ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 28.02.2013, 7:15
درگیری کشاورزان ورزنه اصفهان با نیروی انتطامی

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ مردم ورزنه اصفهان با نیروهای انتظامی که برای تعمیر خط لوله آب آمده بودند درگیرشدند. مردم سه دستگاه اتوبوس حامل نیروی ویژه را به آتش کشیدند.

کشاورزان ورزنه و توابع روز جمعه، چهارم اسفند ماه لوله انتقال آب یزد را شکسته بودند. روز چهارشنبه ۹ اسفند این نیروها برای تعمیرو وصل کردن آب یزد امده بودند. طی این درگیری چندین نفر ازمردم زخمی شدند.

نیروهای انتطامی از گاز اشک‌آور و فشنگ‌های ساچمه‌ای استفاده می‌کردند. ولی در نهایت در این درگیری مردم پیروز شدند. و نیروها فرار کردند.

مردم ورزنه و توابع دوباره استگاه پمپاژ آب را با لودر و آتش  بطور کامل از بین بردند. این لوله به قطر یک ونیم متر است و به یک رودخانه زیر زمینی شبیه است که آب زاینده رود را به یزد انتقال می‌دهد و بیشتر این آب به مصرف کارخانه جات یزد می‌رسد. درحالی که مردم شرق اصفهان تمام زمین‌های کشاورزی شان چند سال است که کشت نمی‌شود.

مشکل کمبود آب تاکنون مشکلات زیادی برای کشاورزان اصفهانی ایجاد کرده است. کشاورزان منطقه در اعتراض به کمبود آب و انتقال آب این استان به یزد از دو ماه پیش اعتراضات خود را آغاز کردند که چهارم اسفند ماه به شکسته شدن خط انتقال آب به استان یزد همراه شد.