ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 18.06.2013, 17:01
شادمانی مردم در خیابان‌های تهران

عصر امروز پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، مردم کشورمان خیابان ها ریختند و با پخش شیرینی این صعود را جشن گرفتند. خیابان های تهران نیز دقایقی پس از این پیروزی مملو از مردم و دوستداران فوتبال شد. مردم علاقمند با فریادهای “ایران – ایران” و “بچه ها متشکریم” به شادی پرداختند.

تعداد زیادی از جوانان و مردم تهران با در دست داشتن پرچم ایران در مسیر خیابان ولیعصر به سمت میدان ولیعصر در حال شادی و جشن هستند. گروهی از جوانان شادمان از پیروزی تیم ملی کشورمان شعار می دهند موسوی روحانی رفتیم جام جهانی.، امشب، شبِ شادیه موسوی جاش خالیه آزادی موسوی، شادی سوم ماست

همچنین موج عظیمی از موتورسواران که پرچم‌های ایران را در دست دارند با خوشحالی به سمت میدان ولیعصر در حال حرکت هستند. تعداد زیادی از مردم تهران در خیابان‌ها و معابر خود با در دست داشتن پرچم ایران شعار “ایران، ایران” سر می‌دهند.

موج شادی اتومبیل‌ها و موتورسوارها ترافیک سنگینی را در محدوده خیابان ولیعصر تا میدان ولیعصر ایجاد کرده است.

از سوی دیگر سایت انتخاب گزارش داد: تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد تا با پیروزی مقابل کره به عنوان صدرنشین به جام جهانی برزیل صعود کنند. از همین رو پس از این پیروزی شیرین مردم تهران با خودروهای شخصی و موتور با در دست داشتن پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها رفتند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

گفتنی است اکثر مسیرها در حال حاضر در آن ترافیک دیده می‌شود و مردم تهران به جشن و شادی می‌پردازند. پوشیدن پیراهن‌های بازیکنان تیم ملی و زدن بوق و نصب پرچم‌های ایران به شیشه‌های ماشین‌ها در تهران دیده می‌شود.

هواداران فوتبالی با به صدا درآوردن بوق و شیپور خوشحالی خود را جشن گرفتند.

این در شرایطی است که به دلیل ترافیک سنگین بیشتر هموطنان پای پیاده از سمت فردوسی به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند.

شاید کمتر کسی باور می‌کرد که تنها پس از دقایقی از صعود ایران به جام جهانی این گونه خیابان‌های پایتخت مملو از جمعیت و هواداران فوتبال باشد. ضلع شمالی میدان ولی عصر مملو از جمعیت بود که گروهی نزدیک به ۵۰۰ نفر به سمت شمال تهران با پرچم‌های سه رنگ ایران حرکت می‌کردند. در میانه راه این گروه با دیگر مردم خوشحال تهرانی به هم رسیدند که حالا جمعیت حد فاصل میدان انقلاب تا خیابان فاطمی مملو از تهرانی‌های خوشحال از صعود ایران به جام جهانی است. در این ببن می‌توان به یک ماشین عروس اشاره کرد که در ترافیک مانده بود اما سرنشینان آن با پرچم ایران خود را در این جشن سهیم کرده بودند. حضور پیرزنی با پرچم ایران در میان جمعیت بیانگر موج خوشحالی پایتخت نشینان برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ است.

پرچم ایران و سه رنگ سرخ و سفید و سبز بیش از هر چیز و هر کس در خیابان ولی عصر دیده می‌شود. بسیاری از مردم در کنار خیابان شاهد جشن پیروزی هستند و آن‌هایی که در بین خودروها قرار دارند، پرچم ایران را به نشانه شادی تکان می‌دهند.

گل‌های رزی که در دست فوتبال‌دوستان دیده می‌شود، نشانگر خوشحالی مردم است که در این دقایق توسط عکاسان رسانه‌های مختلف سوژه خبری شده است.

به گزارش ایسنا، صدای شیپورهای مختلف به همراه انواع بوق خودرو دیگر ناخوشایند نیست و بلکه شادی مردم را بیشتر و بیشتر کرده است. برخی از جوانان ایرانی از هر مانعی که توانسته‌اند استفاده می‌کنند و با بالا رفتن از آن پرچم سه رنگ ایران را در بالاترین حد خود قرار می‌دهند.

هیچ کس این فرصت را برای فیلم‌برداری و گرفتن تصاویر خاطره‌انگیز از دست نمی‌دهد. در گوشه‌ای از خیابان دیده می‌شود که مسافران حاضر در اتوبوس‌ها با بیرون آوردن دست‌های خود از پنجره در این جشن شرکت می‌کنند. نام مقدس الله در میانه پرچم ایران از هر گوشه خیابان دیده می‌شود و همین مسئله همچنان تعداد حاضرین در جشن را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا برخی از جوانان حاضر در این جمعیت چند صد نفره بر روی شانه‌های دوستان خود رفتند و با تکان دادن پرچم ایران و به صدا درآوردن شیپور همه را یکصدا می‌کنند.

در همین دقایق بود که دو موتورسوار با گرفتن برف شادی در دستان خود، شور و شادی ایرانیان حاضر در تهران را افزایش می‌دادند. باز هم شعار ایرانی باغیرت، ایرانی باغیرت خیابان‌ها را پر کرده است.

در کنار پرچم‌های سه رنگ ایران برخی از تهرانی‌ها پرچم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی را نیز در دستان خود گرفته‌اند.طنین “ایرانی باغیرت، ایرانی باغیرت” پس از راهیابی تیم ملی به جام جهانی خیابان‌های تهران را پر کرده است.