ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 02.01.2013, 20:46
پیام به مراسم بزرگداشت پنجاه سالگی کنفدراسیون

اتحاد جمهوریخواهان ایران:
پیام به مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد پایه گذاری کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی

دوستان گرامی بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بنیانگذاری کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی را به شما تبریک می گوییم و همراه با شما دبیران و اعضای محترم کنفدراسیون به این تجربه موفق و درس آموز در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد و خودکامگی در عرصه خارج از کشور ارج می گذاریم.

اهدافی که کنفدراسیون در طول حیات خود با تمام قوا دنبال کرد: مبارزه با استبداد، مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، دفاع از حقوق آن ها، مبارزه علیه شکنجه و اعدام و ...  با وجود گذشت ۳۳ سال از سقوط دیکتاتوری پهلوی، به مراتب بیش از گذشته در مقابله با جمهوری اسلامی مطرح هستند و تجربه موفق مبارزات کنفدراسیون در این عرصه ها، می تواند توشه راه ارزشمندی برای ایرانیان مدافع حقوق و آزادی های شهروندی در ایران امروز و در سازماندهی کارزارهای سراسری در خارج از کشور باشد.
کنفدراسیون که در نوع خود تجربه‌ای کم نظیر بود،  توانست با ساختار دمکراتیک خود دانشجویان ایرانی  سراسر جهان را، فارغ از  گرایش های متفاوت آنان،  در درون خود متشکل و در پیشبرد اهداف مشترک خویش متحد کند. اتکای کنفدراسیون به تشکل‌های محلی،  ساختار تشکیلاتی  بر اساس هر  فرد یک رای و انتخاب ارگان های آن از پایین به بالا و از طریق  اعضا ، امروز نیز می تواند به عنوان یک تجربه آزموده و موفق برای سازماندهی نیروهای آزادیخواه ایرانی در خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد. باید تاکید کنیم که رمز پایداری کنفدراسیون بدون تردید ساختار دمکراتیک آن و ارج گذاشتن بر نظرات  یکدیگر در میان اعضای آن، روحیه مدارا با مخالف و به رسمیت شناختن حقوق دیگری، در درون آن بود.

از دیگر نکات  آموزنده  کنفدراسیون  حفظ استقلال و اتکاء به خود آن است. این تشکل  با وجود اعلام همبستگی با جنبش های آزادیخواهانه و مترقی کشورهای مختلف در عرصه بین المللی، همواره خود را به عنوان مدافع حقوق مردم ایران و سفیر همبستگی آن با دیگر آزادیخواهان جهان معرفی کرد.

دوستان گرامی، با ارجگذاری مجدد نسبت به برگزاری یادمان پنجاهمین سالگرد تاسیس کنفدراسیون امیدواریم ارزش‌ها و دستاوردهای مثبتی که کنفدراسییون از خود برجای نهاده است، سرمشقی برای جنبش دانشجویی و آزادیخواه کشورمان باشد. امیدواریم که سنت های دمکراتیک مبارزات کنفدراسیون به عنوان یک تجربه، در تقویت مبارزه برای برقراری آزادی و دموکراسی در کشورمان موثر واقع شود.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهورریخواهان ایران
۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۲ ژانویه ۲۰۱۲