ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 14.02.2013, 9:39
به‌حبس خانگی موسوی، کروبی و رهنورد پایان دهید!

به حبس خانگی موسوی، کروبی و رهنورد،
و آزار و اذیت فرزندان  ایشان  پایان دهید!

دو سال است که آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد به دستور مستقیم آقای خامنه ای، و بدون هرگونه توجیه قانونی در شرائط دشوار حبس خانگی به سر می برند.  بهانۀ حکومت برای این حبس، دعوت آن ها به  راهپیمائی در پشتیبانی از جنبش های آزادیخواهانه و ضد دیکتاتوری در منطقه و در همبستگی با «یهار عربی» بود. 

اکنون بعد از دو سال حکومت علاوه بر آن که هیچ دلیل موجه و قانونی برای حبس خانگی موسوی، کروبی و رهنورد ارائه نکرده است. فشار بر خانواده و فرزندان آن ها را تشدید نموده است. ماموران حکومت خانم ها زهرا و نرگس موسوی فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد، و نیز آقای محمد حسین کروبی، فرزند آقای کروبی را بازداشت کرده و دستور داده اند که در مورد وضعیت پدر و مادر خود اطلاع رسانی نکنند. مدت هاست که دختران میرحسین مورسوی و زهرا رهنورد از ملاقات با والدینشان محروم اند و مدام تحث نظر و در معرض  تهدید و آزار ماموران حکومت قرار دارند. هم چنین محل حبس مهدی کروبی نامناسب برای سلامت او است و تلاش خانواده برای بازگرداندن وی به مکانی مناسب بی نتیجه مانده است.

ما خواهان پایان دادن به حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد، و توقف فوری آزار و اذیت خانوادۀ آنان و آزادی همه زندانیان سیاسی و مطبوعاتی  هستیم.

ما همه تشکل های آزادی خواه و مدافع حقوق بشر در ایران و در خارج از ایران را - قطع نظر از اصول عقاید و برنامه هایی که پیش روی خود قرار داده اند - به همکاری و اشتراک مساعی در راه آزادی بی قید و شرط خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی و همه زندانیان سیاسی و مدنی فرامی خوانیم.
هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایرا ن

هیات سیاسی اجرائی
ا تحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ -  ۱۳ ژانویه۲۰۱۳