ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 15.09.2012, 21:08
بازداشت سازنده فیلم توهین‌آمیز در لس‌آنجلس

پلیس آمریکا روز شنبه ۱۵ سپتامبر یک شهروند آمریکایی مصری‌تبار را که متهم به تولید فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام است در لس آنجلس بازداشت کرد.

به گزارش العربیه، اولین تصاویری که رسانه‌های خبری از متهم به تولید این فیلم جنجال برانگیز مخابره کرده‌اند، او را در حال خروج از منزل به همراه عناصر پلیس نشان می دهد.

این مرد که نیکولا باسیلی نیکولا نام دارد از قبطی‌های (مسیحیان) مصر است و فیلم توهین آمیز او با اعتراض‌های خشونت آمیزی در چندین کشور اسلامی و غربی همراه شده است.

شدیدترین اعتراض ها در بندر بنغازی در لیبی به وقوع پیوست که در جریان آن معترضان به کنسولگری آمریکا یورش بردند و بر اثر آتش کشیدن ساختمان سفیر آمریکا و سه دیپلمات دیگر کشته شدند.

اعتراض ها در برابر سفارتخانه های مصر ، سودان و یمن نیز به خشونت کشیده شد و آمریکا اعلام کرده است برای حمایت از دیپلمات های خود نیروهای ویژه ای از تفنگداران دریایی به برخی کشورها اعزام خواهد کرد.



نیکولا باسیلی هنگام خروج از منزل به همراه پلیس صورت خود را کاملا پوشانده بود و به چشمان خود عینک زده بود.

هیچ کدام از رسانه های خبری تاکنون تصویری از متهم به تولید فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام منتشر نکرده اند.

او که بیش از این چندین بار به اتهام کلاهبرداری بازداشت شده بود در سال 2009 حدود 21 ماه در زندان بود با این حال هیچ کس از وی عکسی ندارد و شبکه های بزرگ خبری پیش از ظهور وی با صورت پوشیده تصاویری از سایه صورت یک مرد منتشر می کردند.

روزنامه آمریکایی "سکرامنتو بی" در مورد نیکولا نوشته است که وی طی دو سال گذشته بارها برای درمان دیابت ، فشار خون و چربی به بیمارستان مراجعه کرده بود با این وجود خبرنگاران با مراجعه به آرشیو بیمارستان ها نتوانستند به عکسی از او دست یابند.

خبرنگار آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گذشته با نیکولا در منزلش دیدار کرده بود اما هیچ عکسی از او تهیه نکرد. او پیش از این نیز تلفنی با روزنامه "وال استریت ژورنال" نیز مصاحبه کرده بود اماعکسی در اختیار آنها نگذاشت.

روزنامه واشینگتن پست اعلام کرد فیلمی که این مرد مصری‌تبار تهیه کرده است ۱۰۰ هزار دلار بیشتر هزینه نداشته است اما او به روزنامه "وال استریت ژورنال" گفته است برای تهیه آن ۵ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

تحلیلگران می‌گویند به دلیل سابقه کلاهبرداری نیکولا ممکن است از طریق تولید این فیلم به دنبال کسب پول و ثروت باشد.


القاعده: سفیر آمریکا را در انتقام از قتل اللیبی کشتیم

یورونیوز: القاعده، حمله به کنسولگری و کشته شدن سفیر آمریکا در بنغازی لیبی را بر عهده گرفت و آن را انتقام از قتل ابویحیی اللیبی، مرد شمارۀ دو این گروه تروریستی توسط آمریکا، خواند.

به قتل رسیدن ابویحیی اللیبی توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در مرز پاکستان، شدید‌ترین ضربه به القاعده پس از مرگ اسامه بن لادن توصیف می‌شود.

مقامات لیبی، عوامل خارجی را به دست داشتن در حمله اخیر به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی دخیل دانسته بودند.

بدنبال تشیع پیکر کشته شدگان آمریکایی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خطاب به عاملان حمله به کنسولگری آمریکا چنین گفت: «در حالی که سوگواریم، باید پیامی روشن و صریح را به جهان اعلام کنیم: کسانی که به مردم ما حمله می‌کنند عدالت گریبانشان را‌‌ رها نخواهد کرد. در تعقیب آنان تردیدی به خود راه نخواهیم داد و هرگز به کسی اجازه نخواهم داد عزم جزم ایالات متحده آمریکا را بلرزاند.»

کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه نفر دیگر سه شنبه شب در حمله‌ای که علیه کنسولگری آمریکا در بنغازی صورت گرفت کشته شد. این حمله بدنبال انتشار فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام که اعتراض گستردۀ مسلمانان در کشورهای مختلف را در پی داشت، صورت گرفت.