ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 15.04.2013, 20:59
درخواست گروهی زنان از خاتمی برای اعلام نامزدی

توسط جمعی از زنان داخل کشور از طیف های مختلف فکری- سیاسی صورت گرفت
درخواست از محمد خاتمی برای اعلام نامزدی ریاست جمهوری


جمعی از زنان داخل کشور از طیف های مختلف فکری – سیاسی طی نامه‌ای خطاب به آقای سید محمد خاتمی از وی خواسته‌اند که بنا به شرایط خطیر کشور و نیز شخصیت و کارنامه خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

در بخشی از این نامه آمده است: به دلیل شخصیت ارجمند و محبوبیت ملی و بین المللی تان از شما تقاضا داریم که با توکل به خداوند متعال و با تکیه بر خواست و اراده مردم و برای نجات ایران عزیز، نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام فرمایید.

متن کامل این بیانیه  به این شرح است:

به نام خدا
جناب آقای خاتمی
با سلام و تبریک سال نو

در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری قرار داریم. ملت ایران در شرایط حساس و خطیری قرار دارند.اکنون کشور ایران علاوه بر شرایط بغرنج و هراس انگیز بین المللی، مواجه با سوء مدیریت و به تبع آن شرایط بس سخت و کمرشکن و نابسامانی های گسترده در عرصه اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سیاست می باشد که برون رفت از همه این گرفتاری ها عزم ملی، دلسوزی وهم دلی جریانات پای بند به حفظ ایران عزیز و جسارت، شجاعت و شهامت بزرگ زنان و مردان این مرز بوم را می طلبد. گروهی بر این باورند که در چنین شرایطی هر گونه تلاشی بی فایده است و لذا باید نشست و نظاره گر بود. لیکن ما ضمن صحه گذاشتن به شرایط دشوار و نابسامان مملکت، همانند شما بر این باوریم که ایران برای ایرانیان است و هر تحولی در این سرزمین غیرت، همت و شجاعت ایرانیان را می طلبد.

از سوی دیگر یقین داریم که قربانیان نابسامانی ها در این سرزمین ابتدا زنان و کودکان هستنند. چه کسی می تواند انکار کند که صف اول قربانیان جنگ، تهاجم، خشونت، فقر و شرایط بد اقتصادی، ناامنی اجتماعی، شرایط فروریخته فرهنگی، عرصه خشونت بار سیاسی و … زنان و کودکان معصوم این سرزمین خواهند بود؟چه کسی میتواند چشم بر هم و دست بر روی دست نهد تا زخم های عمیق  تری بر پیکر مادران و زنان و فرزندان این سرزمین فرو آید و آینده ای تباه شده و خاکستری از امید و آرزوها را به تصویر کشد؟

ما زن هستیم. ما زنان ایران هستیم. ما عاشق این سرزمین و وطن مادری و فرزندان این مرزو بوم هستیم. ما معتقدیم که راهی پر خطر پیش روی ماست و به یقین گام گذاشتن در این راه تفکر، ایمان و شجاعت می طلبد و اکنون روی سخن ما با شماست، به دلیل:

۱. نیک نامی‌تان در نزد ایرانیان
۲. صداقت‌تان در آن چه ادعا کردید
۳. کارنامه قابل قبول‌تان برای ملت ایران در بسیاری از عرصه‌ها
۴. احترام جامعه جهانی به شخصیت متفکر، مصلح و خویشتن‌دارتان

در یک کلام به دلیل شخصیت ارجمند و محبوبیت ملی و بین المللی تان از شما تقاضا داریم که با توکل به خداوند متعال و با تکیه بر خواست و اراده مردم و برای نجات ایران عزیز، نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام فرمایید.
با سپاس

آذر منصوری، اشرف بروجردی، اعظم طالقانی، اکرم مصوری منش، پروین فهیمی(اعرابی)، جمیله کریمی، طاهره طالقانی، زهرا احمدی پور، زهرا اشراقی، زهرا شجاعی، زهرا صدراعظم نوری، زهرا مجردی(میردامادی)، زهرا نژاد بهرام، زهره آقاجری، ژاله فرامرزیان، سهیلا جلودارزاده ، طاهره طالقانی، فاطمه راکعی، فخرالسادات محتشمی پور(تاجزاده)، معصومه ابتکار، منصوره شایسته، منیژه حکمت، مهوش عباسقلی‌زاده، نرگس محمدی