ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 26.08.2012, 18:35
امیرانتظام در بیمارستان ایرانمهر بستری شده است

۲۶ اوت ۲۰۱۲ - ۰۵ شهریور ۱۳۹۱
بی بی سی
عباس امیر انتظام، سخنگوی دولت موقت مهدی بازرگان که سالهای طولانی را در زندان به سر برده است، از روز ۲۶ مرداد ماه به بیمارستان ایران مهر تهران منتقل شده است.
الهه امیر انتظام با انتشار نامه‌ای در خصوص آخرین وضعیت همسرش گفته است که «سال‌ها درد، رنج، شکنجه‌های فیزیکی، روحی و درد‌ها ناشی از انباشته شدن فشارهای عصبی منجر به وخامت حال آقای امیر انتظام شده است. ایشان را تقریبا به حالت فلج به بیمارستان بردم.»
خانم امیر انتظام با اشاره به گذشت یک هفته از بستری شدن همسرش گفته حال عمومی وی بهتر است و پزشکان مشغول یافتن علت این درد هستند.
آقای امیرانتظام پس از انقلاب مدتی کوتاه در سمت‌های معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت موقت و همچنین نماینده ویژه دولت آقای بازرگان در مذاکره با ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی خدمت کرد.
او سپس سفارت ایران را در سوئد عهده‌دار شد و در تاریخ ٢٨ آذر ١٣۵٨ به ایران فراخوانده شد. به نوشته سایت اینترنتی ملی-مذهبی، او به اتهاماتی چون «توطئه برای انحلال مجلس خبرگان، مخالفت با نظام ولایت فقیه، فراری دادن سران رژیم شاهنشاهی و ارائه اطلاعات سری به مقامات آمریکایی» بازداشت شد.
آقای امیرانتظام پس تحمل بیش از یک سال زندان انفرادی، در دادگاهی «بدون حضور وکیل و هیئت منصفه»، در ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد.