ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 10.02.2013, 11:16
پرتاب مهر نماز، کفش و نعلین به سوی رئیس مجلس

سخنرانی علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن قم، با تشنج و درگیری نیمه تمام ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز به عنوان سخنرانی اصلی جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در شبستان  حرم حضرت معصوم قم، نتوانست سخنرانی خود را به پایان برساند، چرا که عده ای حدود ۱۰۰ نفر از حامیان محمود احمدی نژاد که برخی از آن ها کفن پوش بودند، بلافاصله پس از آن که علی لاریجانی پشت تریبون قرار گرفت، شروع به سردادن شعارهایی از جمله “لاریجانی، بصیرت، بصیرت”، “خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت” و... کردند، اما لاریجانی بی توجه به این شعارها، سخنرانی خود را ادامه داد.

بعد از حدود دو الی سه دقیقه که سخنرانی لاریجانی همراه با هیاهوی این افراد ادامه داشت، به یک باره پرتاب مهرهای نماز حرم حضرت معصومه به سمت علی لاریجانی و بعد از آن پرتاب کفش و نعلین نیز شروع شد، که بازهم علی لاریجانی به سخنرانی خود ادامه داد و به همین دلیل برخی از مردم قم و روحانیون حوزه علمیه که حامی نماینده شهرشان بودند، در جلوی جایگاه سخنرانی قرار گرفته و دست های خود را روی هوا نگاه داشتند تا مهرهای نمازی که به سمت جایگاه پرتاب می‌شود، به لاریجانی برخورد نکند.

علی لاریجانی یک بار خطاب به افراد شعاردهنده گفت آقایان حالا بنشینید، که این افراد شدت اعتراض خود را بیشتر کرده و رفته رفته از نقاط مختلف شبستان خود را به نزدیک ترین نقطه سخنرانی رساندند و نرده‌هایی که در صفوف اول و جایگاه چیده شده بود را انداخته و به سمت جایگاه سخنرانی حمله ور شدند که به همین دلیل محافظین رئیس مجلس مجبور شدند، وی را از شبستان بیرون ببرند.

پس از آن احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در دوران انتخابات مجلس نهم در لیست جبهه پایداری و حامیان آیت الله مصباح قرار داشت، روی جایگاه رفت و معترضین را به آرامش دعوت کرد.

حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم بلافاصله پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به افراد حاضر در شبستان گفت: ای امیدهای دل رهبری، گوش به فرمان او حرکت کنید.