ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 02.02.2013, 15:24
جلوگیری از دفن صادق وزیری در سنندج

براساس گزارشی که به ایران امروز رسیده مقام‌های جمهوری اسلانی از خاکسپاری زنده‌یاد یحیی صادق وزیری در سنندج و مقبره خانوادگی جلوگیری کرده‌اند.

زنده‌یادیحیی صادق وزیری وصیت کرده بود که در شهر سنندج و در مقبره ویژه خانوادگی دفن شود، با وجودی که قبلا امام جمعه سنندج این مجوز را دریافت کرده بود اما مقامات جمهوری اسلامی با به خاک سپردن او و برگذاری هرگونه‌ مراسمی درسنندج مخالفت کردند.

و با وجود مجوز, تدفین پیکر وی را در آرامگاه خانوداگی‌شان درسنندج جلوگیری کردند. مبادا که محل مزار جایی برای ادای احترام به سابقه ایشان شود.

لازم به ذکر است که صادق زیری در ایام پس از ماجرای انقلاب ۱۳۵۷ تلاش بسیاری برای برقراری آرامش و جلوگیری از ویرانی و برادرکشی و خونریزی در کردستان به عمل اورد. اما حکومت مرکزی این مرد نیک نام را که مورد احترام همگان بود را به زندان انداخت و برای تحت فشار قراردادن او، همسرش و حتی خدمتکار خانه او را هم به زندان بردند.بازداشتی که بیش ازیکسال به طول انجامید و اگر احمد صدر حاج سید جوادی و دوستان قدیمی‌اش نمی بودند، وی اعدام می شد.

آقای یحیی صادق وزیری همه اموال خود را وقف آموزش و پرورش و دانشگا ه کردستان کرد.و چند روز پیش در بیمارستان تهران کلینیک در سن ۱۰۱ سالگی درگذشت