ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 24.09.2012, 22:28
صدای حق‌طلبانه معلمان کشورمان را پژواک دهیم!


در آغاز سال تحصیلی جدید:
صدای حق‌طلبانه معلمان کشورمان را پژواک دهیم!
خواستار آزادی معلمان دربند شویم!

معلمان کشور ما در شرائط شغلی دشوار و با حقوقی نازل، وظیفه خطیر آموزش فرزندان مردم و آینده سازان جامعه را بر عهده دارند. حقوق اندک ماهیانۀ اکثر آن ها، کفاف زندگی خود و خانواده هایشان را نمی دهد و آن ها اغلب مجبورند به مشاغل دوم و گاه سوم هم تن دهند تا مگر نیازهای اولیه زندگی اشان را تامین کنند. وضعیت امنیتی حاکم بر محیط کار نیز مزید بر علت شده است. رفتار معلمان در کلاس های درس همواره زیر ذره بین قرار دارد. حکومت جمهوری اسلامی به جای رسیدگی به وضعیت معلمان و پاسخ به درخواست های آنان و بهبود شرائط کارشان، در پی اعمال کنترل امنیتی بر نظام آموزشی کشور است. هم اکنون تعداد زیادی از معلمان از جمله تعدادی از نمایندگان صنفی معلمان در زندان به سر می برند.

کانون صنفی معلمان کشور در سال های اخیر، بارها تلاش کرده است تا از طریق مذاکره با دولت و مسئولان آموزش و پرورش و نیز برگزاری تجمعات در برابر مجلس، بخشی از خواسته های معلمان را به گوش آنان برساند. اما پاسخ حکومت به خواست های معلمان، دادن وعده های تو خالی و یا بازداشت نمایندگان صنفی آن ها بوده است.

افزایش فشار بر معلمان کشور از طرف نیروهای امنیتی و قوه قضائیه، احضار، بازجویی و بازداشت آنها، عدم رسیدگی به مطالبات و مشکلات اقتصادی آنها، برخورد امنیتی با تشکل های صنفی معلمان و بی توجهی به حقوق قانونی این تشکل ها، نگرانی همه نیروهای دلسوز کشور را به دنبال داشته است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران با اعلام پشتیبانی از کمپین سراسری «صدای رنج های معلمان ایرانی به ویژه معلمان دربند باشیم» (از ۸ تا ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۱)، هم صدا با خانم شیرین عبادی، از هموطنان آزادیخواه، مدافعان حقوق بشر و فعالان مدنی دعوت می کند تا با حمایت از این کمپین، فریاد دادخواهی معلمان کشورمان را پژواک گسترده تری دهند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران در آستانه سال تحصیلی جدید با دفاع از خواست های معلمان کشورمان، خواستار به رسمیت شناختن تشکل های صنفی معلمان، آزادی معلمان زندانی و همه فعالان مدنی در بند دیگر است. معلمان دربند به دلیل اعتراض به وضعیت اسفبار حاکم بر زندگی خود و محیط آموزشی کشور، بازداشت شده اند، بنابراین باید فورا آزاد شوند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۳ مهر ۱۳۹۱
۲۴ سپتامبر ۲۰۱۲