ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 26.05.2013, 8:24
تاج زاده: اقتدارگراها حق انتخاب آزاد ما را دزدیدند

مصطفی تاج‌زاده، ‌زندانی سیاسی در پیامی خطاب به مردم با اعتراض نسبت به روند رد صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری آن را کودتای انتخاباتی ۹۲ خواند و تصریح کرد: «چنانچه رهبر از انجام وظیفه قانونی خود در مهار خودسری‌های جنتی و استیفای حقوق ملت قصور ورزد، وی را مسئول مستقیم این انتخابات رسوا و تک اسبه و نیز نابسامانی های مدیریت اجرایی کشور، پس از این انتخابات خواهیم خواند. هم چنان که دولت آتی را دولت کودتا خواهیم نامید.»

متن کامل این پیام  که در وبسایت «نوروز» منتشر شده به شرح زیر است:

به نام خدا

ایرانیان شریف!
جناح حاکم با حذف نامزدهای رأی آور حق مسلم ملت را در برپایی انتخابات آزاد نقض کرد و با توهین به شعور ملی و اراده آزاد مردم به امید اصلاح مدیریت میهن و بهبود معیشت مردم لطمه زد. به حیثیت کشور آسیب رساند و ما را در میان ملل آزاد شرمسار نمود. شورای به اصطلاح نگهبان قانون اساسی در اقدام مخالف نصّ و روح قانون اساسی خود، علاوه بر نامزد اجماعی اصلاح طلبان، کاندیدای انحصاری جناح دولت و تمام دیگر داوطلبان مستقل، اصولگرا و سنتی را حذف کرد تا آرای داوطلبان ائتلاف سه گانه و جلیلی شکسته نشود و راه برای پیروزی نامزد موردنظر رهبر هموار گردد.

مردم عزیز!
اقتدارگراها که از پیش گفته بودند مهندسی معقول و منطقی انتخابات را وظیفه ذاتی خود می‌دانند، امروز به بهانه مقابله با فتنه و انحراف بزرگترین گام انحرافی را برداشته‌اند و با استحاله جمهوری اسلامی ایران به سلطنت مطلقه فقیه به سوی یک نفره کردن حکومت پیش رفته‌اند. اقدام ضد حماسی و ضد مشارکتی فوق روشن کرد که چرا در ماه های اخیر سخن گفتن از برپایی انتخابات آزاد را جرم خواندند.
آنان پس از ناامیدی از حذف اصل انتخابات ریاست جمهوری، نهاد انتخابات را از ماهیت رهایی‌بخش خود تهی ساختند تا راهی جز گزینش یکی از نامزدهای کانون قدرت و ثروت و رسانه برای رأی دهندگان باقی نماند. این در حالی است که با توجه به آن چه حکومت یک دست و اقتدارگرا در سال‌های اخیر بر سر میهن و آیین و مردم آورده است، انتظار می‌رفت با عذرخواهی از ملت راه بهبود اوضاع را با امکان برگزاری انتخاباتی آزاد، قانونی و رقابتی فراهم آورند تا پنجره‌ای به سوی امید برای خروج از وضعیت اسفناک کنونی گشوده شود. نه این که برخلاف شعارهای پرطمطراقی که از صدر تا ذیل درباره بصیرت، دشمن شناسی و زمان آگاهی ملت می دهند، در عمل بی اعتمادی عمیق خویش را به رأی و اراده ملت بزرگ ایران به نمایش گذارند و نشان دهند که در عمق وجود خویش مردمی را ناآگاه تر و صغیرتر از ملت ایران نمی شناسند که صلاحیت مشارکت در انتخابات آزاد را ندارند و در نتیجه اقتدارگراها مجبورند به زعم خویش برای حفظ نظام، شعار جاودانه «میزان رأی ملت است» را به «میزان رأی رهبر است» تبدیل کنند.

هم وطنان آزاده!
کودتای انتخاباتی ۹۲ ثابت کرد که موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی نه تنها محبوب ترین چهره های سیاسی میهن هستند، بلکه جناح حاکم با اقدام نابخردانه و غیرقانونی خویش در حذف هاشمی او را که فداکارانه در این میدان پرمخاطره حاضر شده و از آبروی خویش مایه گذاشته بود، در اوج سربلندی و عزت از میدان رقابت های انتخاباتی خارج کرد.
آنان با ردصلاحیت هاشمی در واقع بی‌صلاحیتی خویش را فریاد کردند و به اقبال عمومی به هاشمی اعتراف نمودند و آشکار ساختند که منظورشان ازحاکمیت قانون، تأیید مطلق اقدام های خودسرانه و غیرقانونی جنتی و تأیید روند انحرافی و خطرناک حذف چهره های منتقد و مستقل و تبدیل انتخابات مردمی به انتصابات رهبری است.
اقتدارگراها بار دیگر جسارت محمدرضا پهلوی را علیه ملت ایران تکرار کردند که می‌گفت دموکراسی خوب است اما برای مردم سوئیس نه برای ایرانیان! شاه می‌گفت هرکس ناراضی است می‌تواند پاسپورت بگیرد و ایران را ترک کند و ایشان می‌گویند داوطلبانی که اجازه حضور در رقابت های انتخاباتی را نیافته‌اند در تلویزیون حاضر شوند و برای این که جنتی آنان را بی‌صلاحیت اعلام کرده سجده شکر به جای آورند. طرفداران‌شان نیز باید قدرشناس رهبر باشند که اجازه می‌دهد در سایه حاکمیت پلیسی و امنیتی کنونی زنده بمانند.

هم میهنان گرامی!
هاشمی به میدان آمده بود تا با اتکاء به خدا و رأی شما و با شعار اتحاد و اقتدار و تشکیل دولت وحدت ملی، پرچم دار راهی شود که در آن پول و پاسپورت و پرچم ملی اعتبار خود را مجدداً بازیابد. اما با کمال تأسف انسدادطلبان و انحصارجویان با سوء استفاده از نظارت بر انتخابات، فرصتی تاریخی را از ملت ما گرفتند. با این توهم که پس از سوء استفاده از برپایی انتخابات فرمایشی می‌توانند با یکی دو اقدام نمایشی از جمله دلجویی از رد صلاحیت شدگان به ویژه شخص هاشمی، کودتای انتخاباتی را مشروع سازند و آسوده خاطر به حکمرانی بپردازند. غافل از آن که کاهش مشارکت مردمی در انتخابات به ویژه در قیاس با خرداد ۸۸ معضلات فراوان مدیتریتی و اقتصادی، فساد گسترده حکومتی، اختلاف فزاینده اصول گراها، فشارها و تحریم های روزافزون بین المللی و نارضایتی رو به رشد عمومی و مهم تر از همه آگاهی روبه تزاید قشرهای وسیعی از ملت، حکومت مطلقه فردی را زودتر از آن چه فکر می کنند با بحران مواجه خواهد ساخت.

ایرانیان سرفراز!
اقتدارگراها با دزدیدن حق انتخابات آزاد ما، راهی جز عدم شرکت در انتخابات مهندسی شده و نامشروع اخیر را برایمان باقی نگذاشته‌اند. البته ما تا ۲۳ خرداد فرصت داریم تا با تشکیل کمپین بزرگ «رأی ما هاشمی» جناح حاکم را مجبور به تجدید نظر در تصمیم غیرقانونی خود و بازگرداندن حق مسلم ملت در تعیین سرنوشت خویش کنیم. آقای هاشمی حتی اگر ۲۴ ساعت قبل از انتخابات به این صحنه وارد شود، پیروز میدان خواهد بود. چرا که ملت ایران وی را می شناسد و در نتیجه نیازی به تبلیغات صدا و سیمای میلی ندارد.
از سوی دیگر چنانچه رهبر از انجام وظیفه قانونی خود در مهار خودسری های جنتی و استیفای حقوق ملت قصور ورزد، وی را مسئول مستقیم این انتخابات رسوا و تک اسبه و نیز نابسامانی های مدیریت اجرایی کشور، پس از این انتخابات خواهیم خواند. هم چنان که دولت آتی را دولت کودتا خواهیم نامید. رهبری تاکنون متوجه شده است که اگر اجازه می‌داد انتخابات مجلس نهم به شکل آزاد و رقابتی برگزار شود، ملت ایران گرفتار تحریم‌های جانکاه یک سال و نیم اخیر نمی‌شد. امروز نیز باید بداند که تنها با انتخاباتی آزاد و رقابتی می‌توان به مهار مشکلات داخلی و فشارهای خارجی امید بست.
امیدوارم که ایشان حساسیت شرایط و بدنامی از دست دادن یک فرصت تاریخی را به خوبی درک کند. چرا که هیچ کس این روزهای حساس و سرنوشت ساز را فراموش نخواهد کرد.

و عاقبت برای پرهیزکاران است

سید مصطفی تاجزاده
خرداد ۱۳۹۲
زندان اوین