ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 05.12.2012, 19:13
در ستایش ایستادگی  نسرین ستوده

شادباش  موفقیت او در دفاع از حقوق شهروندی

نسرین ستوده بعد از چهل و نه روز به اعتصاب غذای خود پایان داد. در این چهل نه روز همه نگران سلامت او بودند. اما او نگران از دست رفتن حق اولیۀ دختر ۱۲ ساله اش بود که برای زیر فشار گذاشتن مادر در زندان، ممنوع الخروج شده بود.

نسرین ستوده بار دیگر نشان داد که می توان در مقابل حق کشی ایستاد. نسرین ستوده در زندان هم راهی را که در بیرون و در صحن بیدادگاه های جمهوری اسلامی در دفاع از حق موکلانش می پیمود و به همین دلیل هم به زندان افتاده است، ادامه داد. این بار برای دفاع از حق دختر ۱۲ ساله اش از جانش مایه گذاشت. جامعه مدنی ایران یک صدا از او پشتیبانی کرد. صدای حق طلبی او در سراسر جهان پیچید و پشتیبانی بین المللی را برانگیخت. پایداری نسرین ستوده، او را به نماد ایستادگی در برابر خودکامگان حاکم مبدل ساخت و به عنوان وکیل مدافع قربانیان تبعیض و شکنجه و بی عدالتی شهرۀ عام و خاص نمود.

پیروزی نسرین ستوده، پيروزی جامعه مدنی ایران در دفاع از حقوق شهروندی است. پیروزی همه کسانی است که در این سی و سه سال، با خون دل شاهد حق کشی، تبعیض و بی عدالتی بوده اند و صدایشان در گلو خفه شده است. امروز او با مقاومت خود توانسته است از حق اولیه یک کودک ۱۲ساله دفاع کند. باید امیدوار بود که پایداری نسرین ستوده، دیگر وکلای عضو کانون مدافعان حقوق بشر و ده ها فعال حقوق بشر که به جرم دفاع از حقوق شهروندی، در زندان هستند، سرمشقی برای نسل جوان کشور ونمادی از چهره ایران آزاد آینده باشد.

اتحاد جمهوریخواهان ایران موفقیت نسرین ستوده در به کرسی نشاندن خواست خود را به ایشان، خانواده اش و تمامی فعالان حقوق بشر و آزادی خواهانی که در سراسرجهان در این ۴۹ روز نسرین ستوده راهمراهی کرده‌اند و زبان گویای او بوده‌اند، تبریک می‌گوید. ما پیروزی نسرین ستوده در عقب نشاندن حکومت را یک پیروزی بزرگ برای جنبش دمکراسی مردم ایران می دانیم؛ جامعه مدنی ایران، نیروهای آزادیخواه و فعالان سیاسی، فرهنگی و حقوق بشری را به تلاش مشترک و همراهی  برای آزادی نسرین ستوده  و دیگر زندانیان سیاسی فرامی خوانیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۵ آذر ۱۳۹۱
۵ دسامبر ۲۰۱۲