ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 29.10.2012, 10:36
اعلام وضعیت اضطراری در ایالت‌های شرقی آمریکا

دوشنبه ۲۹ اکتبر ۲۰۱۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
بی‌بی‌سی فارسی

سیستم حمل و نقل عمومی در ایالت‌های شرقی آمریکا فعلا کار نمی‌کند

باراک اوباما از آمریکایی‌ها خواسته است که توفان سندی را جدی بگیرند و مقامات ایالت‌های شرقی آمریکا در آستانه رسیدن این توفان وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.
مدارس و سیستم‌های حمل و نقل عمومی در چندین ایالت تعطیل شده‌اند و زندگی ده‌ها میلیون نفر نفر تحت تأثیر قرار گرفته است.
متخصصان هشدار داده‌اند که توفان سندی با رسیدن به خاک آمریکا ممکن است به یک ابرتوفان تبدیل شود.
آقای اوباما از شهروندان ایالت‌های شرقی خواسته است که در مکان‌های امن پناه بگیرند و به توصیه‌های مقامات توجه کنند.
شرکت‌های هواپیمایی بین المللی مانند ایرفرانس، بریتیش ایرویز و ویرجین آتلانتیک پروازهای خود را بر فراز اقیانوس اطلس متوقف کرده‌اند.
نیویورک، بالتیمور، نیوآرک، واشنگتن، بوستن و فیلادلفیا از جمله شهرهایی هستند که پروازهای بین المللی از اروپا و به مقصد اروپا از آن‌ها متوقف شده است.
تحلیل «توفان سندی به باراک اوباما فرصت می‌دهد که در سطحی بالا‌تر از سطح سیاست و در قامت رئیس جمهور عرض اندام کند، اما تأثیر هر گونه ناکامی احتمالی، فوق العاده خواهد بود و مشکلات به پای او نوشته خواهد شد»
انتظار می‌رود که توفان سندی که سرعت آن‌گاه به ۷۵ مایل در ساعت می‌رسد، باعث بالا آمدن سطح آب اقیانوس در مناطقی مانند لانگ آیلند و بندر نیویورک شود و جان ساکنان این مناطق را به خطر بیندازد.
انتظار می‌رود که امروز دوشنبه ۲۹ اکتبر (۸ آبان) توفان در مکانی بین ویرجینیا و جنوب نیوانگلند به خاک آمریکا برسد و با رسیدن به خشکی، شدت آن افزایش یابد.
این توفان احتمالا با توفانی زمستانی که از غرب می‌آید ادغام خواهد شد و شرایط خطرناکی به وجود خواهد آورد.

توفان و انتخابات
برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های شرقی این کشور تحت تأثیر توفان سندی قرار گرفته و تعدادی از این برنامه‌ها لغو شده است.
می‌ت رامنی یکی از برنامه‌های خود را در ایالت ویرجینیا لغو کرده و ستاد تبلیغاتی باراک اوباما هم اعلام کرده که برنامه‌هایش را در ایالت‌های کلورادو و ویرجینیا برگزار نخواهد کرد.
باراک اوباما قرار بود امروز برای تبلیغ انتخاباتی در اوهایو، یکی از ایالت‌هایی که در انتخابات نقش کلیدی ایفا می‌کند، حضور یابد، اما برنامه خود را لغو کرد تا به واشنگتن باز گردد و بر نحوه آمادگی برای توفان نظارت کند.
او با این حال امروز به همراه بیل کلینتون در برنامه‌ای در فلوریدا حضور خواهد یافت.
آقای اوباما دیروز به هنگام بازدید از سازمان مدیریت بحران فدرال در واشنگتن گفت که دولت در واکنش به توفان سندی به سرعت و به طور جدی واکنش نشان خواهد داد.