ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 20.11.2012, 21:28
احمد زید آبادی در بیمارستان بستری شد

احمد زید آبادی، روزنامه‌نگار زندانی و دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت که پس از ۶ ماه بیماری‌های سخت به بیمارستان منتقل شده است تحت معاینه و درمان از سوی پزشکان  است. او پس از ماهها پیگیری‌های خانواده برای انتقالش به بیمارستان، بالاخره روز شنبه ۲۷ آبان ماه از زندان به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

یکی از نزدیکان احمد زید آبادی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران باذکر اینکه نامش برده نشود گفت:« حدود ۶ ماه است که ایشان بیمار هستند، بیماریش از بیماری پوستی شروع شده تا سرما خوردگی که تبدیل به برونشیت و تنگی نفس و تپش قلب شد و در مرحله آخر آفت های در گلو و دهانش زده شد. آنقدر بیمار بود که به تشخیص دکتر بهداری زندان و پزشک قانونی او باید به بیرون زندان برای درمان منتقل می شد. اما حدود دو ماه طول کشید تا کارهای اداری او برای انتقال به بیمارستان طول بکشد. آنقدر که گفتیم به این شکل یا بیمار می‌میرد و یا خودش خود به خود خوب می شود.»

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار با سابقه و فعال سیاسی یک روز پس از حوادث انتخابات مناقشه برانگیز ریاست‌جمهوری سال ١٣٨٨ بازداشت شد و به ۶ سال زندان در زندان رجایی شهر کرج محکوم شد.

این منبع نزدیک به این روزنامه نگار زندانی در خصوص اینکه تا به حال نظر پزشکان چه بوده است، گفت:« هنوز علت بیماری هایش مشخص نشده اما تشخیص ابتدایی دکترها این است که احمد تحت فشار روانی است و استرس ها باعث این بیماری ها شده است. احمد سه سال و نیم در زندان و زیر استرس است، به خصوص چند ماه اول بازداشتش که خیلی تحت فشار بود و الان دارد خودش را روی جسم احمد نشان می دهد. بهرحال باید صبرکنیم تا ببینیم نظر نهایی پزشکان چیست.»

او افزود گفت:« بر اساس نظر پزشک قانونی او نیاز دارد تا از سوی دکتر گوش، حلق و بینی، دکتر گوارش، قلب و دکتر داخلی معاینه شود.»

طبق گفته های این منبع نزدیک، احمد زید آبادی، روزنامه نگار مطرح ایرانی تا ظهر امروز با پابند به تخت بیمارستان وصل بوده و خانواده اش به راحتی قادر به ملاقات او نیستند.

این منبع نزدیک به خانواده آقای زیدآبادی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« خانواده این زندانی از روز شنبه به شدت اذیت شده اند. آنها به راحتی اجازه ملاقات با احمد را ندارند، باید در راهرو و پشت در اتاق احمد بنشینند و او را از فاصله دور ببینند، فقط لحظاتی همسرش که پیگیری های پزشکی او را انجام می دهد،حق دیدار با او را در اتاق دارد. سه مامور مدام در اتاق او هستند و حتی تا دستشویی و حمام هم با او می روند. متاسفانه این ماموران فرق میان زندانیان عادی و سیاسی را نمی دانند. آخر وقتی کسی مانند زید آبادی ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه گذاشته است چرا باید فرار کند. او چندین بار به مرخصی آمده است اگر می خواست همان روزها فرار می کرد نه الان که مریض و در بیمارستان است. »

این منبع نزدیک ادامه داد:« او را حتی با پابند به تخت می بستند که امروز همسرش به دادسرای اوین رفت و اعتراض کرد و دادستان تهران دستور داده که پابند را بردارند. آقای زید آبادی باید از استرس دور باشد اما همین چیزهای استرس او را بیشتر می کند.»