ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 15.04.2013, 21:51
وقوع دو انفجار نزدیک خط پایان ماراتن بوستون

بعد از ظهر روز دوشنبه در حالی که مسابقه دوی بزرگی که با شرکت هزاران نفر در شهر بوستون در ایالت ماساچوستِ  آمریکا برگزار می شد، دو انفجار پی در پی سبب خرد شدن شیشه های چند ساختمان اطراف محل انفجار گرديد.

بلافاصله پس از این حادثه، اعلام شد که صدای مهیب این دو انفجار به فاصله سه دقیقه از یکدیگر به گوش رسیده، اما مقام‌های امنیتی و پلیس محلی اکنون می گویند این دو انفجار به فاصله ۱۵ ثانیه از یکدیگر روی داده اند.

در زمان وقوع این دو انفجار، با آن که برندگان از خط پایان گذشته بودند، مسابقه هنوز در جریان بود و تعداد بسیاری از دوندگان هنوز در حال دویدن بودند.

مأموران پلیس، اف. بی. آی و کارشناسان وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال بررسی ابعاد و جوانب این انفجارها هستند و در تلاشند تا سبب این واقعه را دریابند.

هنوز روشن نیست علت این انفجارها چه بوده، و روشن نیست که آیاکسی یا کسانی در این حادثه جان خود را از دست داده اند یا نه.

ده ها مجروح این انفجارها که چندین کودک نیز در میان آنها بوده اند و شماری از آنها به سبب برخورد خرده های شیشه آسیب دیده اند، هم اکنون توسط مأموران امداد و نجات در حال انتقال به بیمارستان هستند.

از تصاویر زنده محل انفجار برمی آید که تعدادی از این مجروحان، آسیب های سطحی دیده اند. بیماران بدحال تر با برانکار، و آنان که آسیب های سطحی دیده اند،‌ با صندلی چرخدار از محل حادثه دور می شوند.
هنوز برآوردی از میزان یا گستردگی خسارات جانی و مالی این انفجارها اعلام نشده است.

ماراتن بوستون از سال ۱۸۹۷ تاکنون در سومین دوشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود. نزدیک به ۲۰ هزار نفر همه ساله در این ماراتن شرکت می‌کنند.

گزارش شده، نیروهای امنیتی دو وسیله انفجاری دیگر را در محل کشف و خنثی کرده‌اند.

پلیس بوستون از مردم خواسته‌اند در خانه‌های خود بمانند و اگر اطلاعاتی دارند به مقام‌های مسئول اطلاع دهند. پلیس همچنین از مردم خواسته در شرکت در اجتماعات خودداری کنند.

پلیس بوستون می‌گوید پیش از وقوع انفجارها هیچ گزارشی در مورد تهدید احتمالی دریافت نکرده بود.