ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 25.04.2013, 17:21
احضار مدیران مسئول مطبوعات به وزارت اطلاعات

مدیران مسئول روزنامه‌ها و مطبوعات سراسری هفته گذشته به وزارت اطلاعات احضار شده‌اند تا خط قرمز ها و موارد ممنوع به آنها اعلام شود.

به گزارش خبرنگار کلمه، در حالی که کمتر از ۵۰ روز تا زمان برگزاری انتخابات فرصت باقی است و سایه سنگین فضای امنیتی و شبه کودتایی چهار سال گذشته هنوز هم بر عرصه سیاسی کشور گسترده است، وزارت اطلاعات اقدام به احضار مدیران مطبوعاتی کشور برای حضور در یک جلسه کرد تا باز هم فضای امنیتی و زبان تهدید را به فضای رسانه‌ای محدود فعلی حاکم کند.

در این جلسه، فردی که خود را معاون وزیر و مسئول مطبوعات وزارتخانه معرفی می کرده، درباره انتخابات هشدارها و مواردی را مطرح کرده و از جمله تهدید کرده که با هرگونه سیاه نمایی در دوران تبلیغات انتخاباتی برخورد خواهد شد.

این مقام امنیتی همچنین خط قرمز اخبار و تحلیل ها را مواضع و اظهارات رهبری ذکر کرده و تهدید کرده که با هرگونه تخطی یا مخالفت با رهبری به شدت برخورد خواهد شد.

در این جلسه همچنین به مدیران مسئول مطبوعات اعلام شده است که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را در واقع سپاه برگزار می‌کند و این نیرو و وزارت اطلاعات مراقب همه مسائل خواهند بود و هیچ تخطی از محدوده های تعیین شده را تحمل نخواهند کرد.

جالب اینجاست که از طرف مسئولان امنیتی به مدیران رسانه‌ها اعلام شده که با وجود ممنوع بودن سیاه نمایی، هر میزان انتقاد از احمدی نژاد آزاد است و محدودیتی ندارد.

این در حالی است که بعد از اعتراضات سال ۸۸ بسیاری از معترضان به اتهام انتقاد از احمدی نژاد محکوم و در مواردی زندانی یا محکوم به شلاق و جزای نقدی شدند.

وزارت اطلاعات در حالی به احضار مسئولان روزنامه ها پرداخته است که ادعای انتخابات آزاد و آزادی مطلق در جمهوری اسلامی بارها از سوی حاکمان مطرح شده و وعده حماسه سیاسی نیز داده شده است. اما به نظر می رسد هنوز ترجیح حاکمیت این است که فضا امنیتی باقی بماند و انتخابات نیز در شرایطی آزمایشگاهی و به شدت کنترل شده برگزار شود.