ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 18.06.2013, 21:55
افتخار این پیروزی، از آن ملت ایران است

پیام عبدالله نوری به آق‌ای دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند، جناب حجت الاسلام و المسلمین آق‌ای دکتر حسن روحانی
رییس جمهوری منتخب ملت ایران
سلام علیکم 
با حمد و سپاس خداوند و درود بر پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان پاک او، پیروزی افتخارآمیز در یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری ایران را به  جنابعالی و همه ایرانیان عزیز تبریک عرض می نمایم و بر‌ای شما آرزوی کامیابی،  بهروزی و سربلندی دارم. افتخار این پیروزی،  از آن ملت زمان شناس و با درایت  ایران است که با حضوری آگاهانه و سرنوشت ساز،  بار دیگر قدرت عظیم رأی و خواست خود را به نمایش گذارد و رمز این پیروزی، همنوایی و همگامی با  نیازها و خواست ه‌ای راستین مردمی رنجدیده، خسته و دلزده از تنگناها و دشواری ها، تندروی ها و نامردمی‌ها و حصرها و حبس ها بود. آنان که نمایندگان راستین خود را به درستی شناختند و در کوتاه زمان دعوت آنان را لبیک گفتند و با موجی از حضور، حماسه آفریدند و برگی زرین در تاریخ ایران ورق زدند و اعتماد خویش را به شما ارزانی داشتند.

اعتماد اکثریت ملت، نعمتی ارزشمند، سرمایه ‌‌ای گران بها  و افتخاری عظیم و شایسته سپاسگزاری فراوان است که مسئولیتی سنگین نیز در پی دارد. قدردانی این نعمت و افتخار تنها از  راه در کنار مردم بودن و هم سو با خواست مردم گام برداشتن و خود را پاسخگوی مردم دانستن، امکان پذیر است.

مردمی که در برنامه، گفتار و شعاره‌ای انتخاباتی جنابعالی روزنه ‌‌ای از امید یافتند و در میان کسانی که با وعده حل مشکلات پیش قدم شدند، شما را شایسته دانستند و به امید حل آن به “دولت تدبیر و امید” دل بستند و امانت بزرگ ریاست جمهوری با وظیفه سنگین پاسداری از قانون اساسی و حقوق ملت را به شما واگذار کردند، نباید فراموش شوند.

جناب آق‌ای دکتر روحانی؛
اینک مسئولیت بسیار سنگین ریاست دولتی را عهده دار می شوید، که فهرستی  بلندبالا از مشکلات و دشواری ها در عرصه ه‌ای گوناگون سیاسی،  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  پیش روی دارد. تورم و گرانی روز افزون، بیکاری، پایین آمدن سطح تولیدات داخلی، تشدید تحریم‏ها و کاهش درآمد ه‌ای نفتی، بدهی فراوان دولت به بخش خصوصی و کسری بودجه شدید، فساد اداری و حاکم شدن روابط به ج‌ای ضوابط، اقتصاد رانتی،  رشوه و اختلاس، نابسامانی در روابط خانوادگی و رشد طلاق، گسترش اعتیاد، زوال و افول ارزش ه‌ای اخلاقی در روابط اجتماعی، تنگناه‌ای سیاسی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، حاکمیت فض‌ای امنیتی و محدودیت آزادی ه‌ای سیاسی و اجتماعی، حصر و حبس شخصیت ه‌ای خدوم و ارزشمند ملی، تنش و بحران در روابط خارجی، مواجهه با تحریم ه‌ای روز افزون و کاهش اعتبار بین المللی،  از اهم این مشکلات است که حل تدریجی آن ها برنامه ‌ای دقیق، همتی استوار و کوششی فراگیر می طلبد.

در این راستا، انتظار می رود دولت آینده به توانمندسازی و توسعه همه جانبه‌ی ایران سرفراز و مردم فرودست حساس باشد و برنامه خود را بر اساس حل گام به گام مشکلات و دغدغه ه‌ای امروز ایران و مردم طراحی کند و  دشواری ها، موانع، کارشکنی ها، کاستی ها، راه حل ها و تواناییه‌ای اش را بگونه ‌ای شفاف و صادقانه با ملت در میان بگذارد و رفتار و عملکرد کارگزاران به گونه -‌ای باشد که اعتماد مردم رنج دیده بیش از این خدشه دار نشود. مردم نیز به خوبی از حجم سنگین  مشکلات و دشواری ه‌ای فرا روی دولت جدید آگاهند.

جناب آق‌ای دکتر روحانی؛
حکومت بر‌ای بهره گیری از نظرات گوناگون، کاستن از اشتباهات و به حداقل رساندن تخلفات باید علاقه مند به گسترش آزادی ها باشد و دست منتقدان و دلسوزان را به گرمی بفشارد و از نقد خود واهمه نداشته باشد و فض‌ای باز و شفاف سیاسی را مهم‌ترین عامل رشد و شکوفایی از یکسو و مانع گسترش فساد و تخلف از سوی دیگر بداند و رأی و نظر مردم را ملاک اصلی اعمال خود در نظر بگیرد و در این راستا شرایط امن را بر‌ای توسعه و رشد احزاب، انجمن ه‌ای مردم نهاد، مراکز علمی، پژوهشی و  رسانه ها و مطبوعات مستقل و آزاد فراهم آورد.

آموزه‌ی محوری اعتدال و عقلانیت، اقتضاء می کند “دولت تدبیر و امید” با انتخاب مشی درست، منطقی، شفاف و قابل دفاع و پافشاری بر روی آن، نگران تحلیل ها و واکنش ه‌ای افراطی  نباشد. دولت در اجر‌ای برنامه ه‌ای کارشناسانه و استفاده از اختیارات قانونی خویش نباید تحت تأثیر فشارها و اتهامات سست، غیرمنطقی و غیراخلاقی قرار گیرد بلکه باید با عقلانیت و شجاعت، مسیر واقعی اصلاحات همه جانبه و تغییرات سازنده، که پیام رسا و بلند رأی ملت در انتخابات ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ است را، پیگیری نماید.

جناب آق‌ای دکتر روحانی؛
انتخاب شما می تواند زمینه را بر‌ای انسجام داخلی و آشتی ملی  فراهم آورد و انتظار می رود جنابعالی نقشی  جدی در  برقراری مذاکرات داخلی بر‌ای اعتماد سازی میان جریانات مختلف داخلی و کاهش بی اعتمادی ها و استرس ها و اضطراب ها و گسترش روح اتحاد و همبستگی داخلی ایفا نمایید و روحیه‌ی خوشبینی و حسن ظن و نشاط را در میان اشخاص، گروه ها و جریانات مختلف و همچنین کل جامعه تزریق کنید. البته همچنان که آگاهی دارید وحدت باید به گونه ‌ای تعریف شود که همه آحاد ملت را با تفاوت ها و اختلافات فکری و سیاسی دربر گیرد تا همگان با دیدگاه ه‌ای گوناگون در جهت وحدت گام بردارند، چرا که رکن اصلی ایجاد وحدتی فراگیر احترام به اندیشه ه‌ای مختلف و به رسمیت شناختن تکثرگرایی و وجود نظرات گوناگون است و در این راستا رفع حصرِ جناب حجت الاسلام و المسلمین آق‌ای کروبی، جناب مهندس میرحسین موسوی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد  و آزادی زندانیان سیاسی از اولویت ویژه ‌ای برخوردار است .

در پایان، بار دیگر انتخاب جنابعالی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم، موفقیت آن جناب را از خداوند منان خواهانم و امیدوارم در طول دوران مسئولیت، همواره در کنار مردم و همسو با خواست اکثریت ملت گام بردارید و عملکرد جنابعالی بگونه ‌ای باشد که در پایان دوره ریاست جمهوری، اعتماد ملت به شما دو چندان شده باشد.

عبدالله نوری
بیست و هشتم خردادماه 1392