ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 28.02.2013, 22:03
شرایط زندان قزل‌حصار قدیانی را به سی‌سی‌یو کشاند

ابوالفضل قدیانی، زندانی ۶۷ ساله منتقد دولت، از غروب دوشنبه ۷ اسفند ماه در بخش سی سی یو بیمارستان پارس بستری شده است. همسر این زندانی سیاسی با اظهار تاسف از اینکه شرایط زندان قزل حصار حال او را بدتر کرده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« روز یکشنبه ۶ اسفند ماه با ماموری به بیمارستان آمد و دکتر دستور بستری شدن را داد اما چون مامور همراه اجازه نداشت او را دوباره به زندان برگرداند. اما غروب دوشنبه متوجه شدیم که او را دوباره به بیمارستان منتقل کردند و در بخش سی سی یو بستری شده است.»

مرضیه رحیمی با تاکید بر اینکه شرایط زندان قزل حصار وضعیت همسرش را وخیم کرده است، گفت:« آقای قدیانی ناراحتی قلبی دارد و زندان قزل حصار هم وضعیت تغذیه اش فوق العاده بد است. غذاهایشان کیفیت ندارد و در تمام غذاها روغن جامد استفاده می کنند و به دلیل همین همیشه غذاها ماسیده است. متاسفانه زندانیان دسترسی به تهیه غذا برای خودشان را ندارند. مثلا یک هفته برای فروشگاه زندان میوه نیاورده بودند. این شرایط وضعیت جسمی ایشان را بهم ریخته و متاسفانه دوباره حالش بد شد و کارش به سی سی یو کشید.»

مرضیه رحیمی با اشاره به اینکه از زمان انتقال ناگهانی همسرش از زندان اوین به زندان قزل حصار بارها از مسولان خواسته است او را دوباره به زندان اوین برگردانند، گفت:« من به رییس قوه قضاییه نامه نوشتم، به دفتر دادستانی رفتم، همین طور به آقای آوایی، معاون رییس قوه قضاییه نامه نوشتم و به دفتر حقوق شهروندی هم رفتم اما متاسفانه هیچکدام تا به حال به من جواب ندادند. آقای قدیانی که اینقدر حالش بد شد که الان در سی سی یو است و ما هم هر روز در عذاب و اضطراب هستیم. در حقیقت علاوه بر خود زندانی دائما خانواده هم دچار عذاب می شود. آنها خانواده را هم دارند مجازات می کنند.»

همسر ابوالفضل قدیانی در خصوص خواسته اش از مسولان کشور به کمپین گفت:« اول باید در خصوص همسرم تفکیک جرم صورت بگیرد و ایشان باید در بند زندانیان سیاسی باشد نه اینکه در کنار قاچقچیان. مورد دیگر اینکه ایشان فقط یک منتقد است و وضعیت را نقد کرده است و از نظر قانونی جرمی مرتکب نشده است. من به عنوان یک شهروند می خواهم که همین قانون با وجود تمام ایراداتی که بهش دارم رعایت شود. اگر همین قانون رعایت شود مشکلات مان کمتر می شود.»

بوالفضل قدیانی، ۶۷ ساله و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ۱۹ دی ماه ۸۸ بازداشت شد و به اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس جمهور و توهین به رهبری به ۴ سال حبس محکوم شد. با این حال به دلیل نامه های انتقادی که خطاب به رهبر و دیگر مقامات مسول کشور در داخل زندان می نوشت، پرونده های قضایی دیگری برای او گشوده شده است. قدیانی در هیچکدام از دادگاهایش به دلیل صالح نداستن دادگاه انقلاب در رسیدگی به اتهاماتش شرکت نکرد. او پس از نوشتن نامه ای که آزارهای بازجوی علیرضا رجایی، یکی از زندانیان سیاسی در رابطه با همسر این زندانی را فاش می کرد که شرح آن در سایت ها و رسانه های مختلف منتشر شد، بدون ارائه دلیل خاصی در تاریخ سه شنبه ۲۶ دی ماه از زندان اوین به زندان قزل حصار منتقل شد. این انتقال در حالی است که حکم او شامل “زندان در تبعید” نیست. او در زندان قزل حصار با زندانیان جرم های دیگر مانند قتل و سرقت هم بند است.

مرضیه رحیمی با اشاره به تعداد زیادی از زندانیان سیاسی که با عنوان زندانی عقیدتی در زندان های ایران هستند به کمپین گفت:« باید جرم سیاسی تعریف شود. وقتی این جرم در قانون تعریف نمی شود یعنی دارند حقوق مردم را ضایع می کنند. اینهمه بچه های جوان زندانی از روزنامه نگار گرفته تا دانشجو، فعال سیاسی و وکیل و.. تمام اینها حقوقشان دارد ضایع می شود براینکه مسولان نمی خواهند جرم سیاسی را تعریف کنند چون می خواهند بگویند ما زندانی سیاسی نداریم. به نظرم این بزرگترین خطا و گناهی است که الان بر سر بچه های که به نام زندانی عقیدتی در زندان هستند، می آید. زندانیان سیاسی دارند چوب نبود قانون را می خورند در حالیکه در همه جای دنیا جرم سیاسی تعریف شده است.اگر در این ایران هم این جرم تعریف شود وضعیت آنها در چارچوب قانون قرار می گیرد.»