مردم روی کار آمده و شخص پیروز از مجموع ۵ کاندیدای دیگر آرای بیشتری کسب کرده است.»

استخدام های فله‌ای، به کارگیری حداکثری بودجه نهادها و سازمان‌ها، برکناری برخی مدیران میانی و جابه جایی‌ها پر هزینه در یک ماه اخر دولت نگرانی‌های فراوانی را ایجاد کرده است.

ناظران سیاسی درباره این اقدام های دولت هشدار داده‌اند. روزنامه بهار در سرمقاله امروز خود در این باره نوشت: «آنچه این روزها از بعضی تصمیم‌ها و اتفاقات در ادارات و موسسات دولتی شنیده می‌شود، در صورت صحت؛ فاجعه‌آمیز و تاسف‌آور است. موج استخدام‌های فله‌ای و بی‌ضابطه، بعضی واگذاری‌های شتابزده، جابجایی مدیران در سطوح میانی همچون تغییر ۵ رئیس دانشگاه تنها در عرض یک هفته و تصمیم‌هایی که جز ایجاد بار سنگین مالی برای دولت آینده پیامدی نخواهد داشت، دلایلی کافی برای اثبات فاجعه‌آمیز خواندن روند انتقال قدرت از دولت دهم به دولت آینده است.»

سرمقاله نویس بهار این اقدامات را یادآور جمله چند ماه پیش احمد توکلی دانست. چند ماه پیش احمد توکلی در اظهارنظری راجع به رویکرد دولت در ماههای پایانی گفته بود: «احمدی نژاد قصد دارد زمین سوخته تحویل دهد.» این رویکرد یادآور استراتژی قدیمی اشغالگران است که براساس آن، در صورت اجبار به عقب‌نشینی از سرزمین‌های اشغالی، جز زمین سوخته نباید برجا گذاشت!

غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با فرارو درباره اقدامات اخیر دولت دهم گفت: «بنده اراده کرده بودم به چند دلیل دیگر در مورد آقای احمدی نژاد صحبت نکنم. یکی اینکه متاسفانه آقای احمدی نژاد دیگر اصلاح پذیر نیست و ما از ایشان ناامید شدیم؛ گرچه بنده به آقای احمدی نژاد گفته بودم اگر همین روزهای آخر هم توبه کند خدا قبول می کند و کمی کارهای خوب انجام بدهد تا در دل مردم خاطره خوش از وی به جا بماند.»

وی ادامه داد: «بنده نمی‌خواهم بگویم آقای احمدی‌نژاد زحمتی نکشید، اما این رفتار و کردار تمام زحمات ایشان را بر باد می دهد؛ اگرچه امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

این نماینده مجلس گفت: «آنچه مشخص است اقدامات دولت فقط در حوزه هایی که گفته شد نیست و ایشان اکنون یکسری پول هایی را با عنوان مطالبه و غیره توزیع می کند و روندی را طی می کند که دولت بعدی تنها با یکسری خرابکاری روبرو شود.»

وی با بیان اینکه دولت به واقع مترصد این است که زمین سوخته تحویل دولت بعدی دهد گفت: «بنده فکر می‌کنم مجلس باید بلافاصله پس از اتمام تعطیلی به این مسئله ورود پیدا کند.»

جعفرزاده گفت: «ما ۶۶ تخلف عمده از آقای احمدی‌نژاد در اختیار داریم که فعلا سه یا چهار مورد آن را به دادگاه ارجاع دادیم. ما کوتاه نخواهیم آمد و تا هر زمان که طول بکشد پرونده های تخلف دولت را به مرور تحویل مراجع قضایی خواهیم داد و اینگونه موارد هم که به آن اشاره شد جزو تخلفات ایشان است.»

وی ادامه داد: «آقای احمدی نژاد باید بداند در روزهای پایانی حق ندارد برای دولت آینده ایجاد مشکل کند. آن هم دولتی که با رای اکثریت قاطع مردم روی کار آمده و شخص پیروز از مجموع 5 کاندیدای دیگر آرای بیشتری کسب کرده است.»

وی افزود: «بنابراین این رویکرد دولت نوعی ضربه زدن به احساسات مردم و نادیده گرفتن خواست مردم است.»

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: «متاسفانه آنچه از آقای احمدی نژاد بار آمده فعلا خرابی است؛ و ما تا چندین دوره فقط باید خرابی های آقای احمدی نژاد را ترمیم کنیم.»

جعفرزاده ضمن تاکید بر اینکه پس از پایان دولت سایر تخلفات آقای احمدی نژاد نیز در دادگاه رسیدگی خواهد شد گفت: «در حال حاضر 66 تخلف عمده از شخص آقای احمدی نژاد داریم. بنده دولت ایشان را نام گذاری نمی کنم چون سایر وزرا تقصیری ندارند و سرباز بودند؛ البته اگر دستور خلافی را اجرا کردند اکنون باید پاسخگو باشند. اما دولتی وجود نداشت و تمام دولت یک نفر بود و آن فرد، احمدی نژاد بود.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اقدامات دولت در روزهای پایانی بدون شک به کیان کشور و منافع مردم ضربه می زند گفت: «این اقدامات اخلاقی نیست و متاسفانه آقای احمدی نژاد اعتقادی به مبانی اخلاق مدیریتی ندارند.»

جعفرزاده تاکید کرد: «انشالله مجلس بعد از تعطیلات فکری برای این اقدامات انجام می دهد چرا که ایشان ظاهرا، عملا، قولا و گفتمانی ثابت کرده پایبند به مسائل نیست.»