ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 09.06.2013, 0:36
تاج زاده: از تحریم نمی‌گویم اما رای نمی‌دهم

فخرالسادات محتشمی پور به نقل از سیدمصطفی تاج زاده نوشته است: به احترام روحانی و عارف و مسجدجامعی از تحریم سخن نمی گویم. من خودم رأی نمی دهم اما دیگران را دعوت به رأی ندادن نمی کنم.

وی در خصوص نظر تاج زاده در مورد ائتلاف افزوده است: اگر این دو کاندیدا ائتلاف کنند شاید بتوان بحث کرد. به هر حال وحدت با خطا آسیب کمتری می‌رساند به نسبت تفرقه.

همسر تاج زاده با اشاره به مناظره های انتخاباتی و نظر تاج زاده در این خصوص می نویسد: حداد را آورده‌اند وسط که علیه اصلاح طلب‌ها حرف بزند. البته در مناظره سوم اعترافات بزرگی کرد. از جمله وقتی به آقای عارف گفت اسم خاتمی را می‌بری که رأی بیاوری.

محتشمی پور در رابطه با حداد عادل و مجلس ششم در صفحه فیس بوک خود نوشته است: همسرجان یک پوزش خواهی هم از مردم کرد برای تصویب اعتبار نامه حدادعادل توسط مجلس ششم (مجلس اصلاحات) در حالی که می دانستند او جای دکتر علی رضا رجایی را غصب کرده است! گفت: حداد عادل باید بماند تا معلوم شود او که مس وجودش اخیراً طلا شده و رجل سیاسی شده چقدر وزن و رأی دارد. البته وقتی مصباح یزدی از موضع انقلابی‌گری طلبکار آقای هاشمی می‌شود حداد هم باید انقلابی بشود و در مقابل، بهزاد نبوی‌ها در زندان باشند.

محتشمی پور همچنین نوشته است: همسرجان هم چنین از تأثرش می‌گوید پس از خواندن مسمومیت ۳۴۸ نفر در یک روز در رفسنجان به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی و می گوید که باید نامه ای به خدا بنویسم و در آن پوزش بخواهم به خاطر حماقت هایی که نسل ما مرتکب شد و اکنون آن حماقت ها به جنایت منجر شده است. به این امید که آن نامه کسانی را تشویق به تجدیدنظر کردن در سیاست های ظاهرا فقهی اما باطنا غیراسلامی و غیردینی بکند. چرا که حکومت هیچ مسئولیتی بالاتر از حفظ جان و مال و عرض و ناموس مردم ندارد که متأسفانه نسبت به آن ها بی توجه است.

تاج زاده با محکوم کردن خشونت علیه اعتراضات مردم در ترکیه هم گفته است: یک برخورد سرکوب گرانه می تواند به طور جدی به حیثیت یک کشور حتی اگر وجوه مثبت زیادی داشته باشد، لطمه بزند. رهبری و قوای سه گانه نیز اکنون بهتر می فهمند که سرکوب های خونین ۸۸ آبروی کشور را به باد داد نه اجتماعات اعتراضی مسالمت آمیزمردم و تأکید کرد که مهم ترین تفاوت حکومت مردمی و آزاد با حکومت های غیرمردمی نحوه مقابله با مخالفان و معترضان است.

تاج زاده در طول دوران حبس، ترجمه سومین کتاب را در زندان به پایان رسانده است. این کتاب what is politics نام دارد که توسط Adrian left wich ویراستاری شده است. و در سال ۲۰۰۴ توسط انتشارات polity press چاپ شده است.