ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 06.12.2012, 20:10
تبریک پذیرش کشور فلسطین در سازمان ملل

اتحاد جمهوریخواهان ایران:
پذیرش کشور فلسطین در سازمان ملل را تبریک می‌ گوئیم
امیدواریم که به رسمیت شناختن کشور فلسطین گامی موثر در جهت صلح و امنیت در منطقه باشد!

اتحاد جمهوریخواهان ایران موفقیت دیپلماتیک محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین در رسمیت بخشیدن به کشور فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل را، به دولت و ملت فلسطین تبریک می گوید. ما امیدواریم که ارتقاء موقعیت تشکیلات خودگردان فلسطین از نهاد ناظر به موقعیت کشورناظر در سازمان ملل متحد، با ۱۳۸رای موافق و تنها ۹ رأی مخالف، در مجمع عمومی این سازمان، گامی در جهت استقرار صلح در منطقه باشد.

تشکیلات خودگردان فلسطین سال هاست که کشور اسرائیل را در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته است. اما دولت اسرائیل تاکنون با اتکاء به حمایت بی قید و شرط  ایالات متحده آمریکا، همۀ قطعنامه های سازمان ملل در مورد تضمین حقوق ملت فلسطین در مرزهای اعلام شده را زیر پا گذاشته است؛ علیرغم توافقات خود با رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین در اسلو، هنوز از به رسمیت شناختن کشور فلسطین سر باز می زند و حاضر به پایان دادن به اشغال خاک فلسطین نیست. دولت اسرائیل با ادامۀ شهرک سازی های گسترده در سرزمین های فلسطینیان و ادامۀ استراتژی دیرینه اش در قرار دادن جهان در مقابل عمل انجام شده، امکان واقعی تشکیل دولت و کشور مستقل فلسطین را محدودتر ساخته و مذاکرات  صلح را بیش از پیش به بن بست کشانده است؛ اکنون نیز بی اعتنائی خود را نسبت به تصمیم سازمان ملل، با اعلام شهرک سازی های جدید در اورشلیم و کرانۀ باختری رود اردن، به نمایش گذاشته است.

دولت اسرائیل با تضعیف دولت خودگردان فلسطین، عملا راه را برای گسترش نفوذ جریانات مخالف پیمان صلح اسلو هموارتر کرده است و سال هاست به این بهانه که حماس دولت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، عملا گفت و گو های صلح با دولت خودگردان را تعطیل نموده است. تسلط حماس بر غزه و شلیک موشک از نوار غزه به اسرائیل، اوضاع را وخیم تر و نیروهای صلح طلب در هر دو سو را تضعیف و موضع دولت دست راستی اسرائیل را تقویت نموده است.

نتیجه آراء مجمع عمومی سازمان ملل باید برای دولت آمریکا آشکار کرده باشد که دفاع بی قید و شرط از سیاست اسرائیل در ادامۀ اشغال و محو حقوق ملی مردم فلسطین قابل توجیه نیست. تبدیل سخنان امید برانگیز اوباما در قاهره به سخنرانی تهدید آمیز او علیه خواست فلسطینی ها در سازمان ملل و وتوی درخواست محمود عباس در شورای امنیت سازمان ملل، نه تنها کمکی به صلح در منطقه نکرده است، بلکه موقعیت دولت آمریکا در میان ملل منطقه را بیش از پیش تضعیف نموده و سیاست منطقه ای ایالات متحده را به تابعی از سیاست دولت دست راستی اسرائیل تقلیل داده است.

تحولات در کشورهای عربی شرائط جدیدی را بر منطقه حاکم نموده است. در پرتو این تحولات است که ابتکار دیپلماتیک محمود عباس با موفقیت قرین گشته است. حملۀ اخیر دولت دست راستی اسرائیل به غزه در آستانه انتخابات این کشور، جز کشتار مردم بی گناه و تضعیف جریانات مسالمت جوی فلسطینی حاصل دیگری نداشته است. باید به زورگویی، ترور، جنگ و خشونت در منقطه پایان داده شود.  ما معتقدیم  که تنها مسیر رسیدن به صلحی پایدار، راه حل دو کشور اسرائیل  و فلسطین،  انصراف دولت اسرائیل از گسترش شهرک سازی  و بازگشت بر سر میز مذاکرات  صلح است.  پایان دادن به اشغال فلسطین و تامین صلح بین دوکشور لازمۀ مهار خشونت و ترور در منطقه است. ما هر گونه درگیری  نظامی، چه از سوی  اسرائیل و  چه از سوی نیروهای مستقر در نوار غزه را شدیدا محکوم می‌ کنیم.

اتحاد جمهوریخواهان ایران موفقیت تاریخی مردم فلسطین در رسمیت بخشیدن به کشور فلسطین در سازمان ملل را ارج می گذارد  و از تلاش ملت فلسطین برای ایجاد کشور مستقل خود در کنار کشور اسرائیل پشتیبانی می کند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۶ آذر ۱۳۹۱
۶ دسامبر ۲۰۱۲