ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 18.11.2012, 17:18
تهديد تند پرستو فروهر توسط وزارت اطلاعات

در پى اعلام ممنوعیت برگزارى مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد قتل فجیع داریوش و پروانه فروهر توسط وزارت اطلاعات، نماینده این وزارتخانه که رسما مسئولیت این قتلهاى فجیع را بر عهده گرفته است، در دیدارى با پرستو فروهر به تهدید وى پرداخت.

وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى به پرستو هشدار داده است که در صورت تلاش براى برگزارى مراسم سالگرد فروهرها، نیروهاى امنیتى و انتظامى جمهورى اسلامى با حضور سنگین خود به برخورد شدید با شرکت کنندگان خواهند پرداخت.

نماینده وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى در این دیدار عنوان کرده که همه افکار و عقاید و اقدامات سیاسى و هنرى پرستو فروهر ضد دین اسلام است.

نماینده این وزارتخانه، پرستو فروهر را دست دراز غرب در ایران نامیده و ضمن بى‌ارزش دانستن کتاب “بخوان به نام ایران” و فعالیت‌هاى هنرى وى، علت دریافت جایزه‌هاى هنرى غربى از جمله جایزه سوفى فون لاروش توسط پرستو فروهر را آلت فعل غرب بودن وى دانسته است.

این نماینده جمهورى اسلامى، فعالیت‌هاى حقوق بشرى پرستو فروهر به ویژه در حوزه حقوق زنان را فعالیت‌هایى در راستاى منافع غرب دانسته و گفته است که با اینگونه فعالیت ها، پرستو فروهر تبدیل به عامل غرب در ایران شده است.

نماینده وزارت اطلاعات در این دیدار، فعالیت هاى هنرى پرستو فروهر و برگزارى نمایشگاه توسط وى در خارج کشور را نیز خلاف اسلام دانسته و پرستو فروهر را تهدید کرده است که در صورت ادامه فعالیت هنرى وى در خارج کشور، با وى برخورد قضایى خواهد شد.

پرستو فروهر در پاسخ به این تهدیدات وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى گفته است که فعالیت حقوق بشرى و تلاش براى برابرى حقوقى زن و مرد ربطى به آلت دست بودن غرب ندارد و بخشى از حقوق ابتدایى و جهانشمول همه انسان‌ها است.

پرستو فروهر در ادامه گفت که وى به فعالیت‌هاى حقوق بشرى، سیاسى و هنرى خود بدون اهمیت دادن به این تهدیدات ادامه خواهد داد.

وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى که مسئولیت قتل داریوش و پروانه را بر عهده کارکنان بلندپایه خود دانسته است، هر ساله و در آستانه سالگرد این قتل‌ها، به تهدید پرستو فروهر مى‌پردازد تا وى را از ادامه دادخواهى خون پدر و مادرش و دیگر قربانیان سیاسى ایران باز دارد.

پرستو فروهر، ممنوعیت رسمى مراسم بزرگداشت قتل فروهرها را خود نوعى بزرگداشت یاد و خاطره آنها مى‌داند.

منبع: صحفه فیسبوک پرستو فروهر
یکشنبه ٢٨ آبان