ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 27.11.2012, 0:22
نیاز فوری محمد سیف‌زاده به درمان پزشکی

همسر محمد سیف زاده، وکیل زندانی و از اعضای موسس کانون مدافعان حقوق بشر به کمپین بین اللملی حقوق بشر گفت که همسرش دچار خونریزی شدید کلیه شده و نیاز مبرم برای انتقال به بیمارستان دارد.  او به کمپین گفت که نوبت دادگاه پرونده دوم همسرش برای چهارمین بار از سوی قاضی صلواتی تمدید شده است.

همسر محمد سیف زاده با اظهار نگرانی شدید از وضعیت جسمی همسرش گفت:« به دلیل اینکه در زندان سبزیجات و میوه به دست زندانیان خیلی کم می رسد محمد دچار بیماری همورویید شد که با تشدید آن حدود یکماه پیش در بیمارستان طالقانی مورد عمل جراحی قرار گرفت اما پس از عمل جراحی و بهبودی نسبی وقتی می خواست به زندان منتقل شود دچار خونریزی کلیه شد. از آنجا که بیمارستان طالقانی بخش ارولوژی ندارد محمد دوباره به داخل زندان برگشت و از آنجا برای اعزام به بیمارستان دیگری اقدام کرد اما متاسفانه علیرغم درخواست های ما و خودش از داخل زندان، هنوز به بیمارستان دیگری منتقل نشده و این بیماری جدید عذابش می دهد.»

فاطمه گلزار همچنین با اظهار اینکه این وکیل زندانی برای معاینه های پس از عمل جراحی نیز به بیمارستان منتقل نشده است به کمپین گفت:« امروز در ملاقات کابینی ام با محمد متوجه شدم او را روز سه شنبه هفته گذشته که نوبت معاینه پس از عمل داشته به بیمارستان منتقل نکرده اند بنابراین پس از ملاقاتم به دفتر دادستانی رفتم و تقاضای انتقال او به بیمارستان را دادم. امیدوارم زودتر این اتفاق بیفتد.»

محمد سیف زاده در آبان ماه سال ۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران به ۹ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. در تیرماه ۱۳۹۰ دادگاه تجدید نظر این حکم را به دو سال حبس کاهش داد. آقای سیف زاده در زمان اعلام رای دادگاه تجدید نظر در زندان بود چون در اواخر فرودین ماه ۱۳۹۰ در ارومیه توسط نیروهای امنیتی به اتهام خروج غیر قانونی و اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد که هنوز رای دادگاه برای این اتهام صادر نشده است. همچنین در داخل زندان نیز به دلیل نوشتن نامه به محمد خاتمی و امضا بیانیه های جمعی دوباره متهم شد و پرونده جدیدی برای او گشوده شده است.

همسر محمد سیف زاده با اظهار نگرانی شدید نسبت به وضعیت جسمی این وکیل به کمپین گفت:« ایشان به دلیل سن بالا نیاز به مراقبت های ویژه دارد. فشارهای داخل زندان برایش خوب نیست و اکنون هم نیاز مبرم دارد که برای خونریزی کلیه اش و همچنین معاینه پس از عمل جراحی همورویید به بیمارستان منتقل شود. من از بیرون و محمد از داخل زندان درخواست اعزام به بیمارستان را داده ایم. »

وکیل و همسر محمد سیف زاده همچنین خبر داد که این وکیل زندانی برای چهارمین بار برای پرونده دومش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شده است. او در هیچکدام از دادگاه های قبلیش به دلیل عدم صلاحیت دادگاه انقلاب برای رسیدگی به اتهاماتش شرکت نکرد و فقط لایحه دفاعیه اش توسط وکیل او به قاضی پرونده داده شد.

محمد سیف زاده در این پرونده به دلیل نوشتن مقالات و امضا بیانیه های گروهی از داخل زندان و همچنین نوشتن نامه ای به محمد خاتمی، رییس جمهور سابق ایران از داخل زندان متهم به «تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی» شد. اولین دادگاه این پرونده در ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ بود که به دلیل عدم شرکت محمد سیف زاده به ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ موکول شد و مجددا برای سومین بار به ۲۶ تیرماه ۱۳۹۱ موکول شد. دادگاه جدید آقای سیف زاده ساعت ۱۰ صبح روز ۵ دی ماه امسال تعیین شده است.

فاطمه گلزار، وکیل و همسر او معتقد است که پرونده از نظر تحقیقات حقوقی کامل است و از همان اولین جلسه دادگاه پرونده آماده صدور رای بوده است اما به دلایل نامشخص هنوز رای صادر نشده و مرتب دادگاه تجدید می شود. در این شرایط به گفته خانم گلزار زندانی که رای قطعیش صادر نشده، قادر به درخواست مرخصی و خروج موقتی از زندان نخواهد بود.

فاطمه گلزار در پاسخ به این سوال که به چه دلیل نوبت این دادگاه مرتب تمدید می شود در حالیکه آماده صدور رای است، گفت:« کاش می شد که این سوال را از خود قاضی بپرسید. من هم خیلی دوست دارم جوابش را بشنوم. من واقعا دلیلی برای تجدید وقت دادگاه پیدا نمی کنم و نمی توانم هیچ پاسخ معقول و قانونی به این روند بدهم.»